Ultimul meci în cursa pentru privatizarea CFR Marfă se ţine între oamenii de afaceri Gruia Stoica şi Călin Mitică, după ce investitorii de la OmniTRAX au fost descalificaţi, în urma procedurii de verificare a documentelor depuse de cei trei investitori înscrişi pe lista scurtă, în etapa de negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante.
Ministerul Transporturilor (MT) precizează, într-un comunicat de presă: "S-a constatat că SC Grup Feroviar Român SA şi Asocierea SC Transferoviar Grup SA & Donau Finantz GMBH au depus ofertele preliminare şi neangajante şi comentariile asupra contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni, conform Anunţului şi Dosarului de Prezentare, iar plicul depus de către OmniTRAX Inc. nu conţinea oferta preliminară şi neangajantă şi nici comentariile asupra contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni".
Pentru participarea la ultima etapă, respectiv licitaţia cu ofertă în plic, documentele de participare trebuie depuse până cel târziu în data de 19 iunie 2013, în 20 iunie urmând să fie deschise plicurile cu documentele de participare la licitaţie şi ofertele de cumpărare de acţiuni depuse şi să fie stabilit câştigătorul.
Privatizarea CFR Marfă, convenită cu reprezentanţii delegaţiei FMI, se derulează printr-o procedură de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu ofertă în plic pentru un pachet de 51% din capitalul social al Societăţii.
La prima încercare de constituire a unei liste scurte, niciunul dintre cei trei ofertanţi (aceiaşi menţionaţi mai sus) nu s-au calificat.
Ulterior, MT a relaxat drastic criteriile de participare la licitaţie din anunţul de privatizare.
GFR, parte a Grampet Grup, deţinut de Gruia Stoica, este al doilea mare operator de transport feroviar de marfă din România, după compania de stat, având, în 2011, o cifră de afaceri de circa 761 milioane de lei şi un profit de aproape 29 de milioane de lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerul Finanţelor Publice (MFP).
Transferoviar Grup a fost înfiinţat în 2003 de omul de afaceri Călin Mitică, activitatea sa principală fiind transportul de marfă şi manevrele feroviare, iar cea secundară - reparaţiile de vagoane de marfă şi călători şi locomotive.
Donau-Finanz este un fond de investiţii de tradiţie din Austria fondat în 1957, care administrează active de peste 2 miliarde euro în domenii precum managementul activelor, investiţii, fuziuni şi achiziţii, restructurări, dezvoltare rezidenţială.
Atât Donau-Finanz, cât şi GFR s-au calificat şi în faza finală a procesului de privatizare a BDZ - compania feroviară de marfă din Bulgaria.