Uniunea Europeană intenţionează să permită acordarea de ajutoare de stat pentru cercetări în domeniul bateriilor destinate vehiculelor electrice şi va oferi cofinanţare în valoare de miliarde de euro companiilor care vor să construiască unităţi gigant de producere a bateriilor, se arată într-un articol publicat de Financial Times (FT).
Bruxelles-ul este îngrijorat că industria auto a UE, unde sunt 13 milioane de angajaţi, ar putea rămâne în urmă în cursa pentru producerea în masă a vehiculelor electrice, din cauza dependenţei de bateriile din Asia. Carlos Ghosn, directorul general al alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, a afirmat recent, la Salonul Auto de la Paris, că industria "nu poate continua să prospere" dacă nu îţi construieşte propriile capacităţi de producere a bateriilor.
"Ştim foarte clar că viitorul este al vehiculelor electrice şi trebuie pur şi simplu să prindem din urmă această tehnologie de producere a bateriilor. Nu putem dezvolta noi modele sau maşini de înaltă calitate dacă nu avem competenţele, inovaţia şi cercetările legate de baterii", a declarat Maros Sefcovic, vicepreşedintele Comisiei Europene, responsabil pentru uniunea energetică, conform Agerpres
Statele membre ale UE vor putea finanţa integral cercetările, atât timp cât e vorba şi de unele proiecte transfrontaliere. În cadrul programului "Orizont 2020" au fost incluse fonduri de 200 de milioane de euro pentru proiecte în domeniul bateriilor, 800 de milioane de euro sunt disponibili pentru a finanţa construirea facilităţilor, regiunile care vor să promoveze acest domeniu au la dispoziţie fonduri regionale de 22 de miliarde de euro, iar Fondul European pentru Investiţii Strategice poate accesa miliarde de euro de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) pentru a construi echivalentul unei mega-uzine, precum cea a Tesla.