După datele dezamăgitoare din China şi SUA, faptul că că indicele Baltic Dry (barometru pentru comerţul mondial) a ajuns la noi minime istorice nu mai reprezintă o surpriză pentru nimeni, potrivit Zero Hedge.
Deutsche Bank avertizează că urmează o "furtună pefectă", în industria mărfurilor transportate maritim, pe măsură ce îmbunătăţirile aşteptate la finalul anului trecut nu s-au concretizat, ceea ce indică o creştere a falimentelor.
Deutsche Bank arată: "Îmbunătăţirea pe care o aşteptam pentru indicele Baltic Dry nu s-a materializat. Pe baza discuţiilor pe care le-am avut cu reprezentanţi din industrie, apreciem că un număr de companii din domeniu iau în considerare vânzări de active pentru a creşte lichiditatea, să îşi scadă cheltuielile şi să îşi reducă angajamentele.
Abundenţa de «vânzări» are implicaţii negative pentru evaluarea activelor. Mai grav, poate cu uşurinţă să ducă la breşe în convenţiile de împrumut la multe companii, scurtând timpul în care pot funcţiona pe roşu.
În general, companiile care se ocupă cu transportul mărfurilor pe mare au suficient cash să reziste un an, dar multe dintre ele nu sunt bine poziţionate pentru un alt hop în deprecierea activelor".