Organigrama Inspecţiei Judiciare (IJ) a fost suplimentată cu 15 posturi, printr-o Hotărâre adoptată în şedinţa Guvernului. Anunţul a fost făcut de ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, care spune că organigrama IJ nu a mai fost modificată din 2008.
Tudorel Toader a anunţat, într-un mesaj postat pe pagina sa de Facebook, că Guvernul a adoptat patru măsuri referitoare la justiţie: "Hotărâre de Guvern privind suplimentarea numărului maxim de posturi ale Inspecţiei Judiciare. Organigrama IJ nu a fost modificată din 2008. Prin recenta Hotărâre, organigrama IJ a fost suplimentată cu 15 posturi, dintre care: 8 posturi de judecător inspector; 2 posturi de procuror inspector, respectiv 5 posturi de consilier juridic".
Guvernul a adoptat şi Memorandumul pentru realizarea Cartierului pentru Justiţie: "Memorandum cu tema: Acord de principiu privind contractarea unui avans de la Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru sprijinirea activităţilor preliminare realizării «Cartierului pentru Justiţie». Sunt avute în vedere următoarele activităţi: determinarea coridorului pentru expropriere; tema de proiectare; studiul de prefezabilitate; studiul de fezabilitate".
O altă Hotărâre de Guvern prevede transmiterea a 20 imobile din adminis-trarea Ministerului Justiţiei în adminis-trarea curţilor de apel şi a tribunalelor. Ministrul Justiţiei aminteşte şi des-pre OUG privind completarea art. 67 din Legea nr. 317/2004 privind CSM, pentru asigurarea interimatului conducerii Inspecţiei Judiciare, fără a da alte detalii. Ordonanţa de Urgenţă de modificare a Legii CSM, care permite meţinerea în funcţie a actualei conduceri a Inspecţiei Judiciare, căreia i-a expirat mandatul la 1 septembrie, adoptată miercuri de Executiv şi publicată în Monitorul Oficial, adaugă două noi alineate articolului 67 al Legii 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii. Potrivit News.ro, noile alineate prevăd: "(7) În situaţia vacantării funcţiei de inspector-şef sau, după caz, de inspector-şef adjunct al Inspecţiei Judiciare ca urmare a expirării mandatului, interimatul funcţiei se asigură de inspectorul-şef sau, după caz, de inspectorul-şef adjunct ale căror mandate au expirat, până la data ocupării acestor funcţii în condiţiile legii";" (8) În caz de încetare a mandatului de inspector-şef ca urmare a altor situaţii decât expirarea mandatului, interimatul funcţiei se asigură de către inspectorul-şef adjunct până la data ocupării acestei funcţii în condiţiile legii, iar în caz de încetare a mandatului de inspector-şef adjunct ca urmare a altor situaţii decât expirarea mandatului, interimatul funcţiei se asigură de către un inspector judiciar numit de inspectorul-şef până la data ocupării acestei funcţii în condiţiile legii".
Pentru ca noile modificări să se conformeze situaţiei actuale de la conducerea Inspecţiei Judiciare, a fost introdusă şi o completare conform căreia noile prevederi "se aplică şi situaţiilor în care funcţia de inspector-şef sau, după caz, de inspector-şef adjunct al Inspecţiei Judiciare este vacantă la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă". Argumente pentru promovarea acestor modificări sunt acelea că vacantarea celor două funcţii "are repercusiuni negative asupra desfăşurării activităţii acestei instituţii şi asupra procedurilor de cercetare disciplinară a magistraţilor, în condiţiile în care inspectorul-şef are atribuţii concrete în procedura disciplinară, confirmând rezoluţiile inspectorului judiciar" şi "necesitatea asigurării interimatului de către persoane care au dat dovada competenţei profesionale şi manageriale exercitând deja funcţiile respective, având o cunoaştere aprofundată a activităţii Inspecţiei Judiciare şi susţinând un concurs atât la momentul numirii iniţiale, cât şi la momentul reînvestirii pentru un nou mandat, în condiţiile legii". Mandatele ins-pectorului-şef şi inspectorului-şef adjunct de la Inspecţia Judiciară, ale lui Lucian Netejoru şi Gheorghe Stan, s-au încheiat la 1 septembrie.