Angajatori de TOP Bucureşti, cel mai mare şi longeviv eveniment de carieră din România, revine în această primăvară cu o nouă ediţie, pe 29-30 martie, la Sala Palatului, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, ediţia aceasta, evenimentul de carieră reuneşte 90 de companii care oferă peste 7.000 de locuri de muncă în diverse domenii: Inginerie, IT, Telecom, Financiar-Bancar, Vânzări, Achiziţii şi Logistică. Candidaţii vor putea afla direct de la angajatori ce criterii sunt în continuare importante în procesul de recrutare, dar şi ce criterii şi-au pierdut din relevanţă. Noutatea de la această ediţie Angajatori de TOP este reprezentată de prima Academie de Carieră din ţară în care angajatorii le vor oferi participanţilor informaţii valoroase despre cum să obţină jobul dorit. În plus, la eveniment vor fi oferite peste 430 de sesiuni gratuite de consiliere în carieră susţinute de experţi în Resurse Umane.
În contextul schimbărilor continue de pe piaţa forţei de muncă, anumite criterii au rămas esenţiale în cadrul procesului de recrutare, în timp ce altele au început treptat să îşi piardă din relevanţă. Conform companiilor participante la Angajatori de TOP, cele mai importante 5 criterii de care acestea ţin cont în procesul de recrutare al unui candidat entry-level sunt: motivaţia pentru a învăţa şi a se dezvolta profesional, cunoaşterea limbii engleze, experienţa anterioară (joburi part-time şi colaborări), specializarea de la facultate sau masteratul urmat (ex: finanţe, IT, marketing, etc.) şi compatibilitatea între aşteptările salariale ale candidatului şi oferta companiei. Când vine vorba despre candidaţii middle şi senior level, situaţia este diferită, topul celor 5 criterii fiind: experienţa relevantă pe o poziţie anterioară, abilităţi specifice necesare pentru jobul respectiv (hard skills), compatibilitatea între aşteptările salariale ale candidatului şi oferta companiei, motivaţia pentru a lucra în domeniul pentru care a aplicat şi cunoaşterea limbii engleze.
Totuşi, aceste companii ne-au dezvăluit şi cele 5 criterii care au o relevanţă mai scăzută când vine vorba de selecţia candidaţilor entry-level: stagiile de practică obligatorii de la facultate, studiile în străinătate (ex: semestru cu bursa Erasmus, facultate / masterat în străinătate), rezultatele academice bune, implicarea lor în cursuri şi academii online şi cunoaşterea unei alte limbi străine decât engleza. În cazul candidaţilor middle & senior level, topul celor 5 criterii de care angajatorii nu mai ţin cont în procesul de recrutare arată diferit: renumele companiilor la care a lucrat în trecut, cunoaşterea altei limbi străine decât engleza, flexibilitatea de a lucra în regim hybrid, deţinerea de certificări / atestate şi rezultatele obţinute la testele specifice procesului de recrutare.
,,În 2024 avem domenii cheie de interes în ceea ce priveşte recrutarea @BAT România. Unul dintre ele va fi programul nostru global pentru absolvenţi. Acest accelerator de carieră este principalul obiectiv pentru atragerea de talente, precum şi elementul de bază pentru viitorul nostru rol de lider. Din aproape 40 de aporturi de GGP prognozate în regiune, România este lider cu 15 roluri dorite care să fie închise în mai multe funcţii (HR, Finanţe, Marketing sau Operaţiuni şi IDT). Căutăm proaspeţi absolvenţi cu niveluri ridicate de capacităţi de conducere, proactivitate şi cu dorinţa de a creşte. Pe de altă parte, pe măsură ce conducem afacerea într-o eră a "Noi Categorii", focusul nostru s-a mutat de la competenţele tradiţionale către cele digitale. Noii noştri colegi trebuie să fie cunoscători în domeniul digital, să aibă experienţă în tehnologii noi şi emergente, să fie competenţi în analiză şi analiza datelor, precum şi să folosească aceste capacităţi pentru a aduce noi realităţi sau poveşti la viaţă. Printre cele mai importante criterii pe care le considerăm pentru viitorii noştri colegi se numără: flexibilitatea, deschiderea către lucruri noi, dorinţa de a învăţa şi bune abilităţi de comunicare." - Cristina Ilie, Head of Talent Acquisition Europe & Africa, BAT Romania
La Angajatori de TOP Bucureşti, vor participa 90 de companii si vor fi disponibile peste 7.000 de joburi din diverse domenii, atât pentru candidaţii entry-level, cât şi pentru cei mid & senior level. Conform studiului Hipo.ro Piaţa Forţei de Muncă 2024, domeniile în care se vor face cele mai multe angajări anul acesta sunt: IT Software, Inginerie, Achiziţii - Logistică - Aprovizionare, Contabilitate-Finanţe şi Customer Support - Client Service.
Pe lângă oportunităţi de carieră, această ediţie a Angajatori de TOP aduce un nou concept în România, şi anume prima Academie de Carieră. Indiferent de nivelul lor de experienţă, participanţii vor afla informaţii importante de la numeroşi specialişti în HR şi Coaching. Cei care se află la începutul carierei vor primi sfaturi preţioase despre redactarea unui CV şi interviul de recrutare, stabilirea obiectivelor profesionale şi despre abilităţile indispensabile pe care le caută angajatorii la un candidat. Persoanele care au o mai mare experienţă profesională vor descoperi lucruri noi despre teme precum: work-life balance, reconversia profesională, leadership şi performanţă. Locurile sunt limitate, aşa că persoanele care îşi doresc să ia parte la această experienţă se pot înscrie gratuit accesând https://www.hipo.ro/locuri-de-munca/angajatoridetop/bucuresti/business/agenda/.
Pasionaţii de tehnologie se vor putea bucura de o nouă ediţie a evenimentului I LOVE Tech. Cum în cadrul conferinţelor vor fi prezentate cele mai noi tendinţe în materie de tehnologie, acestea sunt câteva dintre subiectele care vor fi abordate de experţii internaţionali: Java, DevOps, Cloud, Artificial Intelligence, Mobile App Development, Machine Learning, QA Testing, SAS, Web, Mobile, Big Data, Security, IoT, Embedded Software, Electric Vehicles, Batteries Assembly, Charging Modules şi Next Safety Ecosystems. De la eveniment nu vor lipsi nici oportunităţile de networking cu alţi pasionaţi şi profesionişti din industrie, prilej facilitat de sesiunile dedicate. Accesul la eveniment este complet gratuit, dar numărul de locuri este limitat. Persoanele interesate îşi pot rezerva locul la eveniment pe https://www.hipo.ro/locuri-de-munca/angajatoridetop/bucuresti/tehnologie/Tech_Talks/.
În cadrul acestei ediţii de Angajatori de TOP, vor exista 430 de sesiuni gratuite de consiliere în carieră în care profesionişti din Resurse Umane - profesionişti precum Gabriel Chicioreanu, Consultant carieră la 4CAREER, Loredana Şerban, Consultant Resurse Umane la LYNX BUSINESS ADVISORY şi Cristina Dumitru, HR Consultant & Career Advisor la Expand Concept - vor oferi sfaturi de carieră preţioase, de la cum ar trebui să arate un CV, până la susţinerea cu success al unui interviu de angajare.
Pe lângă numeroasele sfaturi de carieră pe care le vor obţine, participanţii interesaţi de cum să îşi gestioneze finanţele mai bine vor putea lua parte la şedinte gratuite de coaching financiar susţinute de cei de la Banometru.
Printre companiile care vor fi prezente la eveniment se numără: Partener principal - BAT Romania, Amazon, Accenture, Allianz Services, Allianz Trade, Agricover, Apa Nova Bucuresti, ABA - Austrian Business Agency, BCR, Pilot Runway, BearingPoint, Concentrix+Webhelp, Carmistin, Decathlon Romania, EVERIENCE, ENGIE Romania, EY Romania, eMAG, E.ON Romania, Finastra, Lactalis Romania, GE Vernova, IBM, Interbrands Orbico, Infosys, Intra Interim, KPMG in Romania, Kaizen Gaming, METRO Romania, McDonald's in Romania, MHP - A Porsche Company, Nestle, NN Romania, Peek & Cloppenburg, PENNY., Portalul Hipo, Pirelli, Raiffeisen Bank, Renault Group Romania, Regina Maria, RASIROM, SLB, Superbet, TELUS International, Tenneco, UniCredit Bank, Valoris, Vodafone Romania, Veeam Software şi Yusen Logistics.
Cei care îşi doresc să ia parte la eveniment şi să aplice la joburi trebuie să îşi creeze un CV în mod gratuit pe Hipo.ro, să descarce versiunea CV Barcode a acestuia şi să o prezinte la standurile companiilor.
Catalyst Solutions este o companie de consultanţă în resurse umane, specializată în soluţii de recrutare şi employer branding. În cei 17 ani de experienţă, Catalyst a devenit cunoscută pentru unele dintre cele mai mari proiecte şi evenimente din domeniu, precum: