Grupul german Volkswagen a raportat astăzi un declin de 7% al livrărilor globale în trimestrul trei din acest an, în contextul cererii în scădere de pe piaţa din China şi al costurilor ridicate de producţie pe piaţa internă, informează Agerpres.
De altfel, companiile de profil din Europa se confruntă cu impactul unui potenţial război comercial între Bruxelles şi Beijing. UE a decis de curand impunerea de tarife vamale suplimentare la vehiculele electrice (EV) produse în China, spunând că beneficiază de subvenţii de stat incorecte. Beijingul a negat şi a ameninţat cu represalii, în timp ce producătorii auto germani, care obţin aproximativ o treime din profiturile lor în China, au cerut mai multe negocieri, transmite Agerpres.
"Un nivel mai adecvat al costurilor, în special în Germania, este esenţial pentru a ne menţine în viitor succesul în acest mediu", a declarat Marco Schubert, membru al Comitetului executiv al VW. El a adăugat si că situaţia din China, unde Volkswagen este afectat de concurenţa locală, care oferă modele electrice la preturi mai mici, "este în mod special dificilă".
China este cea mai mare piaţă auto din lume, dar livrările Volkswagen au scăzut cu 15%, la 711.500 vehicule, astfel încât pe plan mondial au fost livrate în trimestrul trei din 2024 doar 2,176 milioane unităţi.
De altfel, şi rivalele BMW şi Mercedes au anunţat ieri, că piaţa din China aafectat vânzările trimestriale.
Un purtător de cuvânt al VW a informat că au fost reduse costurile de producţie pentru vehiculele complet electrice în China, dar compania nu va sacrifica profitabilitatea pentru cota de piaţă, transmite Agerpres.
Producătorul german de maşini sport Porsche a înregistrat în China o scădere de 29% a vânzărilor în primele nouă luni din acest an. Pe plan global, livrările au scăzut cu 7%, la 226.026 unităţi, în perioada ianuarie-septembrie. "2024 este în mod special un an dificil pentru noi, în unele cazuri oferta de produse fiind limitată", a apreciat Detlev von Platen, membru al Board-ului Porsche.
Consumatorii chinezi sunt din ce în ce mai reţinuti în cheltuielile cu produsele de lux, în contextul în care sectorul imobiliar afectează creşterea economiei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2024, 21:55)
Sa exporte in mujicia…aia sunt singurii care mai cumpara masini ICE:-)…oricum sunt tot in anul 1917:-)