Vagonul prototip modernizat la Electroputere VFU Paşcani, parte a unui proiect finanţat prin PNRR, a obţinut certificatul CE de examinare de tip, o condiţie esenţială care atestă conformitatea sa cu specificaţiile tehnice de interoperabilitate europene, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Acesta este primul pas către certificarea finală şi intrarea oficială în circulaţie, după obţinerea certificatului de punere pe piaţă de la Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română.
"De peste 155 de ani, Electroputere VFU Paşcani dă direcţia industriei feroviare româneşti. Astăzi, nu modernizăm doar vagoane, ci redefinim experienţa călătoriei cu trenul. România merită un transport feroviar la standarde europene, iar noi suntem aici să-l livrăm. Ne bucurăm să construim pe moştenirea feroviară pe care o avem, într-un demers sustenabil şi responsabil." declară Gruia Stoica, Preşedinte GRAMPET Group
Cea mai complexă modernizare de vagoane realizată vreodată la uzina de la Paşcani
Această iniţiativă marchează cel mai ambiţios proces de reabilitare a vagoanelor de călători desfăşurat la Electroputere VFU Paşcani. Proiectul, în valoare totală de peste 66 de milioane de euro, este finanţat prin PNRR. El vizează un program extins de modernizare a 42 de vagoane, derulat de Electroputere VFU Paşcani, în urma câştigării a două contracte cu SNTFC CFR Călători SA.
Două contracte, un obiectiv comun: optimizarea transportului feroviar
Primul contract, cu o valoare de 35 de milioane de euro, vizează modernizarea a 22 de vagoane de clasa a II-a şi include servicii de mentenanţă preventivă şi corectivă pentru următorii 9 ani.
Al doilea contract, în valoare de 31,9 milioane de euro, are ca obiectiv modernizarea a 20 de vagoane de clasa a II-a, adaptate pentru persoane cu mobilitate redusă. În plus, acestea vor fi dotate cu spaţii speciale pentru transportul bicicletelor şi schiurilor şi vor beneficia de sisteme avansate de control şi siguranţă.
Până la mijlocul lui 2026, România, Ungaria şi Austria vor avea pe şine 42 de vagoane complet modernizate la Electroputere VFU Paşcani
După finalizarea testelor şi obţinerea certificărilor necesare, cele 42 de vagoane renovate la Paşcani vor intra în circulaţie nu doar în România, ci şi pe rutele internaţionale din Austria şi Ungaria, consolidând poziţia României în reţeaua feroviară europeană.
Opinia Cititorului