Amendamentele propuse pentru modificarea Legii dării în plată au fost depuse, ieri, la Senat, de deputatul liberal Cătălin Zamfir, care a iniţiat proiectul împreună cu avocatul Gheorghe Piperea. Legea va stabili în mod clar cine sunt beneficiarii care vor putea să cedeze băncii imobilul pus garanţie în contractul de credit, urmând să fie ştearsă toate datoria, după cum ne-a spus, recent, avocatul Piperea.
Acesta ne-a precizat că, în textul legii, sintagma "persoane fizice" va fi înlocuită cu termenul "consumatorii", aceştia fiind persoanele fizice care au încheiat contractul de împrumut în scopuri personale, nu comerciale.
Iniţiatorii au propus şi extinderea termenului în care băncile vor fi obligate să răspundă clienţilor la solicitarea de dare în plată, de la 15 zile la 30 de zile.
Deputatul Zamfir ne-a spus, ieri, că atât co-debitorii persoanele fizice, cât şi garanţii care au pus gaj imobile în contracte de credit vor intra sub incidenţa legii. Gheorghe Piperea scrie pe pagina sa de Facebook că Ministerul Afacerilor Externe (MAE) "arată într-un răspuns oficial la interpelarea deputatului Zamfir că Legea dării în plată a imobilului ipotecat, în forma sa adoptată de Parlament, nu încalcă dreptul european în materie de protecţie a consumatorului, ci îl valorifică în dreptul intern".
În răspunsul transmis domnului Zamfir, obţinut de ziarul BURSA, MAE susţine, printre altele, că apreciază utilă "consultarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Băncii Naţionale a României şi luarea în considerare inclusiv a evaluărilor publice ale BNR privind potenţiale consecinţe asupra economiei României ale iniţiativei legislative supuse atenţiei".
Legea a fost retrimisă în Parlament de preşedintele Klaus Iohannis, la finalul anului trecut, urmând să fie reanalizată, în comisii, de la 1 februarie.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 00:09)
[...] Proiectul tau de lege a crescut avansul la Raiffaisen la 35-40%. Ati mintit si tu si sektarul ca nu se va intampla asta. De ce faceti ma asta, ma [...]? Ce v-am facut ma noi si familiile noastre. De ce sa atam noi ma in chirii in timp ce voi aveti sute de metri patrati?[...] Mi-am pierdut deja din cauza ta munca si sansa la o viata normala! IMI dau si hainele de pe mine dar ma lupt cu voi pana ultima suflare!!!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Toni Ludovic în data de 27.01.2016, 02:34)
Nu mai muri tu cu nimeni de gat ca nu intereseaza pe nimeni. Maine o sa iti spuna ca esti postac frankalau, ca ai fost primul comentariu si alte alea.
Este exact asa cum am spus ca se va intampla. Cand spuneam ca tripleta Piperea/Zamfir/Dan minte cu nerusinare mi-au sarit toti in cap. Situatia de la Raiffeisen e doar inceputul. DOAR INCEPUTUL! In curand cresterea de la Raiffeisen o sa fie blanda pe langa ce vor practica alte banci. Asta a spus si Oprescu ieri printre randuri, dar nu a observat nimeni. Ce e de facut? Simplu. Zamfir si restul ziceau ca nu vor creste avansurile, ca nu va fi afectat nimeni. UITE MINCIUNA! Intri mataluta frumos in photoshop si faci un mica alaturare de poze. Oferta de la Raiffeisen si o vila din Bragadiru. Oferta si vreo 2 case scoase la vanzare in Targu Mures si tot asa, exemple sunt mii. Ti le dau eu, vedem cum luam legatura, da? Pe urma. Google, cautare "darea in plata" ultimele 24 de ore si bagi comentarii care sa contina toate minciunile domnilor, jigniri de genul;(Am vorbit cu prietenul tau si o sa iti trimita pentru uzul tau dar si al "babei de la care ai inchiriat" cativa prieteni de la gara din Koln. Si atunci o sa iti dai seama de ce ai pierdut degeaba timpul pe aici...) sau (Cine te-a pus sa lepezi plozi pana nu aveai casa? Acuma te planci ca nu ai casa si ca nu o sa poti sa iti ei din cauza noastra?), 2 iti ajung, sunt luate de pe 2 site-uri diferite, restul in zilele ce urmeaza, am o intreaga arhiva, bagi pe urma mesajele de bucurie vis-a-vis de nenorocirea oamenilor chiar de la greii grupului(Dragilor, cea mai buna veste din ultimul timp: Raiffeisen vrea sa mareasca avansul solicitat la 35%.
De ce e buna vestea? Inseamna ca ei, cei mai conectati la "realitatea economica" din România, au aflat ca trece legea darii in plată) sau (Sincer pe mine ma bucura avansuri de genul celor anuntate de Raiffeisen pentru credite ipotecare.) nu conteaza numele postacilor, sa nu se spuna ca faci atacuri la persoana. Da? Deci, atacate toate site-urile chiar si cu contul de Facebook, ce daca afla astia cine esti? Ce-o sa-ti faca? O sa iti umple casuta de mesaje cu amenintari si porcaieli. Si mai bine, le poti posta pe urma ca sa se lamureasca toata lumea. Pe urma intri frumos in photoshop, lunapic, ce program vrei tu. In stanga oferta Raiffeisen, dreapta vile, interese, bibliografia o gasesti in comentariile de pe aici. Pe spatele foii minciunile astora si cateva jigniri. 5 minute la calculator, 5 lei la vreun centru de printari si iei hartiile si le imparti unde vrei, la serviciu de pilda, unde sigur ai "inconstienti" care vor in viitor sa isi cumpere o casa.
Pasul 2: Iei la rand adresele de mail ale senatorilor. Compui frumos un mail care sa contina oferta Raiffeisen, minciunile astora, vile, bani, terenuri, etc. Iei la rand toti senatorii de la A la Z. In cateva zile, maxim 1 saptamana daca te tii de treaba, ai trimis la toti. Te duci si depui textul tras la imprimanta si la cabinetul senatorului din zona ta. Personal. Ai inteles? Asa se face. Hai sa ne mobilizam si noi, dar nu pe grupuri ascunse pe facebook, asa cum zicea cineva ci chiar in vazul lumii, ca doar nu avem nimic de ascuns. Hai, lasa lamentarile, ca lucrurile se vor repara dar numai cu contributia noastra. Pune mana si fa ce ti-am spus daca vrei sa afle toata lumea cat le poate pielea si cine plateste, asa cum se vede clar, nota lor !
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Toni Ludovic în data de 27.01.2016, 02:41)
Ca sa nu existe interpretari de genul: minciuni, postaceli, abureli, uite si ce spun aia de la Raiffeisen cu privire la noul avans si la Prima Casa.
Clienţii care vor o locuinţă trebuie să vină cu cel puţin 35% din valoarea acesteia, dacă vor să ia un credit imobiliar. Bancherii au găsit şi motiv: spun că se tem că nu-şi vor mai recupera banii din împrumuturile date, în cazul în care românii vor putea să predea casa băncii şi astfel să scape de restul datoriei, aşa cum prevede legea dării în plată.
„Pentru ipotecar, condiţiile în banca noastră s-au schimbat un pic faţă de până acum. Practic dumneavoastră ori veniţi cu un avans de 35% din valoarea apartamentului, ori aduceţi o garanţie suplimentară”, a declarat angajata băncii.
Şeful băncii spune că a crescut valoarea avansului cerut clienţilor care vor credite ipotecare ca urmare a proiectului legii dării în plată.
„Ar fi naiv să credem că, dacă implementăm principiul de dare în plată, asta nu ar avea un impact asupra politicii de creditare a băncilor şi sunt convins că celelalte bănci au dispus măsuri similare”, a precizat Steven van Groningen, președintele unei bănci.
Pentru mulţi, avansul de 35% cerut de bancă poate fi un prag greu de trecut. La un credit de 225.000 de lei, clientul băncii ar trebui să vină de acasă cu 79.000 de lei. Anul trecut, aceeaşi bancă cerea un avans de doar 15% la creditele ipotecare în lei.
Impactul ar fi puternic şi în piaţă. Programul Prima Casă ar putea dispărea, din cauza legii dării în plată, ameninţă bancherii. Unii dintre ei încă se mai gândesc dacă vor mai da sa nu credite garantate de stat.
„Despre creditul Prima Casă, v-aş propune să nu vă mai gândiţi: nu va mai exista din prima secundă şi nu va mai exista din cauză că nu va putea să fie executată garanţia statului”, a precizat directorul în cadrul BNR Eugen Rădulescu.
Clar, da?
1.3. Biziday (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Prof. Gica Condiment în data de 27.01.2016, 04:12)
Vorba lui Moise Guran in seara asta. "Cand esti tanar, ai muncit sa iti poti permite un credit ipotecar si te trezesti ca mai trebuie sa stai niste ani in chirie parca nu mai ai nici un motiv sa ramai in Romania. Asa e. Vor pleca tinerii de viitor ca sa ramana ratatii lui Piperea. Faptul ca se bucura asa cum a scris Toni arata ca sunt niste fiinte mici, subumane pe care nu le intereseaza decat pielea lor.
1.4. Fara loc de munca te intereseaza oferta Raiffaize? (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 04:16)
Huh
Daca era 1% nu iti dau fara loc de munca.
Nu plange Raiffaizenul are TIPARNITA la un telefon distanta.
Vreau avans 50-75%, e mai bine pt om nu mai plateste atata credit, preferabil cash.
Ai peste 40 de banci la dispozitie.
Daca pleaca Raiffaizen la Viena te superi? Eu nu ce am avut si ce am pierdut.
Am vazut punct de lucru Raiffaizen ca s-a inchis in 2015.
1.5. Mare-i gradina Domnului (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 04:26)
Sa le imparta la serviciul care nu-l are!
1.6. Or sa ia credit migrantii (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 04:28)
Nu-i o problema, ei nu stiu de Viena afla dupa aceea.
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 05:01)
De unde [...] tu ma ca nu am serviciu? Cine esti ma tu sa jignesti oamenii? Cine sunteti voi ma sa va bateti joc de noi[...]? Tu ce serviciu ai ma analfabetule? [...]Vreti rate pe spinarea noastra putorilor! Du-te dracu de derbedeu cu hotii tai!
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 05:09)
Bai handicapatule, hai sa facem ceva. Uite, eu ii chem pe cei de la Bursa la locul meu de munca. Eu maine vin pe Popa Tatu la redactie si ii iau cu mine, sau le trimit adresa daca sunt de acord sa vina. Sa vada toata lumea cat de infecti sunteti si in ce hal puteti sa mintiti. Ce ziceti Bursa? Aveti curajul sa veniti si sa le demontati minciunile leprelor de genul astuia?
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de Prof. Gica Condiment în data de 27.01.2016, 05:33)
Cristi Dan, esti un fraier daca nu depui plangere impotriva astuia care a zis ca moare cu voi de gat. Ca sa putem depune si noi pe urma pentru conflict de interese, la adresa unora, sau pentru toate amenintarile proferate de tine si ai tai de-a lungul vremii.
Prietene, nu mi-o lua in nume de rau dar asa s-ar lamuri toata lumea cat mint astia. Pai, daca tu apari la tv din fata sectiei de politie pentru ca te-ai luat de unii care dupa ce ca au facut ceva pe munca ta te tarasc si pe la Politie iti dai seama ca devii erou national?! Te cheama toti in emisiuni si se vede cel mai clar fata hada a unora. Asa ca te rog Cristi Dan, te implor, te rog ca pe Dumnezeu nu sta cu mainile in san. Vin martor daca vrei!
1.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 06:44)
Sa-mi faca mie plangere, il rog chiar. Eu oricum nu mai am nimic de pierdut. Ma astept acum la ce e mai rau. La cresterea chiriilor, asa cum zicea cineva la toate cat mai rele. Ati avut toti dreptate cand ne preveneati. Vreau insa sa vina ziarul Bursa la mine la serviciu sa se vada in ce hal mint postacii lui Cristian Dan care zic despre toata lumea ce nu e de acord cu ei ca e somera. Am sa trimit o copie dupa contractul meu de munca sa o publicati si sa vada toata lumea in ce hal mint astia.
1.11. Toni adormitu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Locul 2 în data de 27.01.2016, 07:12)
Locul dou e pentru invinsi.
Azi nu meriti frankalau dar primesti un leoi.
Maine sa nu se mai intample, am asteptari mari de la tine.
1.12. Incearca psihologul prima data (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 07:17)
Pen ultima propozitie din postarea 1.
1.13. Dreptul la justitie il ai (răspuns la opinia nr. 1.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 07:26)
Incearca
1.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de gabi în data de 27.01.2016, 08:20)
E vb de creditul imobiliar nu creditul prima casa, nu mai dezinforma, si ca sa stabilim un lucru, daca nu poti economisi 35% din pretul unei case, nu vad cum ai putea achita creditul 30 de ani! Ce te faci cand robor ajunge la 6-7%?
1.15. E ok (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de Youn68 în data de 27.01.2016, 08:59)
Cu privire la frica(?!) bancilor ca exista posibilitatea sa primeasca de la clienti case in loc de rate, care e problema?! Nu ele , bancile, au evaluat imobilele care trebuiau sa scope te 130% din valoarea imprumutului?! Atunci sa ia case caci ies " pe plus",nu?! Cat priveste falimentul unora dintre banci , este binevenit- asta arata o functiune normala a pietei Financiare ... O banca moare , alta se naste! Nimic nou sub doare! Doar in mafia bancara romaneasca institutionalizata, pe timpul crizei economice TOATE bancile au cazut in picioare si ... Pe megaprofit ...
1.16. Manipulare consumatori (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Dragos în data de 27.01.2016, 11:23)
Cine esti tu mai [...] anonim? Chiar crezi in manipulatorii astia de bankeri. Sunt niste [...] care fac presiune si induc in eroare opinia publica. Tot timpul o sa fie familii care vor sa cumpere case. Interesul lor este sa vanda produse. Cu acest avans ordinar, banca o sa vanda 3-4 credite ipotecare pe an. E vrajeala ca sa puna botul consumatorul neinformat
1.17. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.14)
(mesaj trimis de Toni Ludovic în data de 27.01.2016, 12:21)
Gabi, vezi ca in situatia de a nu avea banii de avans sunt 99% dintre oamenii vostri. E misto sa ii critici pe altii care nu stiu de unde vor face rost de diferenta de avans de la 15 la 35% cand voi ati luat TOT avansul pe credite de consum nu? E super-tare! Cat despre Prima Casa, aceasta obsesie a voastra din GCCC, nu dezinformeaza nimeni. Am citat doar ce a spus un oficial BNR, avand in vedere ca cei de la banca centrala au cam avut dreptate pana acum, iata ca se concretizeaza ce spuneau acum cateva luni, tind sa il cred. Dezinformare a facut pana acum grupul vostru, cu minciuni de genul, nu creste niciun avans, nu se intampla nimic, e totul ok, voi ati dezinformat. Si lumea trebuie sa stie asta, cu date, cu fapte, cu dovezi. Nu pe vorbe-n vant ca voi sau amenintari cu mitinguri ca sa "vada lumea cati sutem". Sunteti 15-16, s-a vazut deja.
1.18. Buna dimineata Ludovika (răspuns la opinia nr. 1.17)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 13:36)
O sa poti da credit migrantilor, acum au venit sari pe ei!
1.19. casa de piatra cu avans 80% (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de fane chf în data de 27.01.2016, 14:59)
Te ai imperechat cu ludovic casa de piatra
1.20. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.17)
(mesaj trimis de gabi în data de 27.01.2016, 15:39)
Nu cred ca ai intele EU SUNT DE ACORD CU CRESTEREA AVANSULUI! E f simplu, daca poti economisi, poti plati si rata.
1.21. Draga Toni... (răspuns la opinia nr. 1.17)
(mesaj trimis de Cristian DAN în data de 27.01.2016, 16:52)
... cu mine discuti in interiorul GCCC sau in privat. Si discutam despre ce doresti tu.
1.22. Draga Toni... (răspuns la opinia nr. 1.17)
(mesaj trimis de Cristian DAN în data de 27.01.2016, 17:34)
... cu mine discuti in interiorul GCCC sau in privat. Si discutam despre ce doresti tu.
1.23. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.17)
(mesaj trimis de The Easy Winners în data de 27.01.2016, 19:21)
Tocmai a spus Ilie Serbanescu, de castigat au aia care au facut cate 1000-1500 de apartamente pe persoana fizica. In rest banca face ce vrea, ca nu e romaneasca.
Tot la Antena 3 Dana Grecu zicea clar ca nu va mai avea nimeni acces la credite ipotecare in afara de smecherii care au deja banul.
Clar da? Castigatori smecherii! Asta spusa pe postul la care lucreaza nevasta lui Zamfir Daniel.
1.24. S-au sinucis degeaba cativa? (răspuns la opinia nr. 1.23)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 19:28)
Trebuia sa aiba 1000-1500 de apartamente?
1.25. S-au sinucis degeaba cativa? (răspuns la opinia nr. 1.23)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 19:33)
Trebuia sa aiba 1000-1500 de apartamente?
1.26. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.25)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 19:56)
Pune-i la plural ca sunt mai multi. Prietene daca toti cu oarece expertiza in domeniu spun ca legea e proasta atunci legea e proasta. Simplu. Daca s-au sinucis unii asta nu inseamna ca trebuie sa plateasca altii in solidar. Daca toti spun ca legea asta va apasa pe viitorii creditati, pe piata de constructii si inclusiv pe proprietarii de case carora le vor scadea proprietatile, atunci asa e! De ce sa plateasca altii pentru voi? Si nu imi veni cu texte ca nu se va intampla asa pentru ca deja se intampla. Pana acum nimic din ce ati spus voi nu s-a dovedit real, ce au spus aia pe care ii injurati s-a materializat intocmai.
1.27. Daca scad proprietatile iau cei cu min/ economie (răspuns la opinia nr. 1.26)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 20:20)
E bine pt banci , peste 1 mil de posibili clienti.
Viitori creditati trebuie sa fie protejati, daca pierde locul de munca nu i se puna poprire de 50% pe somaj ( executare pe diferenta culmea de catre banci), sa ia credit in lei ca traieste in Romania....
Suntem cetateni europeni si avem drepturi (discutabil l falimentului personal Sua-noi...)
1.28. Daca scad proprietatile iau cei cu min/ economie (răspuns la opinia nr. 1.26)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 20:23)
E bine pt banci , peste 1 mil de posibili clienti.
Viitori creditati trebuie sa fie protejati, daca pierde locul de munca nu i se puna poprire de 50% pe somaj ( executare pe diferenta culmea de catre banci), sa ia credit in lei ca traieste in Romania....
Suntem cetateni europeni si avem drepturi (discutabil l falimentului personal Sua-noi...)
1.29. Art. 301 Cod Penal (răspuns la opinia nr. 1.28)
(mesaj trimis de Prof. Gica Condiment în data de 27.01.2016, 20:58)
Faptul ca intre timp pot ramane fara munca aia de prin constructii, ca ai o proprietate la care iti cade vertiginos pretul, ca alora care au in contracte prevazut asta li se vor cere garantii suplimentare, ca pana cad preturile astia care vroiau case sunt fortati sa plateasca in continuare chirii, totul ca sa scape fratzicu lu' Zamfir vad ca nu conteaza pentru tine. Toti astia cu experienta si studii in domeniu nu fac doi bani si mint, adevarul il spune doar Piperea. Deja se stie parerea voastra, nu mai tre' sa o repeti. Cine vrea case sa plece in lumeca asa se face. Stim, nu te mai repeta inutil.
1.30. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.28)
(mesaj trimis de The Easy Winners în data de 27.01.2016, 22:02)
Dar cine sunteti voi sa va dati cu parerea?! Uitati-va la voi, sunteti in rahat pana la gat. Si totusi aveti tupeul sa discutati preturile caselor, sa invatati bancile ce sa faca, sa spuneti voi cine sa aiba acces la credite, ii balacariti pe aia cu zeci de scoli de economie in spate! Voi?! Trei sferturi dintre voi mai aveti case doar pe motiv ca e iarna. Voi dati sfaturi, v-ati nenorocit si pe voi si pe familiile voastre si acum vreti sa ii trageti si pe altii dupa voi. Sunteti praf si pulbere fina toti si dati sfaturi.
1.31. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.30)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 23:59)
2007, va credeti experti financiari si in franci elvetieni. Rezultat-va bagati familiile in rahat
2016, va credeti experti in legislatie si creditare. Rezultat- ii trageti si pe altii in rahat dupa voi.
Atat in 2007 cat si in 2016 va previne o gramada de lume care vor fi consecintele. Si atunci si acum va doare in cur ca voi sunteti desteptii pamantului. Mai are rost sa vorbim mai mult? Nu cred.
1.32. experienta si studiu in domeniu LEHMAN BRADERS (răspuns la opinia nr. 1.29)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.01.2016, 05:29)
Daca acestia au fost "speciListii" putem pune si vacari la banci poate sunt msi buni.
1.33. Scoli de economie Wolksbank (răspuns la opinia nr. 1.30)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.01.2016, 05:32)
Mai vrem de astea.
1.34. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.31)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.01.2016, 10:43)
Vorbeste cu Cristi Borcea, sa-ti dea o punga alba - o tine chiar sub salteaua lui. are fro 400 de medicamente psihotrope - bune pt stari depresive puternice.
2. Perfect
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 04:06)
Cand se voteaza?
3. fără titlu
(mesaj trimis de Nume în data de 27.01.2016, 06:42)
Pentru cei ce vor să facă ceva de gâtul altora:
1. Din martie intră obligatoriu darea în plată pentru cel puțin noile creițe. Băncile măresc avansul doar pentru acest fapt, eu nu cred că măresc avansul pentru că au avut ele pierderi în trecut, ar racemele așa ceva?
2. Dacă nu ai bani de avans dă un anunț și preia imobilul unuia care vrea să îl deie în plată. Să tu avans la tranzacția asta de 15 la sută că ală oricum căreia să îl deie pe nimic și ai casă plătită deja 7-8 ani.
4. Cer ARB-ului
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 07:22)
O lista cu bancile care au-avut comisioane abuzive demonstrate in instanta.
Si o lista cu bancile care nu au-avut comisioane abuzive demonstrate in instanta.
Multumesc anticipat.
5. intrebare
(mesaj trimis de imprumutat banca în data de 27.01.2016, 08:50)
În perioada 2006 - 2009, adică înainte de criză, pentru achiziționarea unui imobil banca cerea un avans de 25 - 30% din valoarea imobilului ei asigurând doar 75%. După criză pentru a înlesni creditarea băncile au redus acest avans. Acum revin la el. Unde este tragedia? Eu în 2007 am plătit 25% din prețul locuinței banca finanțând doar 75%, cinedorește o locuință va plăti acest avans, cine dorește speculații financiare nu e mulțumit cu avansul Este doar o intoxicare a băncilor pentru a-și conserva câștigurile nesimțite și pentru a intimida parlamentarii români.
6. fără titlu
(mesaj trimis de bancherul kk în data de 27.01.2016, 09:12)
E grav tare, bancile vor pune avans 100% si dobanda variabila pe ce mai ramane. Adio clienti, adio banci de kkt.
7. fără titlu
(mesaj trimis de dragos în data de 27.01.2016, 09:20)
Si ce daca pleaca cateva banci care oricum isi exporta profitul ?
sa dea credite la ele intara cu dobanzi de 1-2% nu aici 6-8%.....chiar credeti in toate fumigenele ?
8. Consumator e si cel care cumpara ca sa inchirieze
(mesaj trimis de cititor în data de 27.01.2016, 09:26)
Consumator e si persoana fizica care a luat credit, in interes personal, ca sa cumpere sau sa construiasca mai multe locuinte pentru a le inchiria ori a le vinde mai scump.. Ca si cel care a cumparat / cumpara teren ca sa il vanda mai scump, speculand cresterea preturilor... Tot afaceri, dar nu pe firma!
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de Toni Ludovic în data de 27.01.2016, 12:35)
Consumator e si fratele lui Zamfir, ca de aia a si formulat asa. De fapt asta e si miza pentru el, fratiorul Theodor. Ca ii nenoroceste pe altii nu conteaza pentru el ca trimite postacii GCCC la intimidare.
Art. 301 Cod Penal
Conflictul de interese
(1) Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obţinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soţul său, pentru o rudă ori pentru un afin până la gradul II inclusiv sau pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de foloase de orice natură, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică.
Mai zice cineva ceva sau e clar?
8.2. Daca voi nu ma vreti eu (banca)va vreu (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 13:42)
Ce conteaza ca e directiva Europeana(noi nu suntem in eu) cu l darii in plata, in alte parti este acolo e UE, aici avem banci cu spate.
Latra Toni!
8.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.2)
(mesaj trimis de Toni Ludovic în data de 27.01.2016, 15:08)
Directiva 17 nu are niciun fel de legatura cu legea lui Zamfir. Directiva 17 e menita sa ii ajute pe cei cu probleme nu sa faca probleme pentru altii, asta se pare ca nu iti intra tie in tartacuta aia goala. Cum tu te revolti ca daca nu iti trece legea nu iti ies tie niste calcule, la fel se revolta si altii cand le sunt stricate treburile de legea voastra. Ce e chiar atat de greu de inteles? Cu ce va diferentiati voi de sacalii bancari? Ca si aia au aruncat povara in spatele altora fara sa ii intereseze.
8.4. "Sacali bancari" as dorii sa se inchida (răspuns la opinia nr. 8.3)
(mesaj trimis de Lehman Braders exista în data de 27.01.2016, 16:18)
Atat cat L Braders nu este in faliment, nu pot sa inteleg gandirea bancara.
Cui se adreseaza?
Inainte sa semnezi sunt una zambet, dupa ce ai semnat isi arata fildesi ghiarele.
Concluzia este mai avem nevoie de ele daca produc doar suferinta?
9. Ptr. Cristian Dan
(mesaj trimis de Toni Ludovic în data de 27.01.2016, 12:07)
1. Minti cum n-am crezut ca o sa vad vreodata pe cineva ca minte. Cam ramai fara idei insa, vad ca postaci sunt toti de la Iohannis incoace, incearca sa mai gasesti si tu ceva nou.
2. Ma faci sa rad cu amenintarile tale cu plangeri penale:))) Fa-le o data ce mai stai? Doar ai ditamai avocatul langa tine :))). Pune mana si fa plangeri, ca sa poata vedea lumea ce gen de oameni sunteti. Dupa ce ca bagati mana in buzunarul unor oameni, ii denigrati in cele mai scarbavnice feluri posibile(psihopati, someri, analfabeti, betivi, curve si multe altele)le mai faceti si plangeri penale pentru niste vorbe puse pe un site. Asta in contextul in care voi injurati pe toata lumea, publicati fotografii si date personale ale unor oameni in scopul denigrarii. Chiar mataluta ameninti cu bataia si spartul de masele, de vreo cateva ori, postacii tai cu moartea sau cu violul. Doar stii ca am o intreaga arhiva de mesaje, nu ma face sa o deschid ca imi vine sa vars cand vad ce e acolo.
3. Nu mai vorbi de libera exprimare, nu ai nici cea mai vaga idee ce inseamna libera exprimare. Libertate de exprimare nu inseamna sa umpli pagini intregi cu balacareli la adresa oricui vrei si pe urma sa faci pe victima cand ti se raspunde cu aceeasi moneda sau sa te dai cufurit dupa ce tu i-ai spurcat pe altii in toate felurile, de-a lungul timpului.
4. Nu mai vorbi despre respect, nu stii ce inseamna respectul nici macar cu dictionarul in fata. Asta se vede din micile scapari avute de tine din cand in cand:"Pentru ca moralitatea romanilor e de cea mai joasa speta, incepand de la vladica si pana la opinca", ultima ta reflectie. Si imi permit sa te intreb, de ce este moralitatea romanilor de cea mai joasa speta? Pentru ca nu rad atunci cand li se iau cam vreo 10.000 euro din buzunar, asa peste noapte? Lamureste-ne si pe noi ca stim, ca doar vezi adevarul absolut! In loc sa te dai lovit, mai bine ai avea bunul simt, avand in vedere ce s-a intamplat in ultimele 24 de ore, si ti-ai cere scuze pentru toate asigurarile mincinoase date de-a lungul vremii. Si tu si Zamfir.
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 13:45)
Sa imi faca mie plangere? [...] de pidosnic pocait dupa ce ca a distrus nu stiu cati oameni are tupeu sa ridice ratul.
9.2. In timp ce vomiti mergi la tribunal (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 13:50)
Daca nu ai bani da un telefon la TIPARNITA si se rezolva.
9.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de Toni Ludovic în data de 27.01.2016, 15:04)
Sa mearga la tribunal cu Dan si Zamfir prietene, ca toate au dublu sens sa stii :))) Chiar mi-ar placea sa se ajunga aici atunci toate televiziunile vor consemna razbelul dintre tabere si se va vedea clar cine sunteti :)) Dati-i inainte ca dati bine !
9.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de Toni Ludovic în data de 27.01.2016, 15:19)
P.S. Intre timp intra pe pagina voastra si sfatuieste-i pe ai tai postaci sa nu mai bage public injuraturi la adresa lui Ionel Blanculescu sau amenintari de genul:"As vrea sa mor eu cu psihopatul de serviciu de gat" ca...sunt fapte penale, dupa spusele pastorului :))) Poate sunt si astia fricosi ca Dan si se cufuresc cand ii repede careva din vorbe si depun plangeri :))))
9.5. mergi la tribunal (răspuns la opinia nr. 9.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 16:27)
Poate poti folosi numele Toni L. adresa Luna, nr76, cnp 3462....
9.6. mergi la tribunal (răspuns la opinia nr. 9.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 16:30)
Poate poti folosi numele Toni L. adresa Luna, nr76, cnp 3462....
9.7. mergi la tribunal (răspuns la opinia nr. 9.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 16:31)
Poate poti folosi numele Toni L. adresa Luna, nr76, cnp 3462....
10. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 14:18)
daca ,,darea in plata" reprezinta o problema majora,atunci ce facem cu creditele cesionate in perioada 2007-2015? Asta reprezinta adevarata problema a bancilor ,,curate"!
11. fără titlu
(mesaj trimis de vali în data de 27.01.2016, 15:10)
Astia care va temeti ca n-aveti bani de avans in aceste conditii, fiti fara grija! Are RZB solutia pentru voi: va da banii de avans sub forma unui credit de nevoi personale, cu dobanda (evident mai mare)!
12. Vai, ce dezastru!
(mesaj trimis de Lacra în data de 27.01.2016, 17:55)
Maresc avansul la 30 sau 35%. Asa, si? Eu am avut de dat avans 25% si n-am murit.
O sa platiti rate mai mici in aia 30 de ani. Oricum sunt preturile mai mici decat acum 8 ani, asa ca tot avansul ala il dati., chiar daca a crescut euroiul.
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de Prof. Gica Condiment. în data de 27.01.2016, 18:49)
Asa si? Oricum va doare in fund de restul. Hai sa iti explic eu unde e problema. Sunt oameni care au economisit s-au imprumutat, au facut eforturi pana acum sa stranga banii de avans. De pe o zi pe alta se trezesc ca mai trebuie sa stea niste ani in chirie ca sa stranga si restul. Niste ani in plus de sacrificii. Ce vina au oamenii astia? Ce v-au facut ei voua? De ce trebuie sa suporte consecintele faptelor voastre? Ce motiv mai au sa ramana in tara? Aceleasi intrebari si le punea aseara si Moise Guran.
12.2. Recomand bail in (răspuns la opinia nr. 12.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.01.2016, 19:32)
Sa doarma linistiti.
12.3. pentru praf Gica Condiment (răspuns la opinia nr. 12.1)
(mesaj trimis de Cica Condiment în data de 28.01.2016, 08:52)
"Va doare-n fund de restul". De ce nu i-ar durea, atata vreme cat si pe restul ii doare-n fund de ei? Cei care au economisit, ca sa stranga banii de avans, cinste lor. Sa-si pastreze banii si sa nu faca prostia sa se increada intr-un sistem bancar imputit, condus de masoni. Mai bine sa mai stea cativa ani in chirie, pana se va civiliza piata bancara din Romania, decat sa regrete mai apoi pana la adanci batraneti. Oamenii astia nu au nicio vina. Cum nu au nicio vina nici cei care au luat credite in 2007-2008. Vina o are ANPC, BNR si restul bancilor. Ei nu suporta consecinta faptelor unor alti imprumutati, ci consecinta faptelor unor escroci din banci. Ce motive au sa ramana in tara? NU AU! Cum nu mai au motive nici cei care aproape ca si-au platit apartamentele luate pe credit si inca mai au de platit la ele mai mult decat dublu. Asta e camatarie, jecmaneala pe fata. Moise Guran nu are dreptul sa isi puna intrebari. Pentru ca dupa filozofia lui Moise Guran trebuia sa ne doara pe toti in fund de aia de-au ars "in colectiv", daca n-au cascat ochii in ce bodega de rahat au intrat.