UNTRR:  "Tarifele transportului rutier de mărfuri practicate în această perioadă nu modifică preţul produselor la raft"

M.I.
Companii / 2 aprilie 2020

"Tarifele transportului rutier de mărfuri practicate în această perioadă nu modifică preţul produselor la raft"

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) anunţă că ponderea cheltuielilor cu transportul rutier în preţul final este de 0,3% la carne, 0,4% în cazul conservelor, 0,5% la produsele de panificaţie, paste făinoase şi lactate, 0,9% la hârtie igienică, fructe şi legume, 1% la făină şi 3,7% în cazul apei îmbuteliate (infografic ataşat), se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.

DPotrivit sursei citate, dacă volumele şi greutatea produselor transportate sunt mari şi au o valoare adăugată mică, atunci creşte ponderea costurilor cu transportul în preţul final al produselor şi implicit în costurile retailerilor.

Cu toate acestea, UNTRR anunţă că, transportul rutier nu influenţează preţul la raft în mod semnificativ. De exemplu, dacă se dublează preţul de transport la hârtie igienică (adică de la 3,5 lei la 7 lei/km cu TVA inclus), atunci influenţa în preţul de la raft este de doar 1%.

UNTRR atrage atenţia că şi expeditorii - casele de expediţii - creează crize artificiale pentru a lua tarife mai mari de la clienţi, fără să plătească mai mult transportatorilor rutieri.

"Recomandăm tuturor celor interesaţi să intre în contact direct cu orice firmă de transport marfă din România licenţiată de Autoritatea Rutieră Română, la adresa www.arr.ro - secţiunea Utile - Informaţii utile transport mărfuri.", arată comunicatul.

Sursa citată precizează că, toate companiile de transport care operează pe contracte au menţinut înţelegerile precedente, iar cursele spot România - Italia au fost singurele care au înregistrat creşteri de tarife, din cauza incertitudinii situaţiei conducătorilor auto la întoarcerea în ţară. Eventualele costuri generate de întârzierea la frontiere sunt absolut modice.

"Trebuie înţeles că un camion de 40 tone care poate transporta 24 de tone de produse este plătit în jur de 3 lei/km la intern. Astfel, acest tip de transport, la modul general, nu se poate opera decât cu autovehicule mai vechi de 8 ani, total amortizate, şi care încă sunt suficient de fiabile să nu necesite bugete de reparaţii (uzual acestea se duc în medie la peste 600 euro/lună).", transmite UNTRR.

Astfel, costul cu transportul rutier de mărfuri reprezintă, în medie, aproximativ 2,6% din preţul mărfurilor comercializate în România, în condiţiile în care cele mai mari costuri sunt cele cu materia primă, forţa de muncă, utilităţi, chiria/amortizarea spaţiilor de producţie, promovare, taxe şi impozite, costul cu produsele nevândute, profitul producătorului, profitul magazinelor unde se vând produsele.

De asemenea, pentru a transporta o marfă de 24 de tone pe o distanţă de 100 km, producătorul plăteşte circa 300 lei. De exemplu, o pâine are o greutate de 500 grame, practic costul de transport este insignifiant, iar 90% din transporturile interne sunt sub 100 km.

La un produs de 10 lei, unde costul de transport reprezintă 2,6% din preţul la raft, o ipotetică dublare a costurilor cu transportul, ar însemna adăugarea la preţul existent al acestui produs a unei valori de 0,52 lei.

UNTRR consideră absolut inacceptabilă abordarea acelor comercianţi care doresc să speculeze momentul de criză generat de COVID-19 pe spatele firmelor de transport rutier şi a angajaţilor acestora care se expun pentru a livra alimente, medicamente şi echipamente.

"Pentru a realiza transport intern cu camioane noi, tariful pe intern ar trebui să fie 4,6-4,9 lei/km. Totodată, având în vedere că România este o ţară cu o balanţă comercială externă negativă, fluxul de marfă pentru export este mult mai mic, iar camioanele pleacă la export cu tarife extrem de mici doar pentru a putea recupera din costurile de relocare. În acest moment, peste tot în Europa este disponibilă o supracapacitate de transport din cauza faptului că o serie de industrii şi-au oprit activitatea şi implicit camioanele care deserveau aceste industrii nu mai au ce transporta. Când oferta de transport este mai mare decât cererea, sigur nu se poate vorbi de o creştere a tarifului de transport. Dar nici nu se poate opera transport intern cu un camion nou de 40 tone care costă peste 100.000 de euro la tarif de taxi.", a explicat UNTRR.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. corect

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb