Cantitatea de informaţii nefolositoare din mediul de business ar putea însemna costuri anuale de peste 812 miliarde de euro pentru companiile din Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa până în 2020, transmite un comunicat Veritas.
"32% din datele stocate şi procesate de o companie sunt redundante, învechite sau nu au nicio legătură cu activitatea companiei, în timp ce peste 54% sunt date invizibile, care ar putea conţine orice, de la clipuri video cu pisici până la conţinut pentru adulţi, reprezentând un risc ridicat pentru organizaţie, conform studiului Databerg Report 2015 realizat de Veritas Technologies LLC, unul dintre liderii globali în soluţii de backup şi recuperare, în rândul a 1.475 de respondenţi din 14 ţări din Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa", potrivit raportului Veritas.
Astfel, doar 14% dintre datele unei companii sunt cu adevărat critice pentru business, arată raportul Veritas care a analizat modul în care organizaţiile europene din sectorul public şi privat îşi gestionează datele. Dincolo de cantitatea ridicată de date nefolositoare, un factor de risc important este şi faptul că angajaţii tratează sistemele IT ale companiei ca pe propria lor infrastructură, ceea ce poate duce la pierderea sau utilizarea necorespunzătoare a datelor critice ale organizaţiei.
"Datele ar trebui să-şi îndeplinească obiectivele şi să lucreze pentru organizaţie, însă Databerg Report 2015 demonstrează că în regiunea EMEA se întâmplă de foarte multe ori invers. Organizaţiile investesc o cantitate importantă de resurse pentru a păstra date care sunt total irelevante pentru activităţile lor şi care prezintă riscuri ridicate de securitate", a declarat Matthew Ellard, vicepreşedinte senior pentru regiunea EMEA în cadrul Veritas.
Potrivit Veritas, Datele nefolositoare presupun, totodată, costuri ridicate de stocare şi gestionare. Până în 2020, volumul de date redundante, învechite sau care nu au legătură cu activitatea companiei, precum şi datele invizibile, pe care organizaţia nu le monitorizează şi protejează, ar putea însemna cheltuieli anuale de peste 812 miliarde de euro pentru companiile din EMEA, potrivit Databerg Report 2015. Astfel, organizaţiile trebuie să evalueze şi să înlăture datele redundante sau învechite pentru a reduce costurile inutile, să analizeze datele invizibile pentru a identifica datele critice pentru business şi a le elimina pe cele nefolositoare, precum şi să definească o strategie viabilă de guvernanţă a informaţiilor pentru date nestructurate şi încurajarea unui comportament corespunzător de utilizare şi stocare a datelor în rândul angajaţilor.
Pe măsură ce organizaţiile mută tot mai multe date în cloud pentru a face faţă volumelor de date în creştere, studiul arată că stocarea şi procesarea de tip cloud vor creşte cu o treime, de la 33% la 45%, în regiunea EMEA în următoarele 12 luni. Principalele motive pentru migrarea în cloud sunt costurile mai scăzute de stocare (56% dintre organizaţii), opţiunea de back-ul (52%), recuperarea mai facilă în caz de dezastru (45% dintre organizaţii).