"Unilever", cel mai mare producător mondial de bunuri de larg consum, va cumpăra compania suedeză de purificatoare de aer folosite pentru eliminarea alergenilor, astfel încât persoanele care suferă de astm să poată respira mai uşor, anunţă Bloomberg.
Compania din Stockholm a avut vânzări de 106 milioane de dolari anul trecut, potrivit unui anunţ făcut ieri de "Unilever", care nu a dezvăluit preţul pe care îl plăteşte pentru achiziţia "Blueair".
Afacerea trebuie să obţină aprobarea autorităţilor de reglementare.
"Blueair" este una dintre cele mai mari companii producătoare de purificatoare de aer de lux din China, SUA, Japonia, Coreea de Sud şi India.
"Unilever" a anunţat că achiziţia va fi complementară afacerii pe care o are deja pe segmentul de purificare a apei. Anul acesta, compania anglo-olandeză s-a bazat pe producţia de deodorante şi articole de îngrijire a părului pentru susţinerea vânzărilor, în condiţiile în care cererea pentru margarina şi alte produse tartinabile pe care le realizează este în declin.
În luna iulie, "Unilever" a informat că profitul său a crescut cu 2% în primul semestru din 2016, chiar dacă vânzările i s-au redus, în condiţiile în care se concentrează pe ţinerea costurilor sale sub control.
Producătorul îngheţatei Magnum, al săpunului Dove şi deodorantelor Axe, a avut un câştig net de 2,51 miliarde de euro în perioada ianuarie-iunie 2016, faţă de 2,49 miliarde de euro în acelaşi interval din 2015. În intervalul menţionat, vânzările companiei s-au diminuat cu 2,6%, la 26,3 miliarde de euro, din cauza fluctuaţiilor de curs valutar.
Pe pieţele emergente, unde "Unilever" realizează cea mai mare parte a operaţiunilor sale, vânzările au sporit cu 8%, după un avans de 6% în anul anterior. În America de Nord, vânzările "Unilever" au crescut cu 0,7%, iar în Europa - cu numai 0,1%.
Compania a decis să acorde un dividend interimar de 0,3201 euro/acţiune pentru un titlu "Unilever" NV (Olanda), în trimestrul al doilea, respectiv de 0,2689 lire pentru un titlu "Unilever" Plc (Marea Britanie).