După mai mult de o lună de pregătiri logistice intense realizate de Transport Trade Services (TTS) împreună cu partenerul său ucrainean (producător şi exportator de produse agricole), prima navă maritimă cu o capacitate de 31.000 tone a ancorat sâmbătă, 2 iulie, transbordul pentru primul convoi de grâu fiind deja realizat, conform unui raport al Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Potrivit sursei citate, operaţionalizarea acestui proiect asigură o creştere importantă a fluxurilor de marfă ucrainene transportate din porturile Reni şi Ismail via canalul Dunăre-Marea Neagra până la încărcare pe nave maritime în Portul Constanta, efect al eliminării din lanţul logistic a danelor şi spaţiilor de depozitare din portul Constanţa.
Pregătirea lanţului logistic a presupus organizarea de către partenerul ucrainean, pe de-o parte, a lanţului logistic terestru din depozite până în porturile Reni şi Ismail şi organizarea transbordului în barje, şi, pe de altă parte, reabilitarea de către TTS a complexului de acostare la geamanduri şi organizarea mecanismelor de coordonare între toate părţile implicate, incluzând aici administraţiile portuare din Constanţa, Reni şi Ismail.
Întrucât marfa nu atinge uscatul după plecarea din Reni şi Ismail şi până la încărcarea în navele maritime, factorul critic în acest proiect este coordonarea. Spre deosebire de un lanţ logistic standard în care marfa livrată de convoaie este depozitată temporar într-un siloz până la atingerea cantităţii ţintă şi abia apoi încărcată în nava maritimă, în lanţul logistic inaugurat de TTS nava maritimă acostează de la început la geamanduri, convoaiele intrând imediat la descărcare într-un ritm constant. Complexitatea proiectului vine tocmai din faptul că aceste convoaie trebuie să livreze marfa "just-in-time", fapt care presupune un efort de coordonare pe întreg lanţul de la depozitele din Ucraina până la punctul de încărcare.
Ceea ce face ca acest proiect să fie unic, sunt cele trei premiere pe care le reprezintă:
1.Întreaga logistică pe apă - transport pe Dunăre din Ismail şi Reni până în portul Constanţa Sud la terminalul de geamanduri TTS şi operaţiunea de descărcare a barjelor direct în nava maritimă cu ajutorul macaralelor plutitoare, este efectuată de un singur grup de companii, TTS, utilizând exclusiv mijloace tehnice proprii. Toate echipamentele - macarale plutitoare si terminalul de geamanduri, sunt proprietatea TTS, flota de barje aparţine subsidiarei Navrom, iar operarea in Constanţa este asigurată de către subsidiara TTS Operator.
2.Întreaga marfă aparţine unui singur exportator ucrainean, partenerul nostru în cadrul proiectului.
3.Pe întregul lanţ logistic din Ucraina la încărcarea pe nave maritime în Constanţa marfa nu atinge uscatul, întregul lanţ logistic operat de TTS desfăşurându-se pe ape interioare.
Punerea în practică a acestui proiect logistic deosebit de complex care solicită o coordonare extrem de atentă - prin efortul comun al TTS, al partenerului său ucrainean, al Administraţiei Portului Constanţa si al autorităţilor portuare din Ismail si Reni, reprezintă materializarea vastei experienţe cumulate de toate părţile implicate în proiect în numele unor valori comune, se mai arată în raport.
1. BRAVO TTS!
(mesaj trimis de antonim în data de 04.07.2022, 17:01)
Imi place tot mai mult compania asta si capacitatea acesteia de a adresa noile cerinte din piata intr-o maniera atat de eficienta! Are toate premisele sa confirme acel tp=12.2 cat mai curand.
Nu mai zic nimic in plus ca iar ii trezesc din somn pe nostalgicii epocii trecute...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 05.07.2022, 09:30)
Se misca bine, dar din pacate conditiile meteo din ultimul timp care au condus la scaderea nivelului apelor ii cam incurca socotelile. Mai este si pretul ridicat al motorinei. Noroc cu nevoile ucrainenilor. Ramane de vazut daca volumul va compensa suficient de mult celelalte neajunsuri.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.07.2022, 09:45)
cand s-au listat la majoritatea articolelor era mult hate, poate una din cele mai hateuite companii recent listate, ba ca sunt batrani, ca managementul are 100 ani, pai cum astia pot sa aiba evote si conferinte si sa comunice iar unii de pe aero de IT nu, asta nu inteleg
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.07.2022, 13:09)
Felicitări companiei TTS.
Însă n-au menționat care e prețul pe care TTS îl primește pentru transport?
Sunt plătiți la tonă?