Volkswagen AG a anunţat astăzi că se aşteaptă ca vehiculele electrice pe baterii să reprezinte jumătate din vânzările sale globale de vehicule până în 2030, în condiţiile în care cel mai mare producător auto european se pregăteşte să renunţe la maşini cu motoare cu ardere internă, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Obiectivul face parte din strategia Volkswagen până în 2030, după ce anul trecut vehiculele electrice pe baterii au reprezentat doar 3% din vânzările globale.
Volkswagen vrea să depăşească Tesla şi până în 2025 să devină cel mai mare producător de vehicule electrice.
"Ne-am stabilit o ţintă strategică, de a deveni lider global pe piaţa vehiculelor electrice - şi suntem în grafic. Acum stabilim parametrii", a afirmat directorul general Herbert Diess. Acesta tocmai a obţinut extinderea contractului său până în toamna anului 2025, când va împlini 67 de ani.
În ultimele luni, o serie de mari producători auto şi-au dezvăluit strategiile pentru ca majoritatea automobilelor vândute în Europa să fie modele complet electrice până la finele acestui deceniu.
Săptămâna trecută, AFP a anunţat, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, că Uniunea Europeană ar putea propune reducerea la zero a emisiilor de CO2 pentru vehiculele noi în următorul deceniu, una dintre măsurile de mediu menite să combată schimbările climatice şi să pună în aplicare Pactul Verde european.
Comisia Europeană are în vedere eliminarea completă a emisiilor auto începând din anul 2035. Cum vehiculele electrice sunt singurele care satisfac această exigenţă, ele vor deveni astfel singurele autorizate la comercializare pe piaţa autoturismelor noi, susţin sursele.
Noile reglementări vor favoriza şi mai mult aceste vehicule şi vor stimula abandonarea celor hibride şi hibride reîncărcabile, care asociază motorul electric şi bateria. Un motiv de nelinişte pentru o industrie care asigură 14,6 milioane de locuri de muncă în UE şi care încă mizează mult pe această tehnologie de tranziţie.
Recent, Volkswagen a anunţat că noile ţinte de emisii mai stricte ale Uniunii Europene îl vor forţa să crească proporţia ocupată de vehiculele hibride şi electrice în vânzările sale totale de autoturisme în Europa până la 60% în 2030, de la o ţintă anterioară de 40%. Volkswagen şi-a majorat investiţiile planificate în tehnologiile digitale şi vehiculele electrice până la 78 de miliarde de euro în următorii cinci ani, dintre care aproximativ 35 miliarde euro vor fi investite în mobilitate electrică.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, dar şi camioanele MAN şi Scania.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2021, 07:00)
Autoturismele electrice vor falimenta firmele auto .. Sunt foarte scumpe plus bateriile slabe nu rezista nici 4 ani. Costul de inlocuire al bateriei este mai mult de jumatate din pretul masinii noi.Nu este rentabila economic.