Transportul de autovehicule a fost cel mai afectat în 2009, acesta micşorându-se cu 70-90% faţă de anul anterior, la polul opus situându-se transportul de produse energetice, unde scăderea a fost de 10%, a declarat pentru NewsIn secretarul general al UNTRR, Radu Dinescu.
"Transportul de marfă, atât pe plan intern cât şi internaţional, a fost afectat în funcţie de industria deservită. Cel mai afectat a fost transportul de autovehicule, în special companiile care operează şi pe plan internaţional, scăderea faţă de anul trecut fiind de 70-90%. Mai puţin afectaţi sunt transportatorii care servesc industria alimentară, aceştia înregistrând scăderi de 10-20%, şi cei care efectuează transporturi energetice interne - 10%", a declarat secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Radu Dinescu.
Confom acestuia, transportul de persoane "long distance" internaţional - Italia, Spania, Germania - a înregistrat scăderi de 40 de procente din cauza transportului aerian low-cost.
"În ceea ce priveşte transportul de persoane pe rutele de până în 1.000 km, cum sunt Turcia şi Grecia, clienţii au rămas fideli. Transportul de persoane pe rutele interne a fost mai puţin afectat, până în prezent fiind raportate scăderi de 10-20%", a mai precizat Dinescu.
Semnalele primite de la membrii UNTRR nu sunt încurajatoare pentru ultima parte din acest an. "La un moment dat, transportul rutier a dat senzaţia că se pune pe picioare, dar şi-a revenit pe acelaşi trend. Speranţele noastre de redresare sunt pentru anul 2010, însă nu avem semnale îmbucurătoare în acest moment", a adăugat Radu Dinescu.
Secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România declara, la sfârşitul lunii iulie, că aproximativ 20-30% dintre firmele de transport membre UNTRR şi-au diminuat activitatea în primul semestru, iar cinci companii au dat faliment, pe fondul crizei economice.
În prezent, peste 13.000 de companii de transport sunt membre UNTRR, din cele aproape 27.000 de firme de transport marfă licenţiate şi cele 5.000 firme transport persoane. Companiile membre UNTRR deţin în total aproximativ 50.000-60.000 vehicule.
Conform acestuia, din cele 27.000 firme transport marfă, circa 14.000 au câte zece vehicule, iar foarte puţine depăşesc o flotă de peste 100 vehicule, cele mai multe fiind dotate doar cu un singur vehicul.