Transportatorii români membri ai FORT au criticat dur Ministerul Transporturilor, pentru modificarea tarifelor la serviciile prestate de Autoritatea Rutieră Română. "Ministerul Transporturilor, în plină criză financiară, loveşte din nou mişeleşte, transportatorul rutier roman", a declarat, ieri, Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), citat de Agerpres. În Monitorul Oficial partea I din 9.12.2008 a apărut Ordinul 1.463 pentru modificarea anexei cu tarifele serviciilor prestate de Autoritatea Rutieră Română (ARR), ordin având semnătura lui Septimiu Buzaşu - secretar de stat, în locul semnăturii ministrului (încă atunci) Ludovic Orban.
,,Conform acestui document, ARR şi-a pregatit din timp fondurile necesare pentru "depăşirea crizei" pe spinarea transportorului român şi asta în contextul în care din 24.000 firme cu profil de activitate transport, în 2008 erau licenţiate doar 12.000, dar numai jumătate mai operau efectiv", a spus Augustin Hagiu.
Cu toate că activitatea Autorităţii Rutiere Române s-a diminuat, ca volum cu 50 la sută, în doar doi ani, susţine preşedintele FORT, ARR a avut grijă ca cei ce încă rezistă operând în transporturile rutiere să fie taxaţi cu sume mai mari, în medie cu 35-40 la sută, afirmă operatorii.
"Spre exemplu, reînnoirea unei copii conforme este, din 1 ianuarie 2009, mai scumpă cu 70 lei pe autovehicul. Toate acestea s-au făcut pe ultima sută de metri de guvernare, fără informarea patronatelor, cu încălcarea flagrantă a HG 314/2001 care prevede consultarea partenerilor sociali. În timp ce transportatorii rutieri falimentează pe capete din cauza problemelor cu care se confruntă, autoritatea tutelară, în loc să fie preocupată de aplicarea unor măsuri urgente pentru diminuarea efectelor crizei economice, măreşte nejustificat taxele de operare", a subliniat preşedintele FORT.
FORT a înaintat plângere prealabilă, împotriva acestei măsuri, noului Ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, prin care solicită anularea aplicării Ordinului 1463 şi începerea discuţiilor cu patronatele din domeniu, într-un timp cât mai scurt.
"În cazul în care nu vom primi răspuns favorabil vom iniţia, ca şi anul trecut, proteste şi vom acţiona Ministerul Transporturilor în instanţă", precizează Hagiu.