Vânzările de smartphone-uri din China au scăzut cu 13% în 2022, cel mai mare declin al sectorului din ultimul deceniu, deoarece consumatorii au cheltuit cu prudenţă, a declarat ieri firma de cercetare de piaţă IDC, potrivit News.ro.
Numărul total de dispozitive livrate a fost de 286 de milioane, în scădere faţă de 329 de milioane în 2022.
Aceasta înseamnă că volumul total de vânzări din 2022 a fost cel mai redus din 2013 şi prima dată de atunci când vânzările anuale au coborât sub 300 de milioane, a spus IDC într-un raport.
Producătorul de telefoane prevăzute cu sistemul Android Vivo a fost cel mai vândut brand în 2022, cu o cotă de piaţă de 18,6%.
Cu toate acestea, livrările sale totale au scăzut cu 25,1% comparativ cu antul precedent.
Honor s-a clasat ca al doilea cel mai bine vândut brand, cu livrări în creştere cu peste 34%, deşi de la o bază scăzută.
Apple a fost al treilea cel mai bine vândut brand de telefoane în 2022, la egalitate cu Oppo. Vânzările totale ale Apple au scăzut anul trecut cu 4,4%, compania realizând în general performanţele pieţei.
În trimestrul patru, în ciuda faptului că Apple a fost brandul cel mai vândut, vânzările de iPhone-uri au scăzut în continuare, deoarece problemele lanţului de aprovizionare cauzate de tulburările angajaţilor de la fabrica producătorului Foxconn din oraşul Zhengzhou s-au agravat, au scris cercetătorii.
Controalele stricte pentru combaterea Covid-19 în China, care s-au intensificat în primăvara lui 2022 în mai multe oraşe, au afectat foarte mult economia ţării, care a încetinit la cel mai redus ritm de creştere din aproape o jumătate de secol.
Scăderea vânzărilor de smartphone-uri în China a reflectat performanţa sectorului la nivel global. În 2022, livrările globale de smartphone-uri au atins 1,2 miliarde de dispozitive, cel mai redus volum consemnat din 2013 şi o scădere anuală de peste 11%, potrivit IDC.