Vânzările de autoturisme Dacia pe piaţa românească au scăzut în luna noiembrie cu 52%, la circa 4.600 unităţi, faţă de aproximativ 9.000 unităţi în noiembrie 2007, a declarat directorul general al companiei, Francois Fourmont. Potrivit oficialului Dacia, citat de Agerpres, această prăbuşire a vânzărilor pe piaţa internă a fost determinată de consecinţele crizei financiare asupra creditului (peste 60 la sută din maşinile noi marca Dacia se cumpără pe credit sau în leasing) şi de invazia de vehicule uzate importate.
Fourmont a precizat că numai în luna noiembrie au fost importate în România circa 50.000 de automobile second-hand. Scăderea severă a vânzărilor Dacia din noiembrie are loc după o reducere de aproape 30 la sută în luna octombrie, când au apărut primele semne evidente ale problemelor pe piaţa auto în România.
Dacia a vândut în România în octombrie 2008 un număr de 6.664 unităţi, în raport cu 9.094 în octombrie 2007. Guvernul a decis săptămâna trecută, printr-o ordonanţă de urgenţă, majorarea de trei ori a cuantumului taxei de poluare pentru toate autovehiculele înmatriculate pentru prima dată în România. Această decizie reprezintă o pârghie importantă prin care Executivul acţionează pentru susţinerea industriei auto, afectată de criza economică.
• Dacia ar putea relua producţia doar pentru trei zile
Societatea Automobile Dacia ar putea relua producţia doar pentru trei zile în această lună, conform Agerpres. Potrivit afirmaţiilor viceliderului sindical Marin Anghel, producţia ar urma să fie reluată doar în zilele de 8, 9, şi 10 decembrie, după care se va întrerupe din nou până la începutul anului viitor. Societatea Automobile Dacia a întrerupt producţia pentru 18 zile, între 20 noiembrie şi 7 decembrie, din cauza scăderii vânzărilor, după alte patru zile de întrerupere, pe 30 şi 31 octombrie şi 13 şi 14 noiembrie. În perioada de întrerupere a activităţii de producţie, în uzină mai lucrează circa 3.000 din cei peste 14.000 de salariaţi, în cadrul centrului pentru export CKD şi al unor sectoare precum cele de piese de schimb şi desfacere.
Salariaţii care au intrat în şomaj tehnic, ca urmare a întreruperii activităţii de producţie, vor primi 85 la sută din salariul total brut, conform prevederilor contractului colectiv de muncă şi vor beneficia de bonurile de masă aferente zilelor de întrerupere a activităţii, pe care le-au primit în avans, au anunţat reprezentanţii Dacia.