Acţiunile Tilray Brands Inc. au înregistrat o scădere de 16% după anunţarea, în data de 9 aprilie, a rezultatelor sale financiare pentru trimestrul al treilea din anul fiscal 2024. Segmentul de băuturi alcoolice continuă să fie cel mai robust, iar cel de canabis înregistrează creşteri mai modeste. Cu toate acestea, perspectivele companiei pentru perioada următoare includ extinderea cotei de piaţă pe segmentul canabisului medical în Europa şi în alte pieţe internaţionale, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.
Tilray Brands este o companie globală care operează pe două segmente principale: producţia şi distribuţia produselor alcoolice şi cultivarea cannabisului şi produselor derivate din acesta. Compania a fost fondată în Canada, de către Brendan Kennedy, Christian Groh şi Michael Blue în anul 2013. Tilray Brands s-a extins rapid şi a devenit una dintre cele mai proeminente companii din domeniul canabisului din lume, piaţa de distribuţie principală rămânând în Canada.
Începând din mai 2021, directorul executiv este Irwin D.Simon, un lider cu o experienţă de peste 30 de ani în construirea unor companii de top în domeniul bunurilor de larg consum.
Tilray Brands operează în mai multe jurisdicţii unde canabisul este legal, iar portfoliul său cuprinde o gamă variată de produse, inclusiv flori de canabis, extracte, uleiuri, capsule şi produse comestibile, adresându-se atât pieţei medicale, cât şi celei recreative.
Acţionariatul Tilray Brands este în proporţie de 9,53% deţinut de investitorii instituţionali, cei mai importanţi fiind Vanguard Group, Goldman Sachs şi Morgan Stanley.
• Piaţa mondială a canabisului, în creştere
Conform previziunilor, piaţa mondială a canabisului va ajunge la venituri de 64,06 miliarde de dolari în 2024, iar rata de creştere anuală compusă (CAGR 2024-2029) va fi de 3,01%, ceea ce va duce la un volum al pieţei de 74,29 miliarde de dolari în 2029. La nivel global, Statele Unite sunt prognozate să genereze cele mai mari venituri în 2024, cu o valoare estimată de 41,98 miliarde de dolari.
Piaţa canabisului a evoluat la nivel mondial, odată cu modificarea reglementărilor şi cu creşterea acceptării produselor din canabis atât pentru uz medical, cât şi pentru uz recreativ. Preferinţele consumatorilor reprezintă un alt factor important pentru industrie, existând un interes tot mai mare pentru medicina alternativă şi remediile naturale, orientându-se către produse de wellness şi îngrijire personală.
Trendul mondial de legalizare a canabisului a dus la o piaţă în plină expansiune. Cu toate acestea, în comparaţie cu alte ţări, Statele Unite sunt prognozate să genereze cele mai mari venituri în această piaţă. În America de Nord, de exemplu, industria se află într-o creştere accelerată datorită numărului tot mai mare de pacienţi care utilizează marijuana medicală şi a consumatorilor recreaţionali. În Europa, piaţa de canabis se află încă în stadiile incipiente în comparaţie cu regiunile menţionate anterior, accentul fiind pus pe legalizarea canabisului medical în diverse ţări.
Fiind o industrie relativ nouă, piaţa este fragmentată, cu mulţi jucători mici şi medii. Principalele companii concurente în acest segment sunt Aurora Cannabis, Canopy Growth şi Curaleaf Holdings, acestea înregistrând venituri sensibil egale.
• Veniturile Tilray Brands, sub aşteptări
Veniturile Tilray Brands au fost de 188,3 milioane de dolari în perioada de raportare, în creştere cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, dar sub aşteptările analiştilor, de 198,3 milioane de dolari. Profitul brut a ajuns la 49,9 milioane de dolari, realizând o marjă de 26%. Compania a înregistrat o pierdere de 0,12 dolari/acţiune, de aproape trei ori mai mare faţă de consensul analiştilor.
Segmentul de băuturi alcoolice a înregistrat o creştere de 165% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la venituri de 54,7 milioane de dolari. Această creştere se datorează în prinicipal achiziţionării noului brand "Craft Acquisition". Profitul brut al acestui segment a crescut cu 89% faţă de anul anterior, ajungând la 18,9 milioane de dolari, compania având o marjă de 34% în acest segment, cu 14% mai mică faţă de anul precedent. Scăderea este motivată de achiziţia brandului nou care are marje mai mici din cauza subutilizarii fabricilor sale de bere.
Segmentul de canabis a înregistrat o creştere de 33% în trimestrul al treilea, ajungând la venituri de 63,4 milioane de dolari. Acest segment a înregistrat, de asemenea, un profit de 20,9 milioane de dolari, comparativ cu o pierdere de 32,8 milioane de dolari în perioada precedentă. Această creştere reflectă rezultatele achiziţiilor recente ale brandurilor HEXO şi Truss, împreună cu creşterea organică a pieţei canadiene şi internaţionale. Segmentul canadian de canabis a fost supus unui program de restructurare lansat în aul fiscal 2022, iar cel internaţional în anul fiscal 2023. În anul fiscal 2024, aceste două programe au luat sfârşit, iar eficienţa lor este reflectată în rezultatele financiare actuale, notează TradeVille..
Tilray Brands continuă să-şi focalizeze eforturile pe extinderea cotei sale de piaţă în segmentul canabisului medical în întreaga Europă şi în alte pieţe internaţionale. Acest obiectiv va fi realizat prin optimizarea operaţiunilor sale de cultivare şi distribuţie şi prin valorificarea expertizei comerciale şi juridice a echipei de conducere.
În ceea ce priveşte perspectivele cantitative pentru anul fiscal care se va încheia în data de 31 mai 2024, compania estimează că EBITDA ajustată va fi cuprinsă între 60 şi 63 de milioane de dolari. În plus, compania nu se aşteaptă să genereze un free cash flow pozitiv pentru întregul an fiscal 2024, din cauza întârzierilor de încasare din diverse vânzări de active.
• Acţiunile Tilray Brands au câştigat 4,44%, în ultimele 12 luni
După publicarea rezultatelor financiare, preţul acţiunilor Tilray Brands a scăzut cu 16% în sesiunea de premarket, în linie cu aşteptările mişcării anticipate de aproximativ 20,08%, ajungând la 2,09 dolari.
De la începutul anului şi până în momentul publicării rezultatelor, preţul acţiunilor Tilray a cunoscut o creştere de 14,1%, iar în ultimii cinci ani, preţul acţiunilor a marcat o dinamică negativă de 95,41%. De asemenea, acţiunile au câştigat 4,44% în ultimele 12 luni. Este interesant de menţionat că ETF-ul Pure Cannabis US, care cuprinde majoritatea companiilor din industrie, are o dinamică pozitivă de aproape 50% de la începutul anului şi până la publicarea acestui raport.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Tilray Brands
Oportunităţi
- Piaţa canadiană în creştere: Piaţa canadiană a canabisului, liderul căreia este Tilray Brands, se aşteaptă la o creştere semnificativă în următorii ani. Conform proiecţiilor, veniturile din această piaţă vor atinge 4,97 miliarde de dolari în anul 2024, iar rata de creştere anuală compusă (CAGR) pentru perioada 2024-2029 se aşteaptă să fie de 3,03%.
- Discount: Potrivit site-ului de specialitate Alpha Spread, acţiunile companiei se tranzacţionează în momentul de faţă cu un discount de 9%, ceea ce poate reprezenta o oportunitate pentru investitorii care se bazează pe analiza fundamentală.
- Insiders: În ultimele 12 luni, insiderii companiei nu au vândut nicio acţiune Tilray Brands, iar în ultimul an, aceştia au achiziţionat trimestrial acţiuni în valoare de 183.200 de dolari, fapt ce reflectă încrederea lor în perspectivele afacerii.
Riscuri
- Nu operează în SUA: Deşi în 75% din statele americane una dintre formele canabisului este legală, în prezent, compania nu îşi desfăşoară operaţiunile în această piaţă. SUA reprezintă cea mai mare piaţă de desfăşurare în momentul actual, iar neutilizarea unor astfel de oportunităţi are un efect negativ asupra capacităţii de creştere a companiei.
- Cadrul legislativ restrictiv: Perspectivele companiei sunt strâns legate de legalitatea pieţelor de canabis. Această dependenţă reprezintă un risc în cazul în care trendul de legalizare a canabisului nu va continua sau va încetini, acestea având un impact asupra veniturilor şi profitabilităţii segmentului de afaceri menţionat.
- Sin Stock: Deşi folosirea canabisului în domeniul medical devine o practică tot mai răspândită, majoritatea investitorilor instituţionali consideră acţiunile Tilray Brands a fi "Sin Stock", din cauza expunerii sale la industria de canabis şi cea a băuturilor alcoolice. "Sin Stocks" sunt acţiunile companiilor care operează în industriile asociate cu vicii şi adesea sunt excluse prin procedura de "negative screening" din portfoliile investitorilor instituţionali.
Sursele menţionate de TradeVille. în acest raport sunt: site-ul companiei, Statista, TradingView, Yahoo Finance, Tipranks, Motley Fool.
-------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.