Vânzările de ouă în perioada Sărbătorilor Pascale vor fi mai mici în acest an cu circa 30% faţă de 2019, din cauza restricţiilor impuse de criza generată de noul coronavirus, iar preţurile vor fi similare cu cele de anul trecut, deşi costurile de producţie s-au majorat în 2020, susţine preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van.
"Vânzările în perioada Sărbătorilor Pascale în anul 2020 vor fi mai mici decât în anul 2019 din cauza restricţiilor privind criza COVID-19. Reţele importante pentru distribuţia ouălor cum sunt HORECA sau catering sunt închise, iar cererea generală în această perioadă este mai mică decât în anul 2019. Estimăm o scădere de circa 30%. Conform Observatorului Preţurilor la nivelul UE, preţul la poarta fermei în România este cel mai mic din UE, pentru ouăle obţinute de la găini crescute la cuşti, categoria L+M, ambalate la cofrag de 30 de ouă. Comparativ cu anul 2019, preţul la poarta fermei este acelaşi, adică între 0,28 - 0,30 lei/ou, deşi costul de producţie în anul 2020 este mult mai mare", a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele UCPR.
În anii trecuţi, industria avicolă miza pe vânzări între 170 şi 180 de milioane de ouă în perioada Sărbătorilor Pascale, cu 50% mai mult decât într-o lună obişnuită.
Şeful UCPR susţine că preferinţa consumatorilor este în momentul de faţă pentru ouă produse în fermele din România, pentru că sunt foarte proaspete şi au cea mai bună trasabilitate dintre toate produsele agroalimentare.
"Ouăle de consum au cea mai bună trasabilitate dintre toate produsele agroalimentare prin marcarea pe coaja oului a codului alfa numeric care identifică ţara unde se produce, judeţul, codul fermierului, dar şi sistemul de creştere (cuşti, adăpost, adăpost + aer liber, ecologic). De exemplu: 3RO GR 00X reprezintă ouă obţinute de la găini crescute la cuşti (cifra 3) în România (RO), judeţul Giurgiu (GR) cu codul fermierului (00X). De asemenea, pe coaja oului se marchează şi data până la care trebuie consumat oul respectiv (ddm 25.04.2020). Cu toate acestea sunt consumatori care încă nu citesc aceste informaţii, cumpărând ouă venite din alte state membre, dar care în mod cert nu sunt la fel de proaspete ca şi cele din fermele noastre", menţionează preşedintele UCPR.
În opinia sa, producţia de ouă din fermele profesionale, dar şi cea din gospodăriile individuale, asigură un grad de autosuficienţă de circa 105%, realizându-se şi un mic export de ouă de circa 150 - 200 milioane de bucăţi pe an.
În primul trimestru al acestui an, producţia de ouă realizată în fermele comerciale a fost de aproximativ 530 - 550 milioane, la nivelul producţiei realizate în 2019.
1. Faliment total scrie pe noi
(mesaj trimis de Cristian în data de 12.04.2020, 18:43)
Trebuiau obligate corporatiile care vand mancare, prin Ordonanta Militara, sa cumpere toate ouale din Romania si sa le vanda la pret mic, de criza, consumatorilor din Romania. Am luat saptamana trecut oua Polonia din LIDL.