VTEX, platforma enterprise de comerţ digital pentru branduri şi retaileri, a fost aleasă ca partener în procesul de digitalizare a vânzărilor B2B de către BRF, una dintre cele mai mari companii din sectorul alimentar la nivel global, prezentă în 127 de ţări, potrivit unui comunicat de presă.
Conform sursei citate, compania din sectorul alimentar şi-a lansat în martie operaţiunea de ecommerce B2B (Business-to-Business) din Chile, aceasta reprezentând cea mai mare piaţă din America Latină, după Brazilia.
"Parteneriatul cu gigantul BRF este o nouă dovadă a faptului că segmentul de ecommerce în zona B2B creşte din ce în ce mai mult. Această tendinţă este tot mai vizibilă atât local, cât şi la nivel global, pe măsură ce companiile din industria alimentară au nevoie de noi metode de diferenţiere. De exemplu, având acum funcţionalităţi precum Live Shopping, pot prezenta mai bine produsele către retaileri, fiind un instrument educaţional eficient în comerţul B2B", susţine Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX.
Acesta adaugă faptul că este un nou canal tranzacţional pentru lansarea şi prezentarea de noi oferte, pentru producţia de conţinut şi pentru segmentarea pieţei. În plus, magazinul B2B ajută BRF să creeze relaţii cu clienţii deoarece le permite să se adreseze unui public la care compania nu a avut acces în mediul offline.
Una dintre principalele provocări în implementarea unei soluţii de ecommerce B2B este aceea de a oferi o experienţă de cumpărături personalizată, aşa cum se întâmplă în comerţul B2C (Business-to-Consumer).
Cu noul canal de ecommerce B2B dezvoltat de VTEX, fiecare companie-client a BRF are acces la un magazin virtual care este foarte bine personalizat, începând cu promoţiile, preţurile, condiţiile de livrare şi până la afişarea produselor.
În plus, clienţii pot contacta un agent de vânzări şi pot accesa întregul istoric al achiziţiilor online integrate în sistem. Cu alte cuvinte, ei pot beneficia de vizibilitate asupra produselor pe care le cumpără frecvent şi asupra listelor de preţuri cu care s-au familiarizat deja.
Prima achiziţie din această nouă operaţiune de ecommerce B2B se va efectua cu suportul unui agent de vânzări, iar, cu trecerea timpului, aceşti clienţi vor învăţa şi vor începe să realizeze achiziţiile independent. Astfel, agenţii de vânzări vor adopta o poziţie mai degrabă consultativă, orientându-se mai mult pe extinderea portofoliulu de clienţi pe care îi deservesc, reducând astfel timpul de deplasare necesar pentru vizitele fizice, se mai arată în comunicat.
Pentru BRF, rolul acestei operaţiuni de ecommerce B2B este unul clar, el constând în valorificarea activităţii profesioniştilor în vânzări. Noul canal este un instrument care digitalizează operaţiunile companiei şi o ajută să se dezvolte, ajungând să îndeplinească un rol strategic în cadrul companiei.