Sectorul turistic şi-a revenit, în acest an, după pandemie, iar pentru anul care urmează îşi propune să crească. Încadrându-se în trend, TUI TravelCenter intenţionează să-şi dubleze cifra de afaceri, în 2023, după cum a precizat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, Ştefan Leontin Joos, CEO al companiei. Domnia sa a subliniat că efectele războiului de la graniţă s-au resimţit în piaţa de profil cel mai mult în luna martie, în prezent întrebarea pe care o are toată lumea fiind "cum se va ieşi din această iarnă?". În opinia reprezentantului TUI, pe fondul situaţiei geo-politice şi economice, paradigma s-a modificat într-o anumită măsură, iar unii turişti şi-au schimbat priorităţile, acum preferând să călătorească decât să deţină o casă spaţioasă ori o maşină luxoasă, de exemplu.
În ceea ce priveşte profilul clientului TUI, categoria turiştilor are aleg destinaţiile exotice este formată în special din cupluri şi mai puţin din familii cu copii, raport ce este răsturnat în cazul destinaţiilor considerate de masă, precum Antalya sau Egipt, două dintre locaţiile către care compania va opera zboruri şi în sezonul de iarnă, pentru care se fac rezervări chiar începând cu jumătatea lunii august.
Reprezentantul agenţiei a menţionat că, dacă în Austria clientul TUI este cel care se apropie de vârsta a III-a, în România cei mai mulţi clienţi sunt cuplurile tinere. Din acest punct de vedere, România se deosebeşte de toate ţările europene.
În acelaşi timp, turiştii care se adreseză TUI au venituri peste medie, care de obicei nu sunt afectaţi de condiţiile economice din piaţă, ceea ce face din clienţii acestui turoperator o nişă câştigătoare.
Destinaţiile asiatice Thailanda, Bali, Malaezia, Singapore, preferate de români în perioada pre-pandemică pentru vacanţa de iarnă, revin în topul căutărilor pentru sezonul 2022-2023, pe măsură ce au redevenit accesibile după ridicarea totală a restricţiilor sanitare, se arată într-o analiză a TUI TravelCenter, franciza în România a Grupului TUI. Conform cercetării citate, este de aşteptat ca ţările asiatice să domine clasamentul destinaţiilor favorite în următoarele luni, alăturându-se pe lista celor în care românii au putut călători şi în 2021, aşa cum sunt Dubai, Egipt, Maldive, Mauritius şi Zanzibar.
Ştefan Leontin Joos a menţionat, în cadrul unei conferinţe de presă: "Este complicat de prezis în acest moment o destinaţie-vedetă a sezonului de iarnă 2022-2023, pentru că trebuie să privim lucrurile din două perspective: a preţului şi a luxului. Turiştii pentru care preţul este principalul criteriu după care se ghidează când decid unde merg în vacanţă se orientează mai ales spre Thailanda şi Bali în Asia, dar şi spre Mexic, Republica Dominicană şi Cuba în America Latină. Pentru românii care caută vacanţe de lux unde bugetul nu este neaparat un criteriu, topul arată diferit, Mauritius, Maldive, Zanzibar şi Seychelles fiind favorite".
Succesul neaşteptat înregistrat în plină pandemie de destinaţiile exotice îndepărtate i-au determinat pe reprezentanţii TUI TravelCenter să pregătească programe turistice speciale pentru finalul anului 2022 şi pentru primul trimestru al anului viitor. Prin urmare, românii vor putea zbura direct din Bucureşti către Zanzibar. De asemenea, datorită conexiunilor cu compania-mamă, turiştii TUI TravelCenter vor avea la dispoziţie trei zboruri pe săptămână către Maldive şi Mauritius şi două curse săptămânale către Mexic, cu plecare din Bucureşti şi escală la Viena. Cei care vor alege vacanţele în Republica Dominicană şi Cuba vor zbura din Bucureşti, cu escală la Madrid.
Printre punctele tari ale turoperatorului în programele de anul viitor se vor regăsi şi destiaţii precum Mykonos şi Santorini, a precizat domnul Joos. De asemenea, TUI este un jucător foarte important în Dubai, operând pe o gamă foarte largă de hoteluri.
Printre altele, reprezentanţii TUI TravelCenter au subliniat că tarifele pentru un sejur de 7 nopţi de Revelion, care cuprinde cazare cu mic dejun şi transport într-o destinaţie exotică porneşte de la 1150 euro/persoană în Thailanda (Phuket) şi poate ajunge la 6500 euro/persoană în Maldive.
Ştefan Joos a mai spus că există un segment tot mai mare de piaţă care revine la conceptul de Early Booking, sensibil crescut faţă de perioada 2020-2021: "Acest comportament poate fi alimentat şi de experienţa trăită de unii turişti în cursul acestui sezon, când au lăsat pe ultima sută de metri rezervarea vacanţei şi a fost imposibil să mai găsească locuri la cazare sau zbor. Avantajele rezervării din timp sunt numeroase: tarife cu reducere, condiţii de plată flexibile, alegerea din «ceea ce îmi place», nu din «ceea ce rămâne»".
În ceea ce priveşte sezonul estival 2022, topul celor mai căutate destinaţii din oferta TUI TravelCenter este condus de Turcia, urmată de Grecia şi Egipt. Totodată, destinaţiile interne, dar şi Spania şi Bulgaria au fost solicitate în această vară, mai spun reprezentanţii TUI. Aceştia arată că, în general, valoarea medie a unui pachet turistic a fost de 725 de euro de persoană. Aproximativ 10.000 de turişti au ales să călătorească în 2022 cu TUI TravelCenter, ceea ce reprezintă o creştere semnificativă comparativ cu anul anterior, când industria de turism în general a suferit pierderi din cauza pandemiei de coronavirus.
Pentru a-i încuraja pe români să-şi rezerve din timp vacanţa, în prima săptămână din luna octombrie (3-9 octombrie), turoperatorul va organiza o campanie inedită intitulată Zilele TUI în România, prin care îi va întâmpina atât offline (în agenţii), cât şi online (pe website) cu oferte speciale, activităţi şi surprize pentru cei mici, precum şi concursuri derulate pe conturile de socializare.
Cea mai scumpă vacanţă din acest an vândută de TUI TravelCenter a costat peste 20.000 de euro - un sejur de 7 nopţi pentru două persoane, fără transport (costul a implicat doar cazarea, cu demipensiune). Destinaţia a fost în Mauritius, la un hotel de 5 stele de lux, a spus Ştefan Joos.
...................................................
Grupul german TUI Group, liderul turismului la nivel mondial, este prezent în România prin franciza TUI TravelCenter deţinută de German Touristik Group. Franciza TUI are o reţea proprie de agenţii, care se ridică în acest moment la 12 plus sediul central, iar până la sfârşitul anului preconizează că va ajunge la un număr de 16-17 birouri.
TUI Group operează în aproximativ 180 de destinaţii de pe mapamond. Grupul reuneşte peste 380 de hoteluri premium, precum RIU, TUI Magic Life, Robinson şi TUI Blue, 1.600 de agenţii de turism pe întregul continent european, cinci companii aeriene de agrement europene, cu aproximativ 150 de aeronave moderne pentru transport lung şi mediu, 17 nave de croazieră, de la navele de lux MS Europa şi MS Europa 2 până la flota "Mein Schiff" a TUI Cruises şi vasele Marella Cruises din Marea Britanie.