• Update 8: Ponta: "Să fie sănătos preşedintele!"
Premierul Victor Ponta a afirmat că nu doreşte să comenteze în niciun fel ultimele declaraţii ale preşedintelui Traian Băsescu, deoarece îi este indiferent ce anume a spus şeful statului, adăugând : "Să fie sănătos preşedintele !".
---
• Update 7: Băsescu: "Aveţi un Guvern care nu a probat că ar fi competent care să pregătească absorbţia banilor europeni 2014-2020"
Preşedintele Traian Băsescu a declarat: "La 1 ianuarie 2014 începe noul exerciţiu bugetar. Noi nu numai că nu avem proiecte pregătite pentru 1 ianuarie 2014, proiecte ce trebuiau să fie gata, noi nu reuşim să ne facem documentele de bază care să ne permită accesarea bazelor. Nici nu am să dau indicaţii Guvernului ce are de făcut, le spun că dacă au nevoie de ajutor, sunt gata să ajut. Riscăm să intrăm în exerciţiul 2014-2020 la fel de prost pregătiţi cum am intrat la 1 ianuarie 2007. Ăştia nu sunt nici banii lui Băsescu, nici banii lui Ponta, nici ai ministrului ăstuia, Teodorovici. Aveţi un Guvern care nu a probat că ar fi competent care să pregătească absorbţia banilor europeni 2014-2020".
----
• Update 6
"O altă observaţie extrem de grea este cea care spune direct < < Guvernul dă dovadă de o lipsă cronică de analiză > >, şi spune de ce: Nu are capacitate de analiză pe situaţia ţării, lipsa de capacitate de analiză în ce priveşte priorităţile de dezvoltare şi lipsa de capacitate de analiză în stabilirea obiectivelor care prin finanţare europeană ar contribui la creşterea competitivităţii. Mi se pare că este unul dintre cele mai grele afronturi pe care de când sunt eu în Consiliul European le-am văzut la adresa unui guvern: lipsa de capacitate de analiză. Îmi e greu să înţeleg cum au putut face un astfel de document", a afirmat preşedintele Băsescu.
"Pentru că tot am pierdut un geniu, pe domnul Fenechiu, o observaţie din documentul experţilor CE: < < lipsa master plan pentru Transporturi > >. Aşa genial şi aşa lipsă", a menţionat şeful statului.
---
• Update 5
Şeful statului a declarat: "O a doua problemă, extrem de importantă, şi oricâte acorduri de coabitare ai avea, ele nu înseamnă şi minciună prin omisiune. Aş vrea să spun câteva cuvinte despre Acordul de Parteneriat între Guvern şi Comisia Europeană. Este un document cheie ce trebuie finalizat cât mai curând şi care se constituie în baza de pregătire a absorbţiei fondurilor 2014 - 2020. Pentru a elabora programele operaţionale trebuie să se convină între Guvern şi Comisie termenii Acordului de Parteneriat. Cred că suntem deja destul de întârziaţi, privind şi la observaţiile CE la nivel tehnic până în prezent".
"Aş spicui câteva elemente - acordul nu ţine cont de substanţa strategiei Europa 2020 pentru creştere şi ocuparea forţei de muncă. Nu e posibil, când ştii că un document de bază al dezvoltării UE e strategia 2020, din Acordul de Parteneriat să nu fie evidenţiate, incluse, obiectivele asumate în strategia UE 2020. Asta arată că oamenii de la Guvern care au elaborat acest acord habar nu au care sunt relaţiile România - UE din punct de vedere al obiectivelor pe termen lung", a adăugat preşedintele.
"Cea mai ridicolă observaţie mi se pare aceasta - între Acordul de Parteneriat şi Programul Naţional de Reformă şi recomandările specifice de ţară nu se reflectă a exista o corelare. Aşa ceva e greu de imaginat, că nu corelezi planul naţional de reformă cu obiectivele de ţară anunţate şi recomandările specifice de ţară", a precizat Băsescu.
----
• Update 4: Decizia finală cu privire la Silaghi, pe 23 august
Şeful statului a afirmat: "Sunt elemente, o chestiune de imagine a domnului Silaghi, o chestiune de privatizare la CFR Marfă, care mă fac să continui să reflectez la varianta Silaghi. Legal, ministrul interimar al Transporturilor îşi termină mandatul pe 25 august, iar eu voi lua o decizie definitivă - nu am reuşit să schimb opţiunea celor doi - pe data de 23 august, având în vedere că 25 cade într-o duminică. Voi lua o decizie vineri, 23 august, dacă resping sau accept desemnarea domnului Silaghi".
"Până atunci ar fi timpul să se semneze sau să se respingă semnarea contractului de privatizare. Nu aş vrea să-l văd că devine ţapul ispăşitor pentru o operaţiune de privatizare, eventual, de tipul Oltchim", a adăugat Băsescu.
----
• Update 3: Băsescu: "Cel puţin până în momentul de faţă nu sunt prea multe bănci dispuse să finanţeze"
"Îngrijorarea mea cu privire la CFR mai vine dintr-o direcţie: ştiu că cel care a câştigat caută cu oarecare disperare bani la bănci pentru a plăti valoarea la care s-a angajat", a declarat preşedintele.
Traian Băsescu a precizat: "Marea mea problemă, şi cu siguranţă premierul ştie mult mai bine ca mine, este că ştiind despre câştigător că are oarecare credite pe propria companie, că trebuie să împrumute circa 200 milioane să plătească noua companie, din ce va face investiţii să modernizeze compania? Aşa s-a stabilit în CSAT, să se facă o privatizare cu un investitor strategic. Dacă el împrumută bani ca să poate plăti şi nu îi găseşte, cel puţin până în momentul de faţă nu sunt prea multe bănci dispuse să finanţeze, de unde o să ia bani să investească în modernizarea companiei?".
----
• Update 2: Băsescu: "E o minciună că se aşteaptă avizul Consiliului Concurenţei"
Traian Băsescu a menţionat: "Cred că dată fiind conjunctura de la Transporturi, singura soluţie corectă e ca ministrul interimar, care cunoaşte şi public a apreciat procesul de privatizare, să rămână în funcţie măcar până la semnarea contractului de privatizare. Vreau să fac o precizare - şi acesta e un alt motiv de îngrijorare pentru mine - membrii ai Cabinetului au vehiculat ideea că se aşteaptă avizul Consiliului Concurentei, e o minciună. CC aşteaptă semnarea contractului. Pentru asta, premierul trebuie să emită o hotărâre de guvern şi să dispună semnarea contractului. Abia de atunci curg termenele pentru plata contractului. În spaţiul public circulă o minciună venită de la Guvern, că se aşteaptă avizul de la Consilul Concurenţei. Plata se face abia după ce se dă un aviz de la Consiliul Concurenţei".
"Ceva mi se pare în neregulă aici, jocul care se face legat de privatizare, şi având în vedere aprecierile publice extrem de favorbaile ale premierului, cred că trebuie să-şi asume răspunderea politică în continuare. Nu spun că premierul trebuie să semneze contractul, dar nu aş vrea să-l aud peste câteva luni, să spună < < a fost Silaghi, nu eu > >. Aş vrea să-l ajut să rămână consecvent, ceea ce ar fi un eveniment", a adăugat preşedintele.
----
• Update 1: Băsescu: "E neoportună desemnarea unui ministru care nu a fost implicat în niciun fel în privatizarea CFR Marfă"
"I-am spus acest lucru şi premierului, e neoportună desemnarea unui ministru care nu a fost implicat în niciun fel în procesul de privatizare a CFR Marfă. E o companie mare, strategică prin obligaţiile pe care le are în situaţii ce reclamă mişcări ale Armatei române în eventualitatea unor situaţii de criză şi are obligaţii asumate în ce priveşte nevoile de transport NATO. De aceea, compania a fost şi în atenţia CSAT şi strict pe aceste domenii, nu ce încearcă unii politicieni... < < privatizarea a fost aprobată de CSAT > >. Nu, CSAT nu se ocupă de târguieli, ci doar de probleme de securitate naţională. CSAT a solicitat un investitor strategic", a mai declarat Băsescu.
"Al doilea criteriu, să nu numim un ministru care nu a urmărit procesul, e o altă motivaţie pentru care întârzii numirea noului ministru. Toţi ştim aprecierile extraordinare primite de domnul Fenechiu de la domnul Ponta cu privire la modul de desfăşurare a privatizării şi la desemnarea câştigătorului", a precizat preşedintele.
----
Preşedintele Traian Băsescu a declarat astăzi că vrea o altă numire la Ministerul Transporturilor (MT), neavând încredere în numirea lui Ovidiu Silaghi la acest minister.
"Ceea ce voi spune despre lipsa mea de încredere într-o astfel de desemnare am spus şi premierului şi domnului Antonescu, încercând să nu îl punem în varianta unei respingeri, având în vedere că nu doresc să creez prejudicii de imagine domnului Silaghi", a precizat Băsescu.
"Principalul motiv invocat a fost legat de istoricul prezenţei domnului Silaghi la Ministerul Transporturilor în primul guvern, când nu s-a evidenţiat cu nimic, părea un fel de apă sfiinţită, nici nu a dus lucrurile înainte, totul a mers strună, ca înainte de desemnarea sa, iar pe de altă parte am observat ineficienţa totală a domnului Silaghi, în toată perioadă nu a reuşit să mişte un pas doi în deblocarea fondurilor europene", a adăugat şeful de stat.
1. Pestele mic
(mesaj trimis de Theraflu în data de 22.07.2013, 18:58)
Adica GFR sa inecat cu CFR ?
Dupa ce i-a furat sistematic contractele tocmai acum rateaza preluarea ? Nu a invatat bine lectia de la OMV cand a preluat SNP (fara numar, fara numar......).
Un ministru al transporturilor penal, un viitor ministru penal si un premiier fricos !
Treceti prin parlament si privatizarea asta si sa fie la secret 50 de ani.