OMV Petrom a înregistrat în 2010 un profit net de 2,6 ori mai mare, de 2,19 miliarde lei, şi o creştere cu 16% a vânzărilor, ca urmare a majorării preţurilor la ţiţei şi îmbunătăţirii eficienţei în activitatea de rafinare şi marketing, potrivit unui comunicat al companiei remis BVB.
Grupul Petrom a înregistrat vânzări de 18,61 miliarde lei (4,4 miliarde euro) în 2010, de la 16,09 miliarde lei în anul precedent. Compania a obţinut în ultimul trimestru din 2010 un profit net de 779 milioane lei, după ce a înregistrat pierderi de 116 milioane lei în trimestrul trei şi de 131 milioane lei în acelaşi trimestru din 2009.
"Într-un mediu favorabil al preţurilor la ţiţei, anul 2010 a marcat realizarea unei serii de proiecte strategice şi a unor îmbunătăţiri semnificative ale performanţei noastre operaţionale. În E&P am pus cu succes în funcţiune, înainte de mijlocul anului, sistemul de livrare a gazelor de la Hurezani şi am demarat producţia din noile sonde-cheie, menţinând totodată rata de înlocuire a rezervelor în România peste nivelul de 70%, pentru al treilea an consecutiv", a declarat directorul general executiv al OMV Petrom, Mariana Gheorghe, în raportul trimestrial al grupului.
Grupul a obţinut un profit înainte de taxe şi impozite (EBIT) de 2,98 miliarde lei, cu 84% mai mare decât cel consemnat în 2009, de 1,62 miliarde lei. Profitul net după interesele minoritarilor s-a ridicat la 22 miliarde lei, de circa 2,5 ori mai mare decât cel din anul precedent, de 860 milioane lei. Rezultatele au fost întocmite în conformitate cu standardele internaţionale de raportare financiară (IFRS).