Reprezentanţii Consiliului Naţional Rutier, constituit din aproximativ 15.000 de firme, continuă protestul la adresa Ministerului Transporturilor şi Guvernului, declarând, într-o conferinţă de presă, că vor continua demersurile dacă cererile lor nu vor fi luate în considerare.
Reprezentanţii transportatorilor rutieri susţin că nu au primit nicio invitaţie oficială la dialog din partea autorităţilor şi declară: "Dacă premierul Călin Popescu Tăriceanu nu ne va invita la discuţii, vom organiza în termen de 30 de zile proteste mai ample şi vom continua manifestările în 40 de oraşe."
"Transportatorii români plătesc anual două miliarde de euro pentru accize şi rovignetă, iar la Ministerul Transporturilor ajung doar 130 de milioane de euro, motiv pentru care am lansat campania "Unde sunt banii noştri?". Ne interesează ca în România să avem drumuri, iar transportatorii să devină profitabili" a afirmat Ion Lixandru, vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
Vicepreşedintele UNTRR a respins afirmaţiile guvernanţilor potrivit cărora protestele transportatorilor rutieri au tentă politică, adăugând că niciunul dintre reprezentanţii lor nu face parte din vreun partid politic.
"Suntem singura ţară care plăteşte rovigneta pentru drumurile naţionale în condiţiile în care rovigneta este o taxă doar pentru autostradă în toată Europa", susţine Dragoş Anastasiu, preşedintele Alianţei Confederaţiilor Patronale din România (ACPR).
Renunţarea la rovignetă este cea mai importantă revendicare susţinută de transportatori alături de tratamentul la care sunt supuşi aceştia de către autorităţile din Ungaria: "Suntem trataţi într-un mod discriminatoriu, suntem vânaţi, umiliţi, într-o ţară membră a Uniunii Europene" a declarat Dragoş Anastasiu, precizând: "Tratamentul autorităţilor române faţă de ţara vecină sunt pozitive".
Preşedintele Federaţiei Operatorilor de Transport Rutier (FORT), Augustin Hagiu, a declarat că sectorul de transport rutier din România este privatizat aproape în totalitate cu capital autohton, celelate domenii "fiind pe mâna statelor membre".
"Iată că asistăm, în această guvernare, la o decapitalizare a sectorului privat din România. De exemplu, banii pentru tipărirea rovignetei se duc în Ungaria şi îi vom vedea în campania electorală" a spus Augustin Hagiu.
Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, a declarat ieri că propunerea de eliminare a rovgnetei este una "cu tentă electorală" şi ar declanşa scumpiri, la combustibil şi la transportul în comun.
Reprezentanţii transportatorilor menţionează că au avut parte de solidaritatea tuturor participanţilor la trafic în cadrul manifestaţiilor şi nu a fost sesizat niciun incident.