Hotelul Trianon din Capitală, cea mai recentă investiţie europeană a lanţului internaţional cu acelaşi nume, poate genera doar din cazare venituri de peste 550.000 euro/an, la un grad de ocupare de circa 70%, se arată într-un comunicat al companiei de consultanţă DM International. "În ultimii ani, industria hotelieră românească a resimţit o revigorare după ce o serie de lanţuri internaţionale au pătruns pe piaţa autohtonă, reuşind să anticipeze potenţialul de dezvoltare al acestui segment. Încurajator pentru România este că există un interes major atât din direcţia brandurilor internaţionale de 3 stele, dar şi al celor de 4 şi 5 stele. Deschis recent, în apropierea Parcului Cişmigiu, Hotelul Trianon este un exemplu pentru eficienţa unei asemenea investiţii. Un calcul simplu arată că la un grad de ocupare absolut realizabil - ţinând cont de locaţie - de circa 70%, hotelul poate genera doar din cazare venituri de peste 550.000 euro/an (ajungând la circa 650.000 euro, pentru un grad de ocupare de 80%). Luând în calcul şi veniturile din activităţile conexe, pentru că Trianon are şi o sală de conferinţă modernă, dar şi un restaurant cu o capacitate de 100 de persoane, randamentul investiţiei poate atinge 8-10% pe an, o cifră extrem de bună pentru piaţa românească în acest moment", a precizat Monica Marin, director la compania imobiliară EuroMetropola. Hotelul se întinde pe o suprafaţă de 2.202 mp construiţi, are 3 stele şi dispune de 26 de camere (4 camere simple, 20 camere duble şi 2 apartamente), cu o capacitate de 48 de persoane. Brandul Trianon deţine, în prezent, 14 hoteluri, în Franţa, Olanda, Belgia, Elveţia şi Grecia.
Trianon, un nou competitor internaţional pe piaţa hotelieră românească
F.A.
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 17 iulie 2007