Grupul anglo-olandez Unilever a achiziţionat compania Darko, al doilea mare distribuitor şi producător de îngheţată din Bulgaria, transmite Novinite, potrivit Agerpres.
Divizia Unilever din Europa Centrală şi de Est şi Balkan Accession Fund, actualul proprietar al Darko, au anunţat tranzacţia ieri, fără a specifica valoa-rea plătită de grupul anglo-olandez pentru Darko şi brandurile sale.
În 2010, vânzările Darko s-au ridicat la şapte milioane de euro. Brandurile sale celebre de îngheţată includ Eskimo, Casablanca, Weekend, Alaska, Milka. Darko este pe locul doi pe piaţa îngheţatei din Bulgaria, după grupul Nestle.
În iunie, Unilever l-a numit pe Harish Manwani, preşedintele pentru Asia şi Africa, în funcţia de director operaţional, pentru a stimula extinderea pe pieţele emergente.
Asia şi Africa au contribuit anul trecut cu 40% la vânzările de 44 miliarde de euro (63 miliarde de dolari) deoarece grupul anglo-olandez Unilever se extinde pe pieţele în curs de dezvoltare pentru a compensa stagnarea vânzărilor în Europa şi Statele Unite. Mai mult de 55% din afacerile companiei vin acum din pieţele emergente, conform declaraţiei lui Harish Manwani, care conduce şi operaţiunile Unilever din Europa Centrală şi de Est.
Compania se aşteaptă ca marja de profit operaţional să fie afectată de preţul mai ridicat al materiilor prime, în prima jumătate a acestui an, înainte de redresarea din a doua parte a lui 2011.
Unilever, al doilea mare producător de bunuri de larg consum din lume, este prezent în peste 100 de ţări. Compania este pe piaţa românească din anul 1995.
Unilever South Central Europe coordonează din Bucureşti operaţiunile în şapte ţări din zonă - România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia şi Moldova. Prin cele 100 de ţări în care este prezentă, compania are 163.000 de angajaţi, iar în 2009 volumul vânzărilor a atins 40 de miliarde de euro.