Lanţul hotelier Orbis anunţă o creştere a veniturilor în primul trimestru al anului cu 5,9%, se arată într-un comunicat al companiei, remis Redacţiei.
Potrivit documentului, compania a înregistrat indicatori pozitivi de operare în toate ţările din regiunea Europei de Est (+5,8% creştere a indicatorului RevPAR pentru produsele comparabile).
Totodată, reprezentanţii Orbis afirmă că anul trecut au fost deschise 5 hoteluri noi, prin contracte de franciza si management (peste 600 de camere).
Gilles Clavie, preşedinte şi CEO al Orbis a declarat: "Bucurându-se de o creştere continuă a pieţei şi de un mediu macroeconomic stabil în întreaga regiune est-europeană, Orbis continuă să obţină rezultate solide. În 2018, ne-am concentrat pe consolidarea veniturilor şi pe gestionarea costurilor, având în vedere situaţia dificilă de pe piaţa muncii, care afectează majoritatea industriilor. Datorită implicării depline a echipelor noastre, veniturile au crescut cu până la 271,5 milioane zloţi (298 milioane lei), cu +2,1% faţă de cifrele din anul precedent. EBITDA operaţional s-a ridicat la 40,4 milioane zloţi (44,5 milioane lei), reprezentând o creştere de 5,9% faţă de anul trecut".
Potrivit sursei citate, în primul trimestru al anului 2018, rezultatele operaţionale progresive ale Grupului Orbis au fost confirmate de o creştere de 5,8% a indicatorului RevPAR, pentru produse comparabile, până la valoarea de 136 zloţi (149,9 lei).
Oficialii Orbis precizează că acest rezultat a fost determinat, în principal, de o creştere a tarifului mediu per cameră (ARR) de 222,7 zloţi (244 lei; în creştere cu 3,8% în primul trimestru 2018) şi o uşoară creştere a gradului de ocupare, care a avut un având de 1,2 puncte procentuale comparativ cu rezultatele din anul trecut.
În acest sens, Gilles Clavie a punctat: "Performanţele operaţionale solide, poziţia puternică în numerar şi previziunile favorabile ale pieţei au permis Consiliului de administraţie să dea recomandări Consiliului de Supraveghere privind plata dividendelor la 1,6 zloţi (1,76 lei) per acţiune. Orbis este o companie axată pe creştere şi pe rentabilitatea totală oferită acţionarilor, prin consolidarea a trei piloni principali: Echipă, Portofoliu şi Performanţă. În 2018, care se preconizează a fi un alt an de creştere puternică atât pentru economia din regiunea Europei de Est, cât şi pentru turismul de pe pieţele noastre cheie, ne vom concentra pe creşterea încasărilor, împreună cu o gestionare rezonabilă a cheltuielilor noastre".
În comunicat se mai arată indicatorii de funcţionare în creştere au fost observaţi în toate ţările din Europa de Est, unde Orbis operează în hoteluri.