Volkswagen a vândut, în primele trei luni ale acestui an, în România, aproximativ 3.000 de vehicule, în scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut când a comercializat 5.792 de unităţi, a declarat, directorul de marcă Volkswagen Autoturisme, Matei Albulescu, citat de NewsIn.
"Aşa cum era de aşteptat, livrările au înregistrat un nivel mai scăzut faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008, ca urmare a schimbărilor economice globale şi a crizei financiare, dar, cu toate acestea, marca Volkswagen a avut performanţe şi în România", a menţionat reprezentantul mărcii germane în România. În 2008, Volkswagen a livrat în România 23.887 de vehicule. Divizia de autoturisme a avut, anul trecut, o cotă de piaţă de 10,86%, cu vânzări de 20.070 de unităţi, iar autovehiculele utilitare livrate către clienţi au fost în număr de 3.817, cu o cotă de piaţă de 10,69%.
"Imaginea de marcă are o importanţă mult mai mare în condiţiile economice actuale. În prezent, nu putem estima ce cotă de piaţă va avea Volkswagen la finele anului, dar se aşteaptă la o creştere a acesteia comparativ cu anul trecut", a declarat reprezentantul companiei.
Oficialii companiei consideră că modelele cu cele mai mari vânzări, în 2008, pe piaţa din România, se vor menţine şi în 2009.
"Anul acesta vom conta în continuare pe modelele de volum precum Polo, Golf, Jetta, dar şi Passat şi Tiguan, cel mai bine vândut SUV în 2008", a precizat Matei Albulescu.
În ciuda recesiunii financiare, investiţiile din reţeaua de distribuitori Volkswagen au depăşit, în 2008, pragul de 15 milioane de euro, odată cu extinderea reţelei şi în oraşele Focşani, Alba Iulia, Târgu Jiu şi Bucureşti. În prezent, reţeaua de distribuitori autorizaţi Volkswagen cuprinde 26 de centre.
"Vor exista investiţii în reţeaua Volkswagen şi anul acesta, dar valoarea acestora nu poate fi estimată din cauza situaţiei economice actuale. Obiectivele noastre de creştere economică pe termen lung rămân valabile, în ciuda condiţiilor dificile. În ceea ce priveşte media, suntem atenţi la mixul de comunicare, crescând ponderea canalelor eficiente. În acelaşi timp, ne-am creat propriul canal de comunicare, Volkswagen News, disponibil atât în varianta printată, cât şi în varianta online"", a spus directorul de marcă Volkswagen Autoturisme.
"Toată lumea crede că se va ajunge la reduceri de până la 80%, dar acest lucru este exclus. Toţi importatorii şi-au repoziţonat brandurile pe piaţă şi nu vor oferi reduceri mai mari decât în prezent. Dacă o fac înseamnă că vor tăia din calitate, iar imaginea de marcă are o importanţă mult mai mare în condiţiile economice actuale", a subliniat Albulescu