Vânzările Carrefour în România au crescut puternic în trimestrul al treilea, susţinute de efectul favorabil asupra volumului avut de reducerea TVA la alimente de la 1 iunie, contribuind astfel la avansul de 2,2% al veniturilor grupului, la 21,5 miliarde de euro, potrivit datelor publicate de grup, citate de Mediafax.
În Franţa, vânzările Carrefour au urcat cu 2,3%, la 10,3 miliarde de euro, iar la nivel internaţional cu 2,2%, la 11,3 miliarde de euro.
Rezultatele sunt conforme cu estimările analiştilor intervievaţi de Bloomberg.
Retailerul a înregistrat rezultate solide în Europa, susţinute de vânzările din Spania şi Italia, care au revenit la creştere, în urma măsurilor de modernizare a magazinelor şi de dezvoltare a serviciilor online.
Veniturile din Spania au urcat cu 4,6%, în termeni comparabili, iar cele din Italia cu 5,9%. Vânzările au scăzut în Asia din cauza consumului scăzut din China, dar avansul s-a menţinut ridicat în America Latină.
Creşterea vânzărilor din Belgia a depăşit aşteptările, în timp ce vânzările din România au crescut puternic după reducerea TVA la alimente.
"Vânzările din România în magazinele deschise de cel puţin 12 luni au crescut puternic, stimulate de efectul favorabil asupra volumului avut de reducerea puternică a TVA la alimente începând de la 1 iunie", se arată într-un comunicat al Carrefour.
În primele nouă luni, vânzările Carrefour au crescut cu 4,1%, la 63,8 miliarde de euro. În Franţa, vânzările au urcat cu 2,8%, la 30 miliarde de euro, iar la nivel internaţional cu 5,2%, la 34 miliarde de euro.
Directorul financiar al Carrefour, Pierre-Jean Sivignon, a declarat reporterilor că Europa a devenit un motor de creştere pentru Carrefour.
Sivignon a spus că retailerul este de acord cu estimarea analiştilor privind un profit operaţional din operaţiunile recurente ale Carrefour de 2,45 de miliarde de euro pentru 2015.
În iulie, analiştii anticipau un profit de 2,51 miliarde euro-2,53 miliarde de euro. Directorul financiar a atribuit reducerea estimării impactului cursului valutar.