UPDATE Surse: Florin Susanu, numit director general interimar al "Tarom" de către Consiliul de Administraţie

E.O.
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 21 august 2017

Surse: Florin Susanu, numit director general interimar al "Tarom" de către Consiliul de Administraţie

Mihai Tudose l-a criticat pe ministrul Transporturilor pentru situaţia de la Tarom

-----------

Actualizare 21:34

Consiliul de administraţie al companiei de stat "Tarom" l-a numit în această seară în funcţia de director general interimar pe Alexandru Susanu - un director cu vechime în companie, responsabil cu operaţiunile de zbor -, după ce a luat act de demisia fostului director, Eugen Davidoiu, au declarat pentru News.ro surse din domeniul transporturilor.

Susanu are contract de mandat de o lună, a fost desemnat şi accountable manager şi îşi va păstra responabilitatea de post holder flight operations.

Deţinătorul funcţiei de accountable manager într-o companie aeriană are responsabilitatea generală pentru a furniza toate necesităţile financiare şi de personal obligatorii pentru a garanta operarea în siguranţă.

(S.A.)

------------

Actualizare 17:13 Tudose, despre cumpărarea unei aeronave oficiale: "Încercăm să vedem dacă găsim bani"

Premierul Mihai Tudose a declarat, la Palatul Victoria, că urmează să vadă dacă la rectificarea bugetară din această toamnă se pot aloca bani pentru achiziţionarea unei aeronave pentru demnitari, precizând că este nevoie de un astfel de avion.

Mihai Tudose a răspuns, întrebat dacă sunt discuţii despre achiziţionarea unui avion oficial: "Nu achiziţionează Guvernul. Achiziţionează Tarom-ul dacă vrea să-şi ia avioane. Nu pot exista asemenea discuţii. Nu pot să mă angajez eu sau oricine altcineva că cumpără un anumit tip avioane".

Tudose a precizat că urmează să vadă dacă la rectificarea bugetară din această toamnă se vor găsi bani pentru o aeronavă oficială.

"Încercăm să vedem dacă găsim. Este nevoie. Totuşi, suntem ditamai ţara. Să nu avem un avion?", a spus şeful Executivului.

(A.C.)

----

Actualizare 17:10 Tudose: "I-am urat succes ministrului Transporturilor în găsirea unui management competent la Tarom"

Premierul Mihai Tudose a declarat, la Guvern, că a discutat cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, după ce directorul Tarom şi-a dat demisia şi a spus că îi urează succes în găsirea unei conduceri competente.

Tudose a răspuns, întrebat dacă există deja un nume pentru înlocuirea lui Eugen Davidoiu, citat de News.ro: "Nu prim-ministrul numeşte directorul de la Tarom, este atributul CA de acolo şi răspunde evident ministrul de resort".

Conform sursei, solicitat să spună ce a discutat cu ministrul Transporturilor în cursul acestei zile, Tudose a spus că Răzvan Cuc l-a informat despre demisia directorului Tarom.

"M-a informat despre demisia directorului de la Tarom, i-am urat succes în găsirea unui management competent", a menţionat premierul.

Potrivit sursei citate, referitor la nemulţumirile legate de Compania Naţională de Investiţii şi motivele pentru care a trimis Corpul de control să facă verificări, Tudose a afirmat că acesta a fost demarat în urma unei sesizări a unui cetăţean.

Premierul a subliniat: "Dacă v-aş spune dumneavoatră acum credeţi că controlul ar mai avea vreun rost? A fost o sesizare de la un cetăţean - când vine o asemenea hârtie trebuie trimis Corpul de control să vezi dacă este sau nu adevărat".

(A.C.)

-----

Actualizare 16:52 Surse: Alexandru Frunză, noul director interimar al Tarom

Noul director interimar al companiei Tarom este Victor Alexandru Frunză, potrivit unor surse citate de Antena 3.

(S.A.)

------------

Actualizare 14:37 Theodor Stolojan: "Amestecul politicului în deciziile economice ale Tarom trebuie să înceteze"

Compania Tarom trebuie aşezată pe aceleaşi principii de funcţionare ca o societate privată, a declarat europarlamentarul PNL Theodor Stolojan, fost prim-ministru.

Stolojan a menţionat, pentru RFI: "Controlul e bun pentru orice companie cu capital preponderent de stat, dar ceea ce Guvernul Tudose trebuie să înţeleagă este că Tarom-ul se află într-o economie, într-o piaţă cu o competiţie extrem de intensă şi în consecinţă Tarom-ul trebuie aşezat pe aceleaşi principii de funcţionare ca o companie privată, chiar dacă Tarom-ul este cu capital de stat".

Eurodeputatul consideră că "trebuie încetat cu amestecul politicului în deciziile economice ale Tarom-ului, adăugând că "acest lucru presupune foarte-foarte multe lucruri, începând de la ceea ce se cheamă principiile guvernanţei corporative, aplicate în cazul Tarom-ului, până la restructurarea companiei".

Eurodeputatul consideră că "trebuie încetat cu amestecul politicului în deciziile economice ale Tarom-ului. Or acest lucru presupune foarte-foarte multe lucruri, începând de la ceea ce se cheamă principiile guvernanţei corporative, aplicate în cazul Tarom-ului, până la restructurarea companiei".

Fostul prim-ministru a răspuns, întrebat cum poate fi făcut Tarom-ul profitabil: "Uitându-te foarte atent cum funcţionează companiile private şi aplicând metodele lor de conducere corporativă, de organizare internă, de mentenanţă şi aşa mai departe".

(A.C.)

-----

Actualizare 11:06 Liviu Dragnea: "Nu mă interesează cine conduce Tarom, mă interesează să devină o companie profitabilă şi stabilă"

Preşedintele PSD, Liviu Dragnea a comentat, azi, demisia directorului general de la Tarom, spunând că nu îl interesează cine conduce compania aeriană, fiind important ca Taromul să devină ceea ce s-a stabilit în programul de guvernare, şi anume o companie "profitabilă, stabilă şi puternică".

Liviu Dragnea a spus, relatează News.ro: "Nu mă interesează cine conduce Tarom, mă interesează ca această companie să devină ceea ce s-a stabilit în programul de guvernare, o companie aeriană puternică, stabilă şi profitabilă".

Întrebat dacă se impune o discuţie în coaliţie pe tema Tarom, preşedintele PSD a răspuns negativ, afirmând că este o chestiune strict legată de Guvern.

Liderul PSD a subliniat: "Nu. Dacă va solicita ministrul Transporturilor sau premierul, vom discuta. Dacă nu, nu. Este o chestiune strict legată de Executiv".

-----

Actualizare 10:53 Tăriceanu: "Trebuie pus un management profesionist la Tarom"

Preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat astăzi, comentând demisia directorului general al Tarom, că ar trebui instalat un management profesionist, care să aibă experienţă în domeniul aviaţiei, în condiţiile în care celelalte companii aeriene prosperă, iar Tarom merge "în picaj".

Călin Popescu Tăriceanu a spus, potrivit News.ro: "Situaţia Tarom cred că este în primul rând în atenţia Ministerului Transporturilor, a prim-ministrului şi, după cum ştiţi, cred că Parlamentul nu vă aşteptaţi să aibă aici un rol principal. Sigur că dacă vor exista necesităţi de schimbare a legislaţiei în ceea ce priveşte funcţionarea companiei, sigur că Parlamentul se poate implica".

Întrebat ce este de făcut la Tarom, liderul ALDE a susţinut că trebuie numit un management profesionist.

Preşedintele Senatului a completat: "Pus un management profesionist care să fi lucrat, să aibă experienţă în domeniul aviaţiei, un consiliu de supravgehere cu oameni cu experienţă, pentru că în această perioadă de timp, şi nu mă refer la ultimele luni, ci la ultimii ani, când este după cum vedeţi o adevărată explozie a transporturilor aeriene, apar companii noi, companiile existente prosperă şi dezvoltă, numai Taromul nostru merge în picaj".

(M.I.)

------

Actualizare 09:40 Surse: Directorul general al Tarom a demisionat

Directorul general al companiei de stat Tarom, Eugen Davidoiu, a demisionat din funcţie, au declarat astăzi, pentru News.ro, surse oficiale.

Premierul Mihai Tudose a spus, azi dimineaţă, că verificările dispuse de el vor fi făcute, în pofida demisiei lui Davidoiu.

(M.I.)

--------

Premierul Mihai Tudose a decis efectuarea unui control de către Corpul de Control al prim-ministrului la Compania Naţională de Investiţii şi la Tarom, începând de luni, au precizat surse guvernamentale.

Mihai Tudose a mers, duminică, la Palatul Victoria, pentru a dispune efectuarea controlului începând chiar de luni, conform News.ro.

Mihai Tudose i-a adresat, vineri, o serie de critici ministrului Transporturilor Răzvan Cuc, printre replicile dure ale şefului Executivului ieşind în evidenţă cele referitoare la situaţia de la Tarom.

Mihai Tudose i-a atras atenţia lui Răzvan Cuc cu privire la pierderile înregistrate de compania Tarom, transmiţându-i ministrului de resort că, pe subiectul Tarom, va avea o "discuţie personală" cu el şi cu managerul companiei de stat.

Mihai Tudose i-a spus lui Răzvan Cuc, citat de Agerpres: "Fiindcă tot vorbim de cifre extraordinare pentru România, avem şi cifre proaste. Domnule ministru Cuc, acum trei săptămâni v-am întrebat de ce i-aţi prelungit mandatul cu patru luni celui (n.r. menegerului) de la Tarom. Şi mi-aţi spus că vă asumaţi şi că aveţi încredere în el şi că ştie ce are de făcut. Aşa este?". Cuc a confirmat că situaţia este cea prezentată de premier, după care prim-ministrul a continuat, pe un ton critic: "Păi, eu să înţeleg că aveţi încredere în el şi împreună formaţi o echipă. Vă asumaţi ce e acolo - 104 milioane pierdere pe şase luni? CFR Marfă - pierdere, CFR Călători - pierdere. Înţeleg că e o echipă foarte bună, dar nu mergeţi în direcţia care trebuie".

În replică, ministrul Transporturilor a reuşit să spună doar "Bun!", fiind întrerupt imediat de premier: "Nu ştiu ce vedeţi bun în asta", după care oficialul de la Transporturi a explicat: "Aş vrea să fac următoarele menţiuni. Într-adevăr, pierderile de la Tarom sunt cele pe care le-aţi amintit, dar trebuie să ţinem cont de următorul fapt: Tarom a operat până în luna iunie cu două aeronave în minus, ceea ce a redus capacitatea de zbor şi, totodată, în urma unor decizii comerciale, care au fost luate în anul 2016, anumite rute au fost anulate, rute care, în momentul de faţă, se reiau şi datorită capacităţilor noi de zbor. Au avut şi diverse probleme tehnice la aeronave, care, practic, au redus numărul de aeronave, lucruri pe care încercăm să le remediem. Ştiţi foarte bine că s-a lansat procedura de achiziţie pentru trei avioane de lung curier, numai pentru a preveni şi a preîntâmpina aceste pierderi, a creşte profitul companiei. Şi lucrurile pe care şi le-a propus actualul management al companiei nu se vor opri aici. Va urma şi o serie de evaluări ale personalului de la Tarom şi, bineînţeles, şi disponibilizările care se impun în perioada următoare".

Replicile dure ale premierului au continuat: "Daţi-mi voie să nu vă cred. Nu mai am pic de încredere în ce îmi spuneţi pe tema asta (...). Adică, după ce avem pierderea asta, după ce mai luăm avioane, ultimul punct pe care-l aveţi în vedere este să faceţi o analiză a funcţionării, a eficienţei...Cu aia trebuia să începeţi, domnule ministru".

Ministrul Cuc a replicat: "Vă amintesc că managementul de la Tarom, noul management, s-a instalat în luna februarie...", fiind din nou întrerupt de şeful său: "Am înţeles. Şi i-aţi prelungit dumneavoastră...vreţi să o luăm defalcat pe luni ? Mulţumesc! Vom avea şi o altă discuţie pe tema asta, personală, poate şi cu domnii manageri de acolo. (...) El şi-a luat leafa în fiecare lună, nu? Şi noi, toţi ăştia din sală, trebuie să plătim 104 milioane de lei, pierderea de la Tarom, pe leafa lui. E în regulă".

Bode: "Nimeni nu poate muta din loc «monolitul» distrugerii cu bună ştiinţă al Tarom"

Deputatul PNL Lucian Bode a reacţionat la criticile premierului, susţinând că nimeni nu poate muta din loc "monolitul" distrugerii cu bună ştiinţă al Tarom şi că "managementul defectuos" al companiei aeriene nu mai poate fi trecut cu vederea.

Într-un comunicat de presă trimis Redacţiei, Lucian Bode subliniază" "Domnilor guvernanţi, de ce insistaţi să deveniţi «groparii» aviaţiei româneşti, protejând personaje dovedite a fi incapabile de a-şi îndeplini atribuţiile şi total nepregătite pentru astfel de funcţii?

Câte lucruri negative ar mai trebui să se întâmple pentru a reuşi să destabilizăm «cloaca» băieţilor deştepţi din domeniul aviaţiei civile?! Cât timp mai trebuie să vedem cum aceştia îşi bat joc de o altă companie a statului român?

Deşi semnalele negative şi-au făcut simţită prezenţa de foarte multă vreme, se pare că niciunul din actorii implicaţi în coordonarea activităţii domeniului aerian românesc nu este interesat de remedierea unei situaţii care tinde să devină ridicolă şi, mai grav decât atât, cu repercusiuni profunde pentru acest sector.

În primul rând nu putem trece cu vederea un management defectuos, exercitat de un colecţionar de funcţii publice cu grave probleme de integritate şi cu antecedente dezastruoase în ceea ce priveşte managementul unor instituţii cu capital public (Societatea Naţională a Lignitului Oltenia, Termoelectrica, Electrica Serv) aflate în subordinea actualului director general al Tarom.

În şedinţa de Guvern de astăzi, 18.08.2017, ministrului Cuc i s-a atras din nou atenţia cu privire la prelungirea nejustificată a mandatului celui mai sus menţionat, având în vedere pierderile înregistrate de Tarom în ultimele şase luni (de «doar» 104 de milioane de lei).

Se pare că cei din conducerea Ministerului Transporturilor au «picat» în mirajul achiziţionării faimoaselor aeronave Boeing 737-800, care s-au dovedit a fi un nou compromis menit să se împotrivească oricărui progres al Tarom cu privire la confortul şi siguranţa pasagerilor săi, dar cel mai probabil o afacere profitabilă pentru «băieţii deştepţi»: ştim deja că aeronavele au doar o clasă economică cu 189 locuri, aceeaşi configuraţie pe care o găsim şi la cea mai mare companie low-cost din Europa. Însă acestea, sunt, evident, doar nişte detalii, atunci când opiniei publice i se prezintă numele faimos al companiei producătoare de aeronave!

Printre fâstâceli şi explicaţii derizorii, se pare că ministrul Cuc şi-a pierdut aproape complet suportul premierului Tudose, care a declarat public că «nu mai are încredere în nicio informaţie» legată de această temă".

Davidoiu, Tarom: "Activele companiei naţionale de transport aerian, tentante"

Unele companii externe doresc ca Tarom să dispară, fiind tentante activele, compania naţională nu are jurişti, auditul a dat în judecată societatea şi suntem "pe un câmp de bătălie, fără arme, şi cu soarele în ochi", a declarat, duminică, Eugen Davidoiu, director general al Tarom, într-o intervenţie telefonică la Digi24.

Domnia sa a spus, citat de Agerpres: "Nu am cunoştinţă de un reproş oficial. Vreau să vă spun că în urmă cu o lună s-a încheiat controlul Curţii de Conturi pentru perioada 2012 - 2016. Cred că, în dispozitivul acelui document, Corpul de Control al prim-ministrului va găsi lucruri interesante despre ce s-a întâmplat în perioada trecută. Cele 104 milioane lei diferenţă între venituri şi cheltuieli, deci pierdere din punct de vedere financiar, înseamnă 28 milioane lei în ianuarie când eu nu eram director general al acestei companii, încă 26 milioane lei în februarie, când venisem şi nu aveam posibilitatea şi instrumentele ca să pot să modific ceva în cursul companiei, în martie au mai fost încă 25 milioane lei. În luna mai avem 1,8 milioane lei profit, iar în iulie, după ce au intrat cele două avioane în funcţiune, avem 9 milioane lei profit operaţional".

El a precizat că este deschis oricărui control, iar dacă ar pleca, nu ştie câţi vor fi capabili să se "zbată cu grupurile de interese": "Din punct de vedere al managementului, am făcut tot posibilul ca această pierdere să fie diminuată, ba chiar să crească profitul operaţional pe lună. Sunt deschis oricărui control pentru că sunt acolo 6 luni şi muncesc 15 ore pe zi, fără să creez probleme nimănui, decât celor care au interese contrare acestei companii. Dacă voi pleca din companie, nu ştiu câţi vor mai fi capabili să se zbată cu toate grupurile de interese pe care le-am găsit acolo. Sunt un singur om împotriva atâtor interese interne şi externe. De 10 ani compania este pe pierdere, s-au pierdut sute de milioane de euro. Sunt servicii de informaţii care ar trebui să ştie ce companii externe doresc ca Tarom să dispară, să ne uităm cine sunt cei din spatele companiilor private care operează în România, de ce activele companiei sunt tentante...".

De asemenea, a precizat că Tarom nu are nici măcar jurişti pentru că fosta conducere a tăiat din organigramă: "Avem contracte pe care le-am găsit, nişte case de avocatură, eu nu am Corp de Control, nu am posibilitatea să fac niciun control. Am un audit, iar auditul acesta a dat în judecată pentru că trebuie să îi dau nu ştiu ce sporuri din urmă. Chiar nu am cum să le dau aceste sporuri. Vă daţi seama cum lucrez cu acei oameni acolo? Auditul se dă în judecată şi nu spune nimic, ce înseamnă asta? Jurişti nu avem, suntem lăsaţi pe un câmp de bătălie, fără arme, şi cu soarele în ochi".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb