Cel mai mare tour-operator german, TUI AG, şi-ar putea separa activităţile de turism de cele de transport naval, potrivit informaţiilor lansate vineri, de publicaţia Die Welt. Aceasta arată că diviziile companiei se vor separa, după cum propune directorul executiv al TUI, Michael Frenzel.
Reprezentanţii TUI au precizat că vor examina "opţiunile strategice" în cadrul reuniunii consiliului de conducere care se desfăşoară astăzi. Aceştia nu au precizat, însă, care sunt opţiunile luate în calcul.
TUI AG deţine 3.500 de agenţii în lume, 285 de hoteluri, zece nave de croazieră, un holding aerian şi o companie de transport maritim, în alianţă cu operatorul german de containere "Hapag-Lloyd".
Recent, publicaţia Dow Jones nota că societatea "Neptune Orient Lines" Ltd. din Singapore ar putea plăti 7 miliarde de dolari pentru "Hapag-Lloyd", în vreme ce Die Welt scria, anterior, că autorităţile locale din Hamburg favorizează o fuziune "Hapag-Lloyd" cu societatea de transport "Hamburg Sued", deţinută de familia Oetker. Analiştii sunt de părere că un preţ de peste 4 miliarde de euro va fi unul "interesant" pentru "Hapag".