• Interviu cu domnul Viorel Ungurian, director general al Millefiori România
Reporter: Stimate domnule director general, cum a evoluat activitatea companiei în acest an, comparativ cu anul precedent?
Viorel Ungurian: În acest an, compania Millefiori România s-a menţinut, în ce priveşte exporturile, pe linia din 2011, iar pe intern, pe lângă activitatea susţinută de distribuţie, am deschis trei magazine noi: în Palas Iaşi, City Park Mall Constanţa şi Bega Timişoara.
Reporter: În ce mod a fost afectată activitatea Millefiori de criza economică?
Viorel Ungurian: Activitatea firmei noastre a fost afectată, în principal, prin creşterea preţurilor la materia prima: sticlă, aur, argint şi a majorităţii componentelor ce se regăsesc în cadrul bijuteriilor noastre.
Reporter: Ce strategie aţi abordat pentru traversarea acestei perioa-de dificile?
Viorel Ungurian: Am redus cos-turile prin diminuarea, în special, a cheltuielilor. Am micşorat, de asemenea, consumurile din procesul de producţie, acolo unde s-a putut, fără să afectăm calitatea sau frumuseţea produsului. Am avut o politică de a menţine activitatea susţinută a vânzării prin distribuţie către magazinele partenere şi magazinele proprii.
Reporter: Cum caracterizaţi piaţa pe care activaţi?
Viorel Ungurian: Acţionăm pe o piaţă destul de dificilă în această perioadă. Competitorii există, dar, prin frumuseţea, diversitatea şi calitatea produselor noastre, precum şi a frecvenţei ieşirii pe piaţă cu noutăţi, ne impunem din ce în ce mai mult. Cea mai mare lipsă a pieţei este, bineînţeles, puterea scăzută de cumpărare. Evoluţia o vom vedea, în funcţie de diferiţi parametri economici şi politici de la nivel naţional şi internaţional.
Reporter: Ce capacitate de producţie are Millefiori?
Viorel Ungurian: Millefiori are peste 100 de muncitori direct productivi, la care se adaugă personalul laboratoarelor externe colaboratoare, pentru montajul bijuteriilor.
Reporter: Cât din producţie exportaţi şi unde?
Viorel Ungurian: 70% merge pe piaţa externă - Italia în principal, apoi SUA, Austria, Ungaria, Cehia, Polonia, Franţa, Republica Moldova etc.
Reporter: Raportul export-piaţă internă a suferit modificări în acest an şi, dacă da, în ce sens?
Viorel Ungurian: Acest raport nu s-a modificat substanţial, proporţia a rămas cam aceeaşi şi în acest an.
Reporter: Ce produse aţi lansat în acest an şi ce urmează să lansaţi?
Viorel Ungurian: Am lansat cataloagele cu noua colecţie de bijuterii Millefiori şi cu colecţia de argint.
Reporter: Câte magazine are reţeaua Millefiori?
Viorel Ungurian: Deţinem opt magazine proprii şi în jur de 150 magazine colaboratoare.
Intenţionăm să deschidem noi magazine, vizăm Bucureştiul şi Braşovul.
Reporter: Ce segment de clienţi vizează Millefiori?
Viorel Ungurian: Millefiori vizează toate categoriile de clienţi, ţinând cont de diversitatea şi calitatea produselor oferite.
Reporter: Cum v-aţi gândit să produceţi vitralii?
Viorel Ungurian: În urma cererilor repetate ale unor designeri şi arhitecţi am hotărât să acceptăm provocarea...
Reporter: Cum au fost primite în piaţă vitraliile?
Viorel Ungurian: Foarte bine. Dar le lucrăm doar la comandă, nu poţi face vitralii pe stoc. Vom începe o campanie mai puternică pentru promovarea acestui nou tip de produs Millefiori.
Reporter: Cum a evoluat cererea pe piaţa internă?
Viorel Ungurian: Suntem doar la început, despre o piaţă vom putea vorbi doar la anul.
Reporter: Ce investiţii aţi realizat în acest an?
Viorel Ungurian: Investiţiile au fost în deschiderea de magazine noi şi în maşini, pentru susţinerea activităţii de distribuţie. În rest, fabrica a ajuns deja la dotarea necesară pentru desfăşurarea în condiţii excelente a producţiei, iar noutăţi deosebite nu au apărut deocamdată în domeniul nostru, pentru a le achiziţiona.
Reporter: Care sunt planurile şi bugetul pentru investiţii pentru întreg anul 2012?
Viorel Ungurian: Investiţiile se vor menţine ca procent la nivelul celor din 2011.
Reporter: Ce cifră de afaceri aţi realizat în primele nouă luni din acest an?
Viorel Ungurian: Am înregistrat o cifră de afaceri în jur de 1,8 milioa-ne de euro.
Reporter: Vă mulţumesc!
Sticla de Murano are calităţi deosebite în ceea ce priveşte culoarea şi capacitatea de prelucrare. Sticla ne vine de pe insula cu acelaşi nume sub formă de baghete de diverse grosimi şi culori. La arzătoare cu propan şi oxigen ea se înmoaie efectiv, se înfăşoară apoi pe un fir de cupru în cantităţi şi succesiune de culori stabilite anterior prin fişa tehnică a produsului şi cu matriţe de mână se dă forma finală a "perlelor".
Sticla mai vine şi sub formă de coli. Aceasta o folosim pentru producerea obiectelor decorative în special, prin fuzionare în cuptoare electrice. Aceeaşi sticlă o folosim şi la vitralii.