Temerile turiştilor români că Autostrada Bucureşti-Constanţa ar fi putut să intre în reparaţii, chiar în sezonul estival, au fost înlăturate ieri de conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, care a anunţat că lucrările de reabilitare a tronsonului Drajna-Lehliu, pe o lungime de 40 de kilometri, vor începe din luna septembrie.
Astfel, CNADNR a vrut să clarifice unele informaţii potrivit cărora porţiunea respectivă va fi închisă în perioada 1 mai - 1 septembrie 2016.
Directorul general al companiei, Cătălin Homor, a declarat: "Sunt indignat şi consternat de ultimele informaţii eronate, chiar cu bună ştiinţă, vehiculate în spaţiul public prin care, din nou, este denigrată activitatea Companiei chiar de către instituţii ale statului. Am anunţat alocarea unor fonduri pentru reparaţiile atât de necesare la A2 (reparaţii anulate şi anul trecut tot la presiunea organizaţiilor din turism) şi, de asemenea, am anunţat că aceste reparaţii vor fi executate în urma procedurii de achiziţie publică. Acest proces nu poate fi cuprins într-un calendar foarte exact, ţinând cont de momentul declanşării licitaţiilor, de numărul de ofertanţi, de numărul contestaţiilor etc. Dar, luând în considerare toate acestea, demararea lucrărilor se va face cu siguranţă, cel mai devreme, în luna septembrie".
Oficialul a dat asigurări că traficul rutier nu va fi influenţat de CNADNR pe perioada sezonului estival.
"Toate aceste afirmaţii lansate în spaţiul public au avut ca efect bulversarea opiniei publice. A2 trebuie remediat şi o vom face conform planului stabilit de către Companie, începând din luna septembrie. Împreună cu Poliţia Rutieră vom adopta un program de restricţii în funcţie de lucrările programate, astfel încât în toamnă să reabilităm autostrada A2 cu un minimum de disconfort", a continuat directorul general al CNADNR.
Compania a alocat fondurile necesare pentru începerea lucrărilor de reabilitare pe Autostrada A2, tronsonul Drajna-Lehliu, pe o lungime de 40 de kilometri, valoarea reparaţiilor fiind de 46,5 milioane de lei. CNADNR spune că tronsonul Drajna-Lehliu a fost dat în folosinţă în anul 2007, durata de viaţă a lucrărilor existente fiind de 6 ani. "Costul lucrărilor se ridică la valoarea de aproximativ 46,5 milioane lei, lucrări (...) care constau în frezarea straturilor asfaltice pe o grosime de 12 cm şi realizarea straturilor de legătură şi a celui de uzură", potrivit companiei. Pentru celelalte tronsoane, calea I Bucureşti - Constanţa şi calea II Constanţa - Bucureşti sunt prevăzute lucrări de întreţinere periodică şi reparaţii curente, conform Programului de punere în ordine a reţelei de drumuri naţionale şi autostrăzi.