Transportatorii din România care folosesc camioane alimentate cu combustibili alternativi economisesc între 5.000 - 7.000 euro pe an, doar din reducerea taxelor de drum, aferente rutelor dintre România şi Franţa, Germania sau Benelux. La acestea se adaugă şi economiile provenite din reducerea costului cu combustibilul, de până la 20%. IVECO România îşi continuă implicarea în problema calităţii aerului şi a emisiilor de gaze cu efect de seră şi anunţă achiziţia a 10 camioane IVECO S-WAY NP alimentate cu gaz natural (LNG) de către o altă companie din vestul ţării, Transmec Group, conform unui comunicat remis redacţiei.
"În ultimii ani, legislaţia europeană s-a concentrat pe reducerea emisiilor poluante şi a poluanţilor fonici, cu scopul de a proteja comunităţile locale, oferind diverse stimulente financiare, precum scutirea transportatorilor de taxele de drum. IVECO S-WAY NP maximizează avantajele celui mai ecologic combustibil. Cu unul dintre cele mai puternice motoare din industrie, de 460 CP şi două rezervoare LNG, cu cea mai mare autonomie de pe piaţă, de peste 1.600 kilometri, gama noastră reprezintă o alternativă viabilă în termeni de costuri totale de operare", a declarat Andrei Gagea, directorul general IVECO România.
Conform datelor furnizate de DRPCIV, în primul trimestru al anului 2021, IVECO România este lider de piaţă al segmentului vehicule transport marfă de peste 3,5 tone, alimentate cu combustibili alternativi (cotă de 58%). De asemenea, datele înregistrează o creştere cu 250% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, a înmatriculărilor acestui tip de vehicule, în România. Acest lucru denotă interesul din ce în ce mai mare al transportatorilor români de a economisi bani prin achiziţionarea camioanelor alimentate cu combustibili alternativi şi de a se alinia, astfel, unor standarde europene premium.
"Flota noastră de vehicule este reînnoită permanent, în conformitate cu reglementările stricte de mediu ale Comunităţii Europene şi cu standardele europene de siguranţă: flotă Euro VI şi 80% din semiremorci ecologice (din totalul de 700 de remorci). Acest lucru ne permite reducerea consumului de carburant şi a emisiilor, datorită utilizării celor mai bune tehnologii disponibile. De asemenea, am reuşit optimizarea costurilor de operare, anumite ţări acordând scutiri de taxe pentru aceste camioane. Un alt beneficiu pentru şoferi este faptul că acest model de camion asigură tranzitarea zonelor restricţionate, din Europa, în anumite intervale orare", a declarat Montecchi Massimo, Administrator Transmec Group.
Chiar dacă la nivelul României, infrastructura locală de alimentare cu combustibili alternativi (CNG / LNG) nu este aliniată la standardele reţelelor din alte ţări din Europa, transportatorii români pot beneficia de sursele de alimentare din ţările vecine, precum şi de pe coridoarele de tranzit uzuale, care leagă România de restul Europei.