Mai sunt zece zile până la deschiderea ediţiei de primavară a Târgului Internaţional de Vinuri Goodwine, care va avea loc între 15 şi 17 aprilie 2016. Locaţia va rămâne Pavilionul C1 din cadrul Romexpo. Până în acest moment au confirmat prezenţa: Casa de Vinuri Cotnari (Partener Oficial), Jidvei (Partener Principal), Vincon România (Partener), Crama Oprişor, Budureasca, Crama Basilescu, Domeniile Sâmburesti, Casa de Vinuri Huşi, Domeniile Ostrov, Domeniile Tohani, Domeniul Bogdan, Via Viticola Sarica Niculitel, Alcovin Macin, Liliac, Crama Avereşti, Domeniul Vladoi, Crama Darie, Crama Hermeziu, Senator Wine, Crama Tata şi Fiul, Crama Mennini, Cramele Cricova, Midalidare Estate (Bulgaria), Divin Călăraşi (Republica Moldova), Maurt (Republica Moldova), Asociaţia Micilor Producători de Vinuri din Republica Moldova (cu mai multe crame), Il gusto del Vino (Italia), Giuliano Tartufi, Unicom Wood, Romprix, Romwine Equipments, Valdo Invest, Kulinox, Astron Chemicals, Bradley Smoke.
După o pauză de doi ani, Forumul Vinul.Ro, care anul acesta se va desfăşura pe parcursul primelor două zile ale Târgului GoodWine din aprilie, propune teme de discuţie şi degustare pe care sperăm că atât membrii industriei cât şi amatorii de vin sau reprezentanţii presei generaliste le vor găsi de interes.
În prima zi de Târg - în 15 aprilie - pe parcursul a 90 de minute, va avea loc un masterclass de vinuri româneşti organizat într-o sală adiacentă şi moderat de către Cătălin Păduraru si Cezar Ioan, la care enologi cu rezultate validate de către specialişti şi de către piaţă vor fi invitaţi să-şi prezinte realizările şi opiniile către publicul interesat. Destinat în primul rând amatorilor, masterclass-ul - care va prezenta 12 vinuri - îşi propune să umple în primul rând un gol pe care l-am resimţit la ultima ediţie a Târgului, când au avut loc două astfel de evenimente dedicate vinurilor de peste Prut şi unul dedicat vinurilor de la sud de Dunăre, dar a lipsit "de pe teren" tocmai... reprezentativa ţării gazdă. Fără pretenţia de a crea noi "selecţionata perfectă" sau de a oferi o imagine exhaustivă, intenţionăm să aducem prin acest masterclass un plus de vizibilitate asupra soiurilor româneşti - în ochii amatorilor şi pentru mass-media - şi să punctăm câteva dintre elementele care credem că ar trebui să stârnească mult mai mult interes decât o fac în prezent. Mai sperăm şi că, în urma participării la masterclass, vizitatorii GoodWine să devină mai cunoscători şi mai receptivi la ofertele - evident, mai bogate! - pe care cramele prezente cu standuri le adresează publicului care trece pragul Târgului.