Wizz Air, compania aeriană low cost, solicită Comisiei Europene şi tuturor celorlalte entităţi cointeresate să stopeze excepţia curentă de la regula referitoare la sloturile de zbor de pe aeroporturi, se arată într-un comunicat de presă trimis redacţiei.
Jozsef Varadi, CEO al Wizz Air Group, a declarat: "Solicit Comisiei Europene să încheie excepţia de la regula 80-20 referitoare la sloturi pentru toate companiile aeriene din Europa începând cu 25 octombrie 2020 şi să susţină recuperarea sectorului aviaţiei şi a industriilor asociate, permiţând manifestarea unor condiţii reale de piaţă. Planul actual de a prelungi derogarea până în martie 2021 este împotriva concurenţei libere şi protejează companiile aeriene existente cu modele de afaceri slabe, în timp ce companiile aeriene precum Wizz Air sunt gata să adopte noi oportunităţi de piaţă şi să le ofere pasagerilor şi mai multe oportunităţi cu tarife reduse."
O extindere a excepţiei de la regulă ar interfera în loc să ajute la recuperarea industriei aviaţiei în UE, susţine operatorul aerian.
"Dacă excepţia de la regula de utilizare pentru sloturile din aeroporturi, 80-20 use it or lose it, este prelungită în sezonul de iarnă, Wizz Air, care este dispus să se extindă, ar fi împiedicat să facă acest lucru de către companiile aeriene cu modele de afaceri slabe sau cu un istoric de gestionare precară a costurilor", transmite sursa citată.
Wizz Air susţine că acest lucru ar afecta negativ şi economiile oraşelor deservite de aceste aeroporturi, întrucât aeroporturile ar suferi un deficit al numărului de pasageri, reducând totul de la propriile cerinţe de angajare la lanţurile de aprovizionare şi aprovizionarea locală. De asemenea, ar influenţa redresarea economică a UE, prin restrângerea conectivităţii aeriene şi ar aduce un cost ridicat pentru economiile deja afectate.
De exemplu, unele dintre companiile aeriene existente pe aeroportul Londra Gatwick cred că poate dura ani până când nivelurile cererii revin la normal. Wizz Air consideră că a li se permite acestor companii aeriene să blocheze sloturile fără să le opereze nu este, în realitate, în interesul companiilor aeriene, al aeroporturilor sau al redresării economice a Uniunii Europene.
Totodată, compania aeriană susţine că nu a primit niciun ajutor de stat, dar şi-a recuperat 77% din capacitatea de la an la an şi, pentru a putea asigura şi extinde servicii.