Vânzările globale de vehicule electrice au crescut cu 69% în ianuarie faţă de anul precedent, dar au scăzut cu 26% faţă de decembrie, ca urmare a reducerii subvenţiilor sau a regulilor mai stricte din Germania şi Franţa şi a vânzărilor mai scăzute, sezonier, în China, a spus firma de cercetare de piaţă Rho Motion, relatează Reuters.
Vânzările de maşini complet electrice, sau vehicule electrice cu baterie (BEV), şi hibride plug-in au atins 1,1 milioane în ianuarie, faţă de 660.000 în ianuarie 2023.
Managerul de date al Rho Motion, Charles Lester, a declarat pentru Reuters că vânzările de vehicule electrice în Germania şi Franţa au scăzut cu aproximativ 50% în ianuarie faţă de decembrie, după ce Germania şi-a abandonat subvenţiile şi Franţa a înăsprit cerinţele pentru subvenţii.
Dar el a adăugat că noile limite de CO2 pentru Uniunea Europeană, care intră în vigoare în 2025, înseamnă că producătorii de automobile îşi vor petrece anul acesta sporind ofertele de modele BEV şi hibride.
"Ceea ce va stimula cu adevărat vânzările sunt standardele UE de emisii pentru 2025", a spus Lester.
Pe piaţa din SUA şi Canada, vânzările din ianuarie au crescut cu 41% faţă de acum un an şi aproape s-au dublat în China.
Vânzările în UE, Asociaţia Europeană de Liber Schimb (AELS) şi Regatul Unit au crescut cu 29%.
Faţă de decembrie, vânzările în China au scăzut cu 26% înainte de Anul Nou Chinezesc. Au scăzut cu 32% în Europa şi cu 14% în SUA şi Canada.
Luna trecută, la raportarea rezultatelor, General Motors a spus că va lansa vehicule hibride plug-in în America de Nord, inversând strategia de ocolire a sistemelor de propulsie hibride de pe această piaţă.
Vânzările de hibride din SUA au crescut, deoarece consumatorii se opun preţurilor mari ale vehiculelor electrice şi provocărilor legate de infrastructura de reîncărcare.