"Senator Wine" intenţionează să producă mai multe vinuri premium
EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Frăţia Vinului / 11 februarie 2011
• Compania derulează programe de promovare pe pieţele din Japonia, SUA şi Marea Britanie
Producătorul autohton de vinuri "Senator Wine" are ca prioritate extinderea activităţii sale pe segmentul premium, ne-a declarat George Neacşu, adminis-tratorul companiei. Domnia sa ne-a spus că, în prezent, societatea produce, în special, "vinuri pentru segmetul mediu de consumatori şi atacă seg-mentul premium".
Pentru realizarea aces-tui proiect, societatea îşi modernizează centrele de producţie, prin refacerea cramei din Vrancea, precum şi prin construcţia unei crame noi în Însurăţei, judeţul Brăila. Lucrările vor fi realizate cu cofinanţare europeană, "Senator Wine" având, în acest sens, două proiecte aprobate pentru absorbţia de fonduri structurale, în valoare de circa 4 milioane de euro fiecare. Primul dintre acestea, care se află în stadiul de accesare a finanţării, va fi finalizat în circa un an, potrivit domnului Neacşu, care ne-a precizat că, după terminarea sa, va fi demarat cel de-al doilea proiect de extindere a capacităţii de producţie. Cu sediul social în Focşani, "Senator Wine" produce, în prezent, aproximativ 5-6 milioane de litri de vin anual, exploatând 850 de hectare de vie.
Compania a accesat fonduri europene şi pentru promovarea vinurilor proprii pe plan extern. Administratorul societăţii ne-a spus că, în prezent, "Senator Wine" desfăşoară un program de promovare în Japonia, care valorează aproximativ 380.000 de euro. Proiectul a fost demarat anul trecut şi are o perioadă de desfăşurare de trei ani, urmând să fie finalizat până la sfârşitul lui 2012.
"Avem un parteneriat cu o firmă japoneză care se ocupă de implementarea programului, ce presupune diverse acţiuni de marketing, de genul degustărilor, al participărilor la expoziţii, promovării vinurilor în diverse lanţuri de magazine specializate etc. Activitatea este structurată pe perioade, în sensul că, anual, se desfăşoară activităţi specifice de promovare în concordanţă cu planul de marketing propus", ne-a explicat George Neacşu, care a subliniat că japonezii sunt încântaţi de vinurile noastre şi, mai ales, de soiurile româneşti.
Compania exportă vinuri în Japonia, dar şi în alte ţări cum ar fi Canada, Anglia, Olanda, Germania, Franţa, Polonia, Italia, 10-15% din cantitatea de vin produsă fiind destinată vânzărilor pe piaţa externă.
Înfiinţată în anul 1991, societatea este singura din ţara noastră care, potrivit domnului Neacşu, pe lângă soiurile internaţionale de vin, deţine cea mai mare gamă de soiuri pure româneşti, sub brandul "Monşer" şi care cuprinde soiurile "Fetească Neagră", "Fetească Albă", "Fetească Regală", "Băbeas-că Neagră", "Băbească Gri", "Busuioacă de Bohotin", "Tămâioasă Românească", "Zghihară de Huşi", "Cadarcă" şi "Şarbă". "Senator Wine" va lansa, în curând, şi soiurile autohtone "Crâmpoşie" şi "Plăvaie", fiind, de asemenea, singurul producător de "Plăvaie" şi "Băbească Gri", ne-a mai spus domnul Neacşu.
Podgoriile de vie ale societăţii sunt situate în patru zone ale ţării - în Caraş Severin (la Tirol), unde sunt plantate 285 de hectare, la Brăila (Însurăţei) - 245 de hectare, la Huşi şi în Vrancea (Coteşti, Odobeşti, Panciu), în fiecare dintre ultimele două locaţii având peste 150 de hectare de vie. Plantaţiile au fost înfiinţate în anii "70, doar cele de la Însurăţei beneficiind de întinerire. George Neacşu ne-a precizat că, până acum, au fost replantate 137 de hectare, urmând ca, în acest an, să mai fie reîntinerite alte peste 50 de hectare. Programul va continua şi în anii următori, până la înlocuirea întregii plantaţii. Via de la Însurăţei este exploatată în regim ecologic, fiind cea mai mare suprafaţă de vie ecologică din România, potrivit domnului Neacşu.
Referitor la rezultatele financiare ale societăţii, administratorul acesteia ne-a declarat că, anul trecut, cifra de afaceri a stagnat la aproximativ 4 milioane de euro: "Am avut cam aceleaşi vânzări ca şi în 2009, din cauza crizei. Concurenţa se înteţeşte în fiecare zi, pe piaţă fiind atât numeroşi producători autohtoni, dar şi foarte mulţi importatori. Consumatorii români au rămas, însă, majoritatea, fideli vinurilor produse în ţara noastră. Principala nemulţumire ar fi că, din cauza actualei crize economice, consumatorii şi-au redus bugetele alocate consumului de vin".
Micii producători de vinuri din Moldova - prezenţi, în premieră, la "GoodWine"