Veniturile UPC România au crescut uşor, în trimestrul al doilea faţă de aceeaşi perioa-dă a anului trecut, în timp ce numărul total al abonaţilor a scăzut cu 3,1%, reflectând condiţiile economice nefavorabile, dar şi incertitudinea şi dezechilibrele cauzate de măsurile de austeritate.
Astfel, numărul contractelor cu clienţii a scăzut la 1,589 milioane, la 30 iunie 2010, cu 54.400 mai puţine decât la finele primului trimestru, potrivit raportului companiei olandeze UPC Holding, preluat de Mediafax.
Veniturile UPC România au urcat, însă, cu 1% comparativ cu perioada aprilie-iunie din 2009. Compania a pierdut clienţi pe segmentul de cablu analog, atât din cauza condiţiilor dificile de piaţă, dar şi ca urmare a promovării agresive a serviciilor de televiziune digitală şi HD.
"Odată cu deprecierea nivelului de trai, s-a putut observa şi o modificare a comportamentului româ-nilor, tradusă prin renunţarea la anumite servicii (...) La nivel local, s-a remarcat, de asemenea, şi migrarea anumitor clienţi către operatori cu preţuri mai mici, pentru un conţinut TV mai restrâns", a declarat directorul financiar al UPC România, Severina Pascu, în comunicatul transmis, miercuri, de companie.
UPC România avea, la jumătatea acestui an, 737.100 de clienţi pe serviciile de cablu analog, 254.000 pe cablu digital, 187.400 pe DTH (televiziune prin satelit), 263.500 pe internet, respectiv 147.400 pe telefonie.
Compania a înregis-trat creşteri ale bazei de clienţi pe cablu digital, HD, internet şi telefonie, faţă de perioada similară a anului trecut.
Potrivit raportului financiar al Liberty Global (LGI), grupul american din care face parte UPC, veniturile UPC Broadband în Româ-nia, în dolari, au scăzut în trimes-trul al doilea la 39,3 milioane euro, de la 41,5 milioane euro, în aceeaşi perioadă a anului trecut. În primul semestru, încasările au urcat uşor, de la 81,3 milioane de dolari la 82,8 milioane de dolari.
Totodată, divizia Chellomedia, care produce şi distribuie canale tematice de televizune, cu reprezentanţă regională în Ungaria, a avut pe piaţa românească venituri de 6,3 milioane de dolari în trimestrul al doilea, faţă de 9,2 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut. În primul semestru, Chellomedia a înregistrat venituri de 13,5 milioane de dolari în România, în scădere de la 17,1 milioane de dolari.
Potrivit raportului LGI, scăderea clienţilor pe piaţa românească a fost determinată, în primul rând, de presiunile competiţionale semnificative, care au afectat toate segmentele de piaţă, raportat la baza de clienţi din primul trimestru.
"Scăderea organică a abonamentelor video a fost cauzată în mare parte de pierderea clienţilor pe cablu analog în favoarea concurenţilor, în urma expirării contractelor de loialitate. În pofida faptului că am sporit eforturile de păstrare a clienţilor din România, anticipăm că factorii competitivi vor continua să afecteze negativ capacitatea de a câştiga loialitatea clienţilor pe cablu din România, în special ţinând cont de numărul mare de contracte de loialitate care vor expira în următoarele 12 luni, dar şi de legislaţia aprobată recent de Guvern, intrată în vigoare la 20 iulie, datorită căreia clienţii pot acum rezilia contractele de loialitate fără a plăti vreo penalizare.
În plus, majorarea TVA de la 19% la 24% de la 1 iulie va afecta capacitatea de creştere a venitului mediu pe utilizator în România", se mai arată în raportul LGI.