Cum pot beneficia investitorii de pe urma celui mai mare eveniment sportiv din lume, Cupa Mondială FIFA Qatar 2022, care a început ieri şi va dura până pe 18 decembrie, aflăm dintr-o analiză realizată de casa de brokeraj pe burse internaţionale XTB România, arată un comunicat de presă transmis redacţiei.
"Dacă e o nebunie, e o nebunie", aşa sunt campionatele, arată sursa citată.
Se crede că nivelul de cost estimat al construirii şi pregătirii pentru a găzdui Cupa Mondială din Qatar este de aproximativ 220 de miliarde de dolari. Acesta este cel mai mare cost din istorie.
Destinaţia majorităţii cheltuielilor este construcţia de stadioane cu specificaţii care să îndeplinească cerinţele internaţionale. Drept urmare, stadioanele sunt susceptibile să aducă beneficii pe termen lung ţării, fie că sunt întreţinute ca facilităţi sportive sau nu.
Se estimează că 1,2 milioane de fani vor vizita Qatar în timpul Cupei Mondiale. Acest lucru va oferi un boom de miliarde de dolari pentru transportatorul de top, Qatar Airways, şi pentru hotelurile şi restaurantele ţării.
Şi în aceste industrii se pot regăsi principalele companii ce ar putea fi cei mai mari beneficiari ai Cupei Mondiale.
Companiile care nu au văzut încă o rentabilitate a investiţiei lor în evenimentul sportiv sunt cei mai probabili candidaţi pentru investiţii astăzi, deoarece acestea sunt în mod tradiţional acţiunile care au câştigat datorită Cupei Mondiale.
• Patru piloni ai investiţiilor în fotbal
Analiştii apreciază că patru companii mari, bine cunoscute şi lichide, ar putea înregistra o creştere datorită Cupei Mondiale 2022.
• Adidas Group (ADS.DE)
Adidas Group s-a despărţit recent de Kanye West după câteva comentarii controversate ale vedetei. Situaţia de mai sus şi presiunile inflaţioniste au afectat preţul acţiunilor companiei, deja în scădere bruscă.
Pierzând peste 60% faţă de vârfurile de la sfârşitul anului 2021, ADS Adidas Group a întâmpinat dificultăţi în a se stabiliza în situaţia actuală.
Acţiunile au avansat cu peste 10% în 2018, beneficiind de pe urma unei creşteri a vânzărilor legate de Cupa Mondială din 2018, dublând veniturile trimestriale comparativ cu rezultatul din anul anterior.
Interesant este că indicele de referinţă DAX al Germaniei a scăzut cu 19% în acelaşi an, ceea ce poate sugera că beneficiul material al parteneriatului pentru Cupa Mondială a depăşit aşteptările pieţei.
Există posibilitatea ca recenta corecţie să fie exagerată. Şansa de a obţine un profit satisfăcător în timpul Cupei Mondiale din revigorarea interesului pentru produsele de fotbal poate să reprezinte o oportunitate de profit pentru un investitor dispus să-şi asume riscuri.
• Coca-Cola (KO.US)
Coca-Cola este cea mai mare companie de băuturi răcoritoare din lume.
Întrucât doar băuturi non-alcoolice sunt disponibile în timpul jocurilor şi în multe locuri de luat masa şi de divertisment din întreaga ţară, Coca-Cola va beneficia cu siguranţă de afluxul de vizitatori din Qatar.
Vânzările directe la unităţile de produse alimentare şi băuturi din Qatar reprezintă doar un mic procent din vânzările pe care compania speră să le realizeze.
Cupa Mondială din 2018 a fost urmărită de aproape 3,6 miliarde de telespectatori. Acest număr este aşteptat să fie depăşit în 2022.
Coca - Cola cheltuieşte aproximativ 4 miliarde de dolari pe an pe publicitate, iar alte 400 de milioane de dolari au fost rezervate doar pentru campania de publicitate pentru Cupa Mondială.
În 2010, Coca-Cola a înregistrat o creştere de 5% a vânzărilor datorită evenimentului. Aceasta reprezintă o creştere de 550 de milioane de dolari a vânzărilor doar datorită Cupei Mondiale.
În raport cu o audienţă de 3,6 miliarde sau mai mult, cheltuielile publicitare pentru evenimentul de 400 de milioane de dolari generează un cost per client potenţial de doar 11 cenţi per persoană.
• McDonald's (MCD.US)
McDonald's este un conglomerat cu magazine şi francize în aproape fiecare colţ al globului. Cu o platformă atât de mare pentru produsele sale, Cupa Mondială, cu peste 3,6 miliarde de telespectatori, prezintă o oportunitate excelentă de a-şi face publicitate şi de a-şi îmbunătăţi reputaţia.
Strategia este bine dovedită. McDonald's a depăşit estimările pentru vânzări şi profit comparabile în ultimul său raport trimestrial. Acţiunile au revenit cu 3,5% după această ştire.
Cu un randament solid al dividendelor de 2,3% combinat cu o creştere de 20% a veniturilor pentru anul calendaristic 2021, McDonald's oferă un flux constant de venituri şi previzibil, la fel ca firma Coca-Cola.
• Marriott (MAR.US)
Marriott, cu proprietăţile sale în Qatar, inclusiv lanţul de cinci stele, Ritz-Carlton, va vedea beneficii directe din partea a încă 1,2 milioane de clienţi plătitori în timpul Cupei Mondiale.
Marriott a raportat o uşoară scădere de la începutul anului de aproape 5%, după ce a suferit din cauza creşterii salariilor, a fluxului redus de clienţi şi a problemelor de muncă în timpul recentei pandemii.
Cu toate acestea, a reuşit să-şi învingă cel mai nou rival, întrucât preţul acţiunilor Airbnb a scăzut cu 32% în acest an.
Revenirea la normalizare a cimentat modelul oferit călătorilor de afaceri şi de agrement ca un serviciu de calitate, cu o structură de plată uşor de înţeles şi fără taxele suplimentare care pot veni în cazul rezervării prin Airbnb.
Comoditatea şi plăcerea de a rămâne la Marriott este o ofertă de servicii foarte durabilă pe care şi investitorii au regăsit-o în acţiuni.
Marja brută pe ultimele douăsprezece luni (TTM) este acum de 21%, comparativ cu 15% înainte de pandemie. Deci, în timp ce veniturile TTM sunt totuşi cu 15% sub 2019, venitul net este acum cu aproape 40% mai mare.
Printre companiile care ar putea înregistra creşteri în timpul Cupei Mondiale FIFA Qatar 2022 se numără Qatar Airways, Qatar Energy, Adidas, Coca-Cola, McDonalds, Hyundai, Visa, Marriott, se arată în analiza XTB, un lider în domeniul fintech.