Producătorul de electrocasnice Arctic a realizat în primele şase luni ale anului vânzări de 80,34 milioane de euro, în scădere cu 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, diminuarea vânzărilor datorându-se contracţiei cu 35% a pieţei interne de profil, a comunicat, azi, compania.
Volumul vânzărilor companiei pe primele şase luni ale anului se ridică la peste 225.000 de unităţi, în scădere cu 28% faţă de aceeaşi perioadă din 2008.
"În piaţa de electronice şi electrocasnice criza economică s-a materializat la nivelul condiţiilor de finanţare, creditul de consum fiind aproape blocat în această perioadă, cât şi la nivelul comportamentului de consum al populaţiei. Astfel, s-a putut observa tendinţa de amânare a deciziei de cumpărare pentru o perioadă ulterioară şi preferinţa consumatorilor pentru produse mai simple la preţuri mai mici. Cu toate că piaţa locală de produse electrocasnice a suferit o contracţie semnificativă, de aproximativ 35%, Arctic a reuşit să compenseze parţial această reducere printr-o creştere de cotă de piaţă de la 31.5% la 33.1%", a declarat directorul general al Arctic, Monica Iavorschi.