Pe piaţa acoperişurilor există o modă care influenţează alegerile consumatorilor, stilurile şi tendinţele fiind în continuă schimbare, iar acoperişurile în culori închise sunt tot mai prezente în preferinţele românilor din ultimii ani, conform unei analize realizate de Wetterbest.
Alegerea acoperişului potrivit pentru o casă poate fi dificilă şi implică mai mulţi factori care trebuie luaţi în considerare, pentru a găsi cea mai bună opţiune. Un acoperiş trebuie să fie rezistent şi durabil, dar, în primul rând, trebuie să arate bine, să fie în tendinţe şi să îi ofere valoare casei. Ce acoperiş se poartă anul acesta este posibil să nu mai facă parte din "colecţia" de anul viitor, conform specialiştilor companiei.
Un lucru este clar, acoperişurile metalice rămân pe primul loc în preferinţele românilor, cu o cotă de piaţă de peste 70% din totalul acoperişurilor, având o creştere atât în volum (+4%) cât şi în valoare (8%), potrivit unui studiu realizat de Neomar Consulting. Dacă în trecut, până acum 10 ani, dominau acoperişurile roşii, fiind singura ţară din zonă cu o astfel de preferinţă de culoare, în ultimii ani, acoperişurile în culori închise au început să câştige teren, conform unui studiu intern al Wetterbest.
"Reîntoarcerea românilor acasă, cauzată de pandemie, a dus la importarea preferinţelor vestice. În acest moment, peste 60% din comenzile pe care le preluăm sunt pentru acoperişurile închise la culoare - maro închis, gri închis, negre; se observă o tendinţă în creştere pentru culorile închise în tonuri de gri şi bordo. De asemenea, conform cererilor primite de compania noastră, românii tind să prefere, în proporţie de aproape 70%, finisajele mate. Apreciem că aceste tendinţe se vor regăsi şi în 2021, odată cu începerea sezonului de renovări, al cărui start este dat după perioada Sărbătorilor Pascale", afirmă Marian Pîrvu, CEO Wetterbest.
Cererile pentru acoperişurile din ţiglă metalică vin, în acest moment, aproape în mod egal dinspre consumatorii care renovează şi cei care realizează construcţii noi. Cei din urmă ţin cont mai mult de sfaturile arhitecţiilor, care au nevoie de specificaţii exacte ale produselor, pentru instalarea acoperişurilor.
Românii urmăresc şi partea estetică a produselor în alegerea unui produs, pe lângă rezistenţa şi durabilitatea acestuia, şi raportul calitate - preţ. În această privinţă, studiul Wetterbest arată că femeile se implică în alegerea formei şi a culorii acoperişului, în timp ce bărbaţii se uită după calităţile sale tehnice. În general, decizia cumpărării unui acoperiş se ia în familie, preferinţele românilor fiind diferite, în funcţie de zona din care provin.
"Totodată, cosumatorul român este din ce în ce mai educat, ceea ce ne-a determinat să introducem, acum 2 ani, în portofoliul Wetterbest, protecţii care să răspundă mai bine cerinţelor actuale, cum ar fi garanţia extinsă. De exemplu, profilul Gladiator include finisajul NEOMAT, cu performanţe importante la rezistenţa UV şi coroziune, pentru care oferim o garanţie de 30 de ani. Mai mult, utilizăm materiale din Uniunea Europeană, de la producători de top, pentru a garanta produse de calitate, la standarde internaţionale.", completează Marian Pîrvu.