Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunţat, astăzi, că cere eurodeputaţilor români, premierului României şi preşedintelui României să nu cedeze în faţa presiunilor statelor din vestul Uniunii Europene (UE) şi să respingă Pachetului Mobilitate 1, pachet ce cuprinde măsuri legislative care ar restricţiona transportul rutier la nivel european, se arată într-un comunicat al UNTRR remis, astăzi, Redacţiei noastre.
Anunţul a fost făcut în contextul în care, astăzi, în plenul Parlamentului European, se va adopta agenda sesiunii plenare a Parlamentului European din perioada 25-28 martie.
Astfel, UNTRR solicită eurodeputaţilor români să se coordoneze cu eurodeputaţii din alte state membre afectate de Pachetul Mobilitate 1, votând pentru excluderea de pe agenda plenului PE a celor trei dosare.
"Reamintim că UNTRR împreună cu asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia şi Ungaria au semnat şi transmis două scrisori comune către Preşedintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, şi către Preşedinţii celor 8 grupuri parlamentare din PE, solicitând Conferinţei Preşedinţilor PE ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană", se arată în comunicat.
UNTRR este extrem de îngrijorată de faptul că, sub presiunea statelor vest-europene, s-a ajuns la transmiterea celor trei dosare în plenul PE chiar la sfârşitul ciclului politic actual, deşi Comisia de Transport şi Turism a Parlamentului European din 10 ianuarie a respins două dintre acestea, respectiv propunerea de lege privind aplicarea detaşării în transporturi şi modificarea timpilor de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti.
UNTRR cere, printre altele, să nu se aplice măsura detaşării la transportul rutier.
"Şoferii profesionişti sunt lucrători hiper-mobili, nu lucrători detaşaţi! Regulile şi poverile detaşării blochează transportul rutier internaţional în UE, impunând transportatorilor să calculeze şi să plătească diferite salarii naţionale pentru un şofer într-o lună", precizează sursa citată.
Împărţirea transportului rutier internaţional în bilateral şi "crosstrade" cu diferite regimuri de detaşare va limita operaţiunile de transport rutier internaţional, va complica şi mai mult povara administrativă şi va distorsiona operarea în condiţii echitabile în sectorul transporturilor rutiere prin aplicarea unor regimuri de plată diferite pentru şoferii profesionişti din aceeaşi companie, potrivit UNTRR.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.03.2019, 10:56)
Noi nu vrem cu rușii aăa că europarlamentarii vor vota cum le ordonă statele vest europene. :)))))))))))
2. Taxare
(mesaj trimis de Florin în data de 25.03.2019, 21:17)
Guvernul ar fave bine sa voteze impotriva Mobilitate 1 la fel si impotriva clauzelor din pachetul privind drepturile de autor asa cum se incearca acum a fi introduse ca bye bye libera circulatie ( decat cu suprataxare a transportatorilor romani si a soferilor romani) si bye bye libera exprimare
3. Taxare
(mesaj trimis de Florin în data de 25.03.2019, 21:41)
Mai mult nu e normal sa ni se impuna legi de catre niste birocrati care nu au fost alesi. Guvernul si reprezentantii sai la Bruxeles nu sunt alesi. Sunt numiti. Nu are nimic de a face cu democratia ci cu autocratia...ce facem ? Ne reintoarcem la metodele din fostul bloc sovietic ? Nu degeaba s-a votat Brexitul.