Un consorţiu format din Ford Motor şi companii sud-coreene va construi o fabrică de 1,2 miliarde de dolari canadieni (887 de milioane de dolari americani) pentru a produce materiale destinate bateriilor pentru vehicule electrice în Becancour, Quebec, un oraş care doreşte să devină un centru major pentru vehicule electrice, a declarat Ministerul Industriei din Canada, informează news.ro.
Consorţiul include partenerii sud-coreeni EcoProBM şi SK On, potrivit unui comunicat al ministerului.
Fabrica va produce în cele din urmă 45.000 de tone de materiale catodice active (CAM) pe an pentru vehiculele electrice Ford.
Ford, într-o declaraţie separată, a descris materialele ca fiind Nichel Cobalt Mangan (NCM) de înaltă calitate pentru bateriile reîncărcabile care vizează performanţe mai mari şi autonomie îmbunătăţită a vehiculelor electrice.
"Această instalaţie catodică va furniza materialul care intră în viitoarele vehicule electrice Ford din America de Nord, în special unele dintre viitoarele noastre camioane", a declarat reporterilor Lisa Drake, vicepreşedinte Ford pentru vehicule electrice. Este prima investiţie a Ford în Quebec, deşi a funcţionat în Ontario vecină de mai bine de un secol.
Guvernul federal al Canadei va oferi consorţiului un împrumut condiţionat de 322 de milioane de dolari canadieni, iar Quebec va oferi aceeaşi sumă ca un împrumut parţial nerambursabil, se arată în comunicat.
Se preconizează că fabrica va fi operaţională în prima jumătate a anului 2026, creând peste 345 de locuri de muncă.
Acesta este cel mai recent dintr-o serie de anunţuri de construcţie pentru Becancour, un oraş cu mai puţin de 15.000 de locuitori de pe râul St. Lawrence, care se conturează a fi un hub pentru lanţul de aprovizionare cu vehicule electrice în America de Nord.
Acesta este un mare vot de încredere în ecosistemul pe care l-am construit. Acest lucru este foarte semnificativ pentru Quebec, deoarece, după cum ştiţi, sectorul auto a investit în principal în Ontario, dar acum avem GM, acum avem Ford în Becancour", a declarat ministrul canadian al Industriei Francois-Philippe Champagne, pentru Reuters.
General Motors şi POSCO Future M din Coreea de Sud au declarat în mai că vor creşte capacitatea de producţie la o fabrică de materiale pentru baterii chimice a cărei construcţie a fost anunţată pentru prima dată anul trecut.
BASF SE din Germania construieşte acolo şi o fabrică de materiale pentru baterii.
Canada, care găzduieşte un mare sector minier pentru minerale, inclusiv litiu, nichel şi cobalt, încearcă să atragă companiile implicate în toate nivelurile lanţului de aprovizionare cu vehicule electrice, printr-un fond de tehnologie verde de miliarde de dolari, în timp ce lumea încearcă să reducă emisiile de carbon.
Producătorul german de automobile Volkswagen şi Stellantis, părintele unor mărci, inclusiv Fiat şi Chrysler, construiesc fabrici de baterii de miliarde de dolari la vest de Quebec, în Ontario, centrul industriei auto alimentate cu combustibili fosili din Canada, care are legături istorice de comerţ şi producţie cu producătorii de automobile din Detroit.