Vânzările grupului francez "Lafarge" pe piaţa cimentului din ţara noastră au scăzut anul trecut cu 20%, după reducerea cu 18,5% a volumului livrat, se arată într-un raport al producătorului de materiale de construcţii francez, citat de Mediafax.
Grupul francez anticipează că piaţa românească a cimentului se va comprima, în acest an, cu 4-7%, potrivit unei prezentări a "Lafarge".
În Europa Centrală şi de Est, activitatea grupului pe piaţa cimentului s-a redus cu 8,6%, iar vânzările au scăzut în volum cu 6,6%. Încasările, pe acest segment, s-au cifrat la 757 de milioane de euro, cu 5% mai mici decât în 2009.
"În Europa Centrală şi de Est, rezultatele au fost afectate de condiţiile economice dificile din România şi de preţurile mai scăzute din Polonia. Pieţele din Rusia şi Polonia şi-au revenit, în a doua jumătate a anului. În România, mediul economic a rămas problematic, iar vânzările s-au redus cu 20%. De asemenea, condiţiile dificile de pe piaţă au dus la scăderea profitului operaţional", menţionează "Lafarge".