"Reynolds American" Inc., producătorul ţigărilor Camel şi Pall Mall, a decis să cumpere rivalul "Lorillard" Inc. pentru 27,4 miliarde de dolari, inclusiv datoriile acestuia, în cadrul unei tranzacţii care reduce industria tutunului din SUA, cu o existenţă de 400 de ani, la doi competitori majori.
"Reynolds" va plăti 68,88 de dolari, în numerar şi acţiuni, pentru un titlu "Lorillard". Din suma menţionată, "Reynolds" acordă 50,50 de dolari în numerar şi 0,2909 de titluri proprii.
Tranzacţia implică şi alte două companii din domeniu. "Imperial Tobacco Group" Plc din Marea Britanie va plăti 7,1 miliarde de dolari pentru câteva branduri, printre care Kool, Salem, Winston şi Blu, dar şi pentru o fostă unitate de producţie a "Lorillard", care are aproape 2.900 de angajaţi în Greensbor. Totodată, "British American Tobacco" Plc, care deja controlează 42% din "Reynolds", va cheltui aproape 4,7 miliarde dolari pentru cumpărarea de acţiuni care să-i asigure poziţia de acţionar majoritar în compania combinată.
Prin preluarea "Lorillard" de către "Reynolds" va lua naştere o entitate care va concura, pe piaţa americană, cu liderul "Altria" Inc.
Afacerea vine după luni de negocieri şi este complicată din cauza mărimii celor două companii, respectiv a implicării acestora în mai multe societăţi. Preluarea trebuie să obţină aprobarea autorităţilor de reglementare antitrust. Împreună, "Reynolds" şi "Lorillard" au o valoare de piaţă de circa 58 de miliarde de dolari şi vânzări anuale de peste 13 miliarde de dolari, potrivit datelor Bloomberg.
Noua entitate va fi condusă de Susan Cameron, preşedintele-director executiv al "Reynolds".
Cel mai important produs al "Lorillard", marca Newport, îi va oferi "muniţie proaspătă" companiei "Reynolds" împotriva "Altria", ale cărei branduri reprezintă mai bine de jumătate din industria de retail al ţigaretelor din SUA. "Marlboro" are o cotă de circa 44% din piaţa de profil a Statele Unite.
Afacerea "Reynolds"- "Lorillard" este aşteptată să se finalizeze în primul semestru din 2015, după obţinerea aprobării acţionarilor şi a autorităţilor de reglementare. Cele două companii estimează că noul grup va realiza economii de aproape 800 de milioane de dolari pe an.