Constellation Brands Inc., distribuitorul renumitei beri Corona, a raportat vineri rezultatele financiare aferente celui de-al treilea trimestru fiscal. Perspectivele mai slabe au umbrit rezultatele solide din trimestrul al treilea, determinând o scădere cu două cifre a preţului acţiunilor, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille
Problema este una generală în sector: generaţiile mai tinere sunt tot mai puţin interesate de consumul de alcool, iar unii dintre cei mai importanţi medici din SUA solicită reglementări mai stricte privind consumul acestuia. Aceste tendinţe se reflectă în evoluţia acţiunilor principalelor companii din industrie.
Constellation Brands este un producător şi distribuitor internaţional de bere, vin şi băuturi spirtoase, cu operaţiuni în Statele Unite, Mexic, Noua Zeelandă şi Italia. Compania deţine un portofoliu diversificat, care include peste 100 de mărci renumite, precum Robert Mondavi, Kim Crawford, Meiomi, Svedka Vodka, Casa Noble Tequila şi High West Whiskey. Pe segmentul berii, Constellation Brands are drepturi exclusive şi perpetue pentru importul, comercializarea şi vânzarea mărcilor Corona şi Modelo pe piaţa din Statele Unite. Compania este liderul pieţei americane de bere importată şi ocupă locul al treilea în clasamentul general al pieţei berii din SUA. Un moment notabil este ascensiunea Modelo Especial, care a devenit cea mai vândută bere din SUA, depăşind liderii tradiţionali ai categoriei.
Echipa de conducere este formată din directori cu experienţă vastă, compania avându-l în frunte pe Bill Newlands, CEO şi preşedinte din 2019. Anterior, Newlands a ocupat poziţii de conducere la Beam Suntory şi LVMH, unde s-a concentrat pe dezvoltarea segmentului premium. Printre alţi lideri se numără Garth Hankinson, director financiar (CFO), care are o vastă experienţă în planificare strategică. Experienţa colectivă a echipei se concentrează pe inovare şi expansiune internaţională.
Structura acţionariatului arată că investitorii instituţionali deţin aproximativ 72% din companie, în timp ce insiderii, inclusiv directori executivi şi membri ai consiliului de administraţie, controlează 19%, conform FactSet.
• Segmentul premium - motorul industriei mondiale a băuturilor alcoolice
Industria globală a băuturilor alcoolice este estimată să atingă o valoare de 56,5 miliarde de dolari în 2025, mai mult cu 11% faţă de 2024, însă ritmul de creştere se aşteaptă să încetinească. Între 2025 şi 2029, creşterea anuală compusă a industriei este proiectată la 4,5%, conform analiştilor. Segmentul premium rămâne motorul principal al acestei creşteri, pe măsură ce consumatorii sunt tot mai dispuşi să plătească pentru produse de calitate superioară. Totuşi, până în 2027, se preconizează că ritmul organic de creştere a veniturilor din industria băuturilor spirtoase va scădea, ajungând la doar 5% anual, un nivel similar cu cel al industriei tutunului, conform Reuters.
În acelaşi timp, cererea pentru băuturi cu conţinut redus sau fără alcool a crescut semnificativ, devenind o nişă importantă. Această tendinţă reflectă preocupările tot mai mari legate de sănătate, dar şi schimbările în preferinţele consumatorilor tineri. De exemplu, în Marea Britanie, 36% dintre adulţii sub 25 de ani au declarat că nu consumă alcool, iar în Franţa, consumul de vin a scăzut cu 15% în 2023, potrivit Comisiei Europene. În SUA, doar 62% dintre adulţii sub 35 de ani declară că beau alcool, în scădere de la 72% în urmă cu două decenii, conform cercetărilor Gallup.
Pentru a răspunde acestei cereri în schimbare, marii producători de băuturi au lansat produse cu conţinut redus sau fără alcool, precum Heineken 0.0, Cobra Zero de la Molson Coors sau Gordon's 0.0% Gin de la Diageo.
Industria este dominată de lideri globali precum Anheuser-Busch InBev (AB InBev), cel mai mare producător de bere din lume, cu mărci precum Budweiser şi Stella Artois, şi Heineken, al doilea cel mai mare producător, recunoscut pentru Heineken şi Amstel. În segmentul băuturilor spirtoase, companii precum Diageo şi Pernod Ricard conduc prin portofolii premium care includ branduri celebre, cum sunt Johnnie Walker, Smirnoff, Absolut Vodka şi Chivas Regal.
Pe piaţa din SUA, Constellation Brands se remarcă prin accentul pus pe segmentul premium şi prin lansări inovatoare, precum băuturi alternative (Corona, Modelo, Robert Mondavi). În acelaşi timp, MolsonCoors şi Brown-Forman şi-au diversificat portofoliile pentru a include produse precum hard seltzers şi băuturi premium (de exemplu, Jack Daniel's).
• Vânzările Constellation Brands, sub aşteptări
Constellation Brands a raportat vânzări totale de 2,644 miliarde de dolari pentru al treilea trimestru fiscal, în uşoară scădere faţă de 2,658 miliarde de dolari în aceeaşi perioadă a anului precedent. Vânzările nete, care exclud taxele de accize, au fost de 2,464 miliarde de dolari, comparativ cu 2,471 miliarde de dolari în aceeaşi perioadă a anului anterior, sub estimările analiştilor FactSet, care anticipau 2,534 miliarde de dolari.
Profitul net al companiei a crescut la 615,9 milioane de dolari (3,39 dolari/acţiune), faţă de 509,1 milioane de dolari (2,76 dolari/acţiune) în trimestrul anterior. Excluzând elementele nerecurente, câştigurile ajustate pe acţiune au fost de 3,25 dolari, uşor peste 3,24 dolari din anul anterior, dar sub estimările analiştilor, de 3,31 dolari/acţiune.
Performanţă pe segmente:
- Bere: Vânzările au crescut cu 3%, ajungând la 2,3 miliarde de dolari, susţinute de o creştere cu 1,6% a volumelor de livrare. Acest segment continuă să fie solid, cu creşteri constante ale volumelor şi profitului.
- Vinuri şi băuturi spirtoase: Vânzările au scăzut cu 14%, cauzate de o reducere cu 16,4% a volumelor de livrare, determinată de cererea slabă a consumatorilor şi de diminuarea stocurilor de către retaileri în majoritatea segmentelor de preţ din piaţa angro din SUA. Acest segment reprezintă, însă, doar 10% din vânzările consolidate, neafectând major rezultatele financiare.
• Perspective: concentrare pe adaptarea la schimbările pieţei
Constellation Brands şi-a redus estimările pentru câştigurile pe acţiune (EPS) din anul fiscal 2025, ajustând intervalul prognozat la 13,40 - 13,80 dolari, faţă de proiecţia anterioară, de 13,60 - 13,80 dolari. De asemenea, compania şi-a revizuit previziunile privind creşterea vânzărilor, estimând acum o creştere de 2% - 5%, comparativ cu prognoza anterioară, de 4% - 6%.
Managementul companiei nu anticipează o îmbunătăţire semnificativă în 2025, evidenţiind faptul că declinul din piaţa băuturilor spirtoase şi a vinurilor este probabil să continue.
CEO-ul Bill Newlands a menţionat: "Din cauza incertitudinilor pe termen scurt legate de momentul în care consumatorii vor reveni la un comportament normalizat, am redus în mod prudent prognoza noastră de creştere".
În acest context, compania îşi concentrează strategiile pe adaptarea la schimbările pieţei şi pe consolidarea performanţei segmentului de bere, care continuă să fie principalul motor de creştere, notează TradeVille
• Preţul acţiunilor Constellation Brands, în declin
După publicarea rezultatelor pentru trimestrul al treilea, acţiunile Constellation Brands au scăzut cu 17%, marcând cea mai slabă zi din ultimul deceniu. Pe parcursul ultimului an, compania a pierdut peste 25% din valoarea sa, în contrast cu indicele S&P 500, care a crescut cu 22% în aceeaşi perioadă.
Deşi Constellation Brands a raportat performanţe solide în segmentul său de bere, comentariile CEO-ului privind comportamentul de consum moderat şi orientarea către produse mai accesibile au îngrijorat investitorii, afectând întregul sector. În ziua raportului, acţiuni ale altor jucători importanţi din industrie, precum The Boston Beer Co., Anheuser-Busch, Molson Coors, Diageo şi alţii, au înregistrat scăderi între 2% şi 7%.
Din punct de vedere al analizei tehnice, preţul acţiunii a ieşit din canalul lateral care a început în 2021, printr-un gap down. Indicatorul RSI se află mult sub nivelul de oversold, semnalând o posibilă supravânzare. Nivelurile tehnice importante sunt suportul la 160 de dolari şi rezistenţa la 200 de dolari, care corespunde marginii inferioare a fostului canal.
Următoarele evenimente cu potenţial impact major includ raportarea rezultatelor de către Diageo pe 30 ianuarie, iar ulterior rapoartele The Boston Beer Co. (12 februarie) şi Molson Coors (13 februarie).
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Constellation Brands
Oportunităţi
- Portofoliul premium: Constellation Brands se evidenţiază prin mărcile sale emblematice, precum Corona, Modelo şi Robert Mondavi, care sunt lideri de piaţă. Corona Extra este cel mai vândut brand de bere importată din SUA, consolidând poziţia companiei în segmentul premium.
- Evaluare atractivă: În prezent, compania se tranzacţionează la doar 11 x EBITDA şi 18 x free cash flow, fiind la cele mai scăzute niveluri din ultimii zece ani. Conform Alpha Spread, acţiunile sunt subevaluate cu aproximativ 34% faţă de valoarea lor intrinsecă.
- Focus pe pieţele emergente: Constellation Brands continuă să se dezvolte pe pieţele emergente, precum Mexic şi America Latină, unde cererea pentru produsele sale premium este în creştere. Aceste pieţe oferă un potenţial semnificativ pentru extinderea bazei de consumatori.
- Dividend: Compania oferă un dividend anualizat de 4,04 dolari pe acţiune, ceea ce reprezintă un randament de 2,2% raportat la preţul din 13 ianuarie. Mai mult, Constellation Brands şi-a crescut plata dividendului cu o medie de 9% pe an în ultimii trei ani, având o rată de distribuire a dividendului de 24,4%.
Riscuri
- Insiders selling: În ultimul an, insiderii Constellation Brands au vândut mai multe acţiuni decât au cumpărat, valoarea totală a vânzărilor ajungând la 63 de milioane de dolari. Un exemplu notabil este CEO-ul companiei, care doar în noiembrie a vândut acţiuni în valoare de 6 milioane de dolari.
- Legislaţie mai agresivă: Legătura dintre consumul de alcool şi incidenţa cancerului este bine documentată, iar recentul avertisment, de săptămâna trecută, al U.S. Surgeon General, care a numit consumul de alcool o "cauză principală" a cancerului, a stârnit îngrijorări. Recomandarea sa, de a adăuga avertismente de sănătate pe produsele alcoolice, similare cu cele de pe pachetele de ţigări, ar putea afecta percepţia consumatorilor şi implicit vânzările. După acest anunţ, acţiunile marilor companii din industrie, inclusiv Constellation Brands, au scăzut semnificativ.
- Taxe ridicate: Taxele pe băuturi alcoolice, deşi semnificativ mai mari decât cele pentru alte alimente şi băuturi nealcoolice, au rămas în mare parte neschimbate din 1991. Aceasta a dus la o scădere a ponderii lor în raport cu dimensiunea economiei. De exemplu, în 1940, accizele pe alcool reprezentau aproximativ 10% din veniturile federale, în timp ce până în 2022, acestea au scăzut la doar 0,2% din totalul veniturilor federale, conform unui raport din septembrie 2024 al Congressional Research Service. În ultimii ani, mai multe state din SUA au început să implementeze creşteri ale accizelor sau să analizeze reforme ale acestora. Aceste schimbări sunt motivate de preocupările legate de sănătatea publică şi de nevoia de a genera venituri suplimentare. Dacă astfel de modificări vor fi aplicate pe scară largă, costurile mai mari pentru producători ar putea reduce marjele de profit şi afecta vânzările pentru companii precum Constellation Brands.
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, cbrands.com, FactSet, Reuters, Statista, FT, MarketWatch, Investopedia, SeekingAlpha, Barrons, MarketBeat.
------------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.
Opinia Cititorului