TRADEVILLE: Tesla - Rezultate peste aşteptări, cu livrări sub estimări

F.A.
Ziarul BURSA #Companii / 1 februarie 2023

Tesla - Rezultate peste aşteptări, cu livrări sub estimări

Elemente cheie

Tesla este o companie lider pe piaţa vehiculelor electrice (VE), cunoscută pentru tehnologia şi designul său inovator. Vehiculele sale au o autonomie ridicată, performanţe şi costuri de funcţionare reduse, acestea fiind unele dintre motivele pentru care mulţi clienţi preferă Tesla în detrimentul altor producători de VE. În plus, Tesla a fost, de asemenea, un pionier în dezvoltarea infrastructurii de încărcare, cu o reţea de Superchargers şi încărcătoare de mare viteză în întreaga lume. Compania este în continuare cel mai valoros producător auto din lume, chiar şi după ce a pierdut aproximativ 65% din valoarea sa de piaţă în 2022, conform unui raport elaborat de Departamentului de Analiză al TradeVille (Citiţi analizele Tradeville).

Tesla încheie un nou an cu livrări record

În 2022, Tesla a produs 1.369.611 automobile electrice (cu 47% mai mult decât în anul precedent) şi a livrat 1.313.851 (cu 40% mai mult decât în anul precedent). Cumulat, în istoria sa au fost livrate peste 3,6 milioane de maşini Tesla.

Volumele produse şi livrate reprezintă noi recorduri anuale pentru producător, deşi rata de creştere este mai mică decât ţinta de 50% (media anuală) pe care compania şi-o propune în fiecare an.

Producţia şi livrările de automobile Model 3/Model Y au atins un nivel record în 2022, ajungând la un nivel fără precedent de peste un milion de unităţi.

Totuşi, Tesla a livrat 405.278 de vehicule în trimestrul al patrulea, încheiat la 31 decembrie, o cifră record dar tot sub estimările analiştilor, de 431.117, potrivit Definitiv. Tesla argumentează că livrările trimestriale au fost sub aşteptări datorită problemelor logistice curente cu care se confrunta piaţa auto.

În 2022, vânzările Tesla au reprezentat aproximativ 65% din totalul vânzărilor de vehicule electrice în SUA, potrivit unui studiu Motor Intelligence.

Tesla - Rezultate peste aşteptări, cu livrări sub estimări

Reduceri de preţuri

Tesla a redus, la nivel global, preţurile vehiculelor sale electrice cu până la 20%, într-un efort de a menţine un avantaj împotriva competiţiei, tot mai strânse, din sectorul VE. Compania şi-a permis această reducere datorită marjei de profit ridicate per automobil.

Reducerile ar putea face ca maşinile electrice să devină accesibile pentru persoanele care, până acum, erau excluse de pe piaţă, dar şi ca modelele să se poată încadra pentru avantajele fiscale. Cumpărătorii americani şi francezi ar putea profita atât de reduceri, cât şi de creditele fiscale disponibile în ambele ţări pentru anumite achiziţii de vehicule electrice. Tesla va continua să reducă costurile modelelor sale electrice şi va face presiuni pentru creşterea ritmului de producţie în viitorul apropiat, pentru a putea menţine rata de creştere de 50% pe an.

În timp ce producătorul auto va înregistra, probabil, o scădere a veniturilor ca urmare a reducerilor de preţ, este de aşteptat că va vinde mai multe automobile. Deşi preţul acţiunilor companiei a fost afectat iniţial de această veste, redresarea nu a întârziat, în anticiparea unui volumul mai mare de vânzări, preţul crescând cu 33% de la începutul anului.

Directorul companiei, Elon Musk, a anunţat, în cadrul şedinţei privind rezultatele financiare, că datorită acestor reduceri de preţ ale modelelor Tesla vor beneficia consumatorii cu venituri medii. Acest fapt a fost confirmat de volumul aproape dublu de comenzi pentru luna ianuarie 2023 faţă aceeaşi lună din 2022, ceea ce a determinat producătorul auto să aplice mici creşteri de preţ pentru SUV-ul Model Y.

Rezultatele trimestriale peste estimările analiştilor

Tesla a raportat profituri record pentru al patrulea trimestru şi pentru întregul an, dar marjele sale de profit au fost mai reduse din cauza costurilor mai mari, a reducerilor recente de preţuri şi a vânzărilor din ultimul trimestru, care au fost mai slabe decât se speră.

Producătorul de vehicule electrice a înregistrat un profit ajustat de 1,19 dolari pe acţiune în ultimul trimestru din 2022, în creştere de la 85 de cenţi pe acţiune cu un an mai devreme şi de la precedentul său record de 1,07 dolari pe acţiune din primul trimestru al lui 2022. Analiştii intervievaţi de Refinitiv prognozaseră un profit de 1,13 dolari pentru trimestrul al parulea. Pentru întreg anul 2022, compania a înregistrat un profit net de 4,07 dolari per acţiune, mult peste valoarea de 2,26 dolari din 2021.

Un indicator important pentru companie este marja brută pentru segmentul auto motive, care a scăzut la 25,9% de la 27,9% în trimestrul al treilea şi 30,6% în trimestrul al patrulea din urmă cu un an. Totuşi, trebuie menţionat că, în ciuda scăderii preţului mediu de vânzare al modelelor sale de-a lungul anilor, marja operaţională a companiei a crescut considerabil, trecând de la minus (2018: -1,8%) la aproape 20% în cinci ani.

Perspective

În ceea ce priveşte perspectivele, Tesla plănuieşte să crească producţia, cât mai rapid posibil, cu un număr estimat între 1,8 milioane şi 2 milioane de vehicule, în 2023.

În timpul prezentării , Elon Musk s-a referit, de mai multe ori, la riscul unei recesiuni în acest an, dar a precizat că firma este bine poziţionată pentru a depăşi o astfel de situaţie, având la dispoziţie suficiente lichidităţi pentru a susţine extinderea capacitaţii de producţie pe termen lung şi alte cheltuieli necesare. El a mai anunţat extinderea capacităţilor de producţie printr-o investiţie de 3,6 miliarde dolari la fabrica sa din Nevada, pentru a susţine producţia noului lansat camion, Semi-Truck.

În urmă cu un an, Musk declara că Tesla nu poate lansa noi vehicule, precum pick-up-ul Cybertruck, din cauza problemelor legate de lanţurile de aprovizionare care au forţat compania să se concentreze pe gama de modele existentă. Compania a reiterat în raportul său că se aşteaptă să înceapă producţia camionetei spre sfârşitul acestui an. De asemenea, Tesla a declarat că va dezvălui detalii despre următoarea generaţie a platformei sale de vehicule în cadrul unei zile a investitorilor ce va fi organizată în luna martie.

Sectorul auto

Vânzările din sectorul motoarelor cu combustie internă (ICE) vor scădea din cauza costurilor tot mai mari de utilizare, dar şi din cauza legislaţiei guvernelor din Uniunea Europeană care au interzis vânzarea de maşini noi cu motoare pe benzină şi diesel începând din 2035. Marea Britanie este o excepţie, interzicând vânzările de motoare ICE noi din 2030. Există, totuşi, şanse ca aceste măsuri să fie modificate, odată cu intensificarea opoziţiei la adoptarea lor.

În 2022, aproape 20% dintre maşinile noi înmatriculate în China au fost vehicule electrice cu baterii, ceea ce înseamnă că ţara se află acum înaintea Europei (11,9% în T3 2022) şi cu mult înaintea SUA în ceea ce priveşte efortul de electrificare a pieţei auto. Conform unui raport recent al Fortune Business Insights, se aşteaptă ca piaţa globală a vehiculelor electrice să crească de la 287,4 miliarde dolari în 2021 la 1.318 miliarde dolari în 2028.

Piaţa autoturismelor din Uniunea Europeană s-a contractat, în 2022, cu 4,6%, în principal din cauza penuriei de componente din prima jumătate a anului. Deşi piaţa şi-a revenit în perioada august-decembrie 2022, volumele cumulate se situează la 9,3 milioane de unităţi, cel mai scăzut nivel din 1993 şi până acum. Dintre cele mai mari patru pieţe din UE, doar Germania a reuşit să înregistreze o creştere în 2022 (+1,1%), ajutată de rezultatul puternic din decembrie, în timp ce Italia, Franţa şi Spania au înregistrat scăderi.

Se preconizează că ponderea automobilelor electrice cu baterii va ajunge la aproape 30% din piaţa europeană până în 2025 şi va depăşi 70% până în 2030, depăşind astfel celelalte regiuni ale lumii. Pentru a putea ajunge la aceste performanţe, cei mai mari producători auto din lume plănuiesc să cheltuiască aproape 1.200 miliarde dolari până în 2030, pentru a dezvolta şi produce milioane de vehicule electrice, potrivit unei analize Reuters a datelor publice şi a proiecţiilor publicate de aceste companii.

Tesla - Rezultate peste aşteptări, cu livrări sub estimări

Sursele articolului menţionate de TradeVille în acest raport sunt Insideevs.com, Fortune Business Insights, Reuters, ACEA, Reuters şi raportul companiei.

................................................

Analiza TradeVille poartă următorul disclaimer:

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare. TradeVille îşi propune să actualizeze raportul cel puţin anual.

Lista potenţialelor conflicte de interese

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Tesla a scazut preturile pentru ca se astepta sa aiba o alta cota de piata la ora asta.

    Din perspectiva clientului, masinile Tesla nu pot fi reparate dupa accidente ridicole, sunt dauna totala, in consecinta, politele casco sunt si de pana la 3 ori mai scumpe. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb