Unilever anunţă că, după patru ani de când raportează rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viaţă Sustenabil, integrarea sustenabilităţii în business-ul companiei generează creştere şi eficientizare a costurilor.
Potrivit unui comunicat remis redacşiei, multe dintre brandurile globale Unilever, promotoare ale unei vieţi sustenabile, precum Dove, Lifebuoy, Ben & Jerry's, Comfort, contribuie, în prezent, la jumătate din evoluţia businessului Unilever şi se dezvoltă de două ori mai rapid decât alte branduri ale companiei, înregistrând creşteri de două cifre în vânzări, în ultimii trei ani.
Aceste branduri sunt dovezi că misiunea Unilever de a transforma viaţa sustenabilă într-o obişnuinţă se concretizează.
"Într-o lume schimbătoare, cu provocări complexe cauzate de creşterea populaţiei şi schimbările climatice, nevoia de adaptare a mediului de afaceri este evidentă, la fel cum sunt beneficiile şi oportunităţile care pot apărea. Dacă vrem să continuăm să ne dezvoltăm, este necesară o abordare transformaţională la nivelul întregului lanţ valoric al companiilor. Consumatorii observă, de asemenea, această nevoie, căutând tot mai mult brandurile şi companiile responsabile. Din experienţa noastră, brandurile al căror scop şi ale căror produse răspund acestei cereri - brandurile sustenabile - au parte de o creştere mai rapidă şi mai puternică", declară Jarek Malinowski, General Manager al Unliver South Central Europe.
Compania confirmă că face progrese considerabile către îndeplinirea obiectivelor ambiţioase setate până în 2020. Unilever şi-a propus: îmbunătăţirea sănătăţii şi a bunăstării a peste 1 miliard de oameni, aprovizionarea în proporţie de 100% cu materii prime sustenabile şi înjumătăţirea impactului produselor asupra mediului, de-a lungul întregului lanţ valoric.
Mai mult de 55% dintre materiile prime agricole ale Unilever sunt obţinute acum prin metode sustenabile.
Compania şi-a îndeplinit obiectivul de a trimite zero deşeuri către groapa de gunoi în urma proceselor de producţie. De asemenea, a redus semnificativ emisiile de dioxid de carbon şi apa utilizate pentru producţie, cu 37% şi, respectiv, cu 32% pe tona de producţie, comparativ cu anul 2008.
Unilever şi-a propus să ajute la îmbunătăţirea sănătăţii şi bunăstării a peste 1 miliard de oameni până în 2020, iar în prezent a atins aproape 40% din acest obiectiv (397 de milioane de oameni). De asemenea, compania a investit în asigurarea mijloacelor de subzistenţă a peste 1 milion de oameni, ajutând şi instruind 800.000 de mici fermieri din anul 2010 până în prezent şi oferind acces la formare, sprijin şi dezvoltare a competenţelor pentru 238.000 de femei.
În România, Unilever va lansa curând o nouă gamă de produse Delikat, cu o cantitate de sare redusă cu 10%, ca parte a angajamentului global de a respecta recomandările Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii în domeniu. Îngheţata pentru copii conţine mai puţin de 110 kcal/porţie, Unilever fiind în proces de reducere a caloriilor pentru toate produsele din portofoliul de îngheţată. Obiectivul final până în 2018 este ca toate îngheţatele din portofoliul Unilever să aibă mai puţin de 300 kcal/porţie.
În ceea ce priveşte programele educaţionale, Unilever este partener pentru al patrulea an, prin intermediul Federaţiei Romalimenta, în programul educaţional "Şi eu trăiesc sănătos" ce are ca obiective prevenirea obezităţii infantile la copiii cu vârsta pâna la 12 ani şi promovarea unui stil de viaţă sănătos în rândul familiilor. Ca rezultat al programului, Unilever a ajuns la 67.000 de copii din 250 de şcoli, din patru oraşe din ţară.
Becel continuă lupta împotriva colesterolului, şi, în fiecare an, în luna septembrie, Unilever desfăşoară campanii educaţionale de conştientizare a importanţei sănătăţii inimii şi pune la dispoziţie consumatorilor teste de colesterol gratuite.
Brandul CIF îşi continuă misiunea socială de a curăţa România. În 2015 se concentrează pe curăţarea unor spaţii bine cunoscute românilor: scările de bloc.
Domestos continuă şi în 2015 să susţină UNICEF. Pentru fiecare sticlă de Domestos 24H Plus, 5% din veniturile obţinute în urma vânzării sunt redirecţionate către UNICEF pentru programele care ajută la îmbunătăţirea condiţiilor de igienă.
Activitatea Unilever din România confirmă că brandurile cu o misiune socială sunt în creştere şi sunt preferate de către consumatori. Domestos şi CIF sunt exemple în acest sens, motiv pentru care Unilever a decis să continue campaniile sociale ale acestor branduri pentru al doilea an.
Totodată, Unilever îşi demonstrează angajamentul pentru valorile sustenabilităţii şi se alătură familiei Global Compact, prezentă începând din acest an şi în România pentru a pune în practică principiile globale pe care Naţiunile Unite le-au stabilit în setarea unei agende a sustenabilităţii corporative.
O cercetare a Boston Consulting arată că, în Statele Unite ale Americii, "bunurile de larg consum responsabile" au o tendinţă de creştere accelerată şi reprezintă acum 15% din totalul cumpărăturilor.
Pentru a determina dacă românii acordă importanţă sustenabilităţii, Unilever a realizat o cercetare prin intermediul platformei iVox.ro. Studiul s-a desfăşurat în perioada 18 - 22 mai 2015 pe un eşantion de 2.886 respondenţi, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 55 de ani, din mediul urban.
Rezultatele cercetării indică faptul că majoritatea respondenţilor consideră sustenabilitatea ca fiind o ramură importantă (43%) şi chiar foarte importantă (49%) pentru societatea în care trăiesc.
Cei mai mulţi dintre respondenţi asociază acest termen atât cu mediul înconjurător (23%), cu economia (33%) şi, într-o proporţie mai scăzută, cu implicarea în comunitate, în timp ce 35% consideră că sustenabilitatea se referă la toate cele trei domenii.
69% dintre respondenţi susţin că reuşesc să facă economie la resurse în viaţa de zi cu zi, astfel putând declara că duc o viaţă sustenabilă, iar 64% dintre participanţii la sondaj apreciază că acţiunile lor zilnice aduc beneficii mediului înconjurător.
Cercetarea arată că majoritatea românilor (79%) consideră că şi-au schimbat în ultimii patru ani comportamentul cu privire la economia la apă, energie şi deşeuri.
De asemenea, aprecierea globală a comportamentului sustenabil are efecte şi în România: o bună parte dintre respondenţi consideră că este important (50%) şi foarte important (20%) să găsim în magazine branduri sustenabile.
Unilever este unul dintre furnizorii mondiali de produse alimentare, produse pentru casă şi de îngrijire personală, cu vânzări în peste 190 de ţări. Produsele companiei ajung la două miliarde de consumatori pe zi. Compania are 172.000 de angajaţi şi a generat vânzări de 48,4 miliarde euro în 2014. Mai mult de jumătate (57%) din amprenta companiei este prezentă în pieţele emergente şi în curs de dezvoltare. Unilever are mai mult de 400 de branduri care se regăsesc în casele din întreaga lume, incluzând produse precum: Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann's, Lipton, Wall, PG Tips, Ben & Jerry, Marmite, Magnum şi Lynx.