BURSA a depus o Plângere prealabilă contra Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), pentru că tărăgănează să răspundă solicitării de informaţii figurând într-o Scrisoare deschisă, care a fost publicată în ediţia din 2 septembrie (vezi "Scrisoare deschisă adresată domnului Nicu Marcu, preşedintele ASF"/ BURSA / 02 septembrie), dar, spre surpriza Direcţiei de comunicare din ASF, a înregistrat-o şi la Registratură ASF, ca solicitare oficială.
Surpriza este reciprocă, pentru că, astăzi, în intenţia unei comunicări deschise, am informat pe şeful Direcţiei de comunicare asupra faptului că vom face o Plângere prealabilă şi în mod cu totul neaşteptat, am descoperit că nu ştia de înregistrarea oficială a solicitării noastre.
Se pare că Scrisoarea deschisă a fost tratată în ASF drept un material jurnalistic care nu obligă la vreun răspuns, în pofida angajamentului explicit al conducerii ASF, de faţă cu zeci de martori, că va răspunde întrebărilor ziarului BURSA şi că va răspunde fiecărei şi tuturor întrebărilor (vezi "Preşedintele ASF Nicu Marcu s-a întâlnit (informal) cu un număr de ziarişti"/ BURSA / 03 septembrie).
Neîndeplinirea promisiunilor induce îndoiala cu privire la onoarea conducerii ASF, o instituţie care, oricum, este stigmatizată drept "cloacă" a corupţiei şi de aceea, singura speranţă de reîntronare a normalului venea de la nou numitul preşedinte ASF Nicu Marcu şi de la oamenii prin care a primenit personalul ASF, între care se numără însuşi noul şef al Comunicării ASF, fostul ziarist Daniel Apostol.
Cu exact două luni în urmă, ziarul BURSA a cerut instituţiilor pieţei să ia poziţie faţă de manipularea de la SIF Banat Crişana, adresându-le două întrebări (vezi "Răspunsuri ale instituţiilor pieţei la solicitarea BURSA să ia poziţie faţă de manipularea de la SIF Banat Crişana"/ BURSA /12 august):
"1. Cui revine, în opinia dumneavoastră, responsabilitatea pentru faptul că Valoarea Activului Net al SIF Banat-Crişana a fost raportată cu peste un miliard de lei faţă de valoarea justă, în două luni succesive?
2. Care este poziţia pe care o adoptă instituţia dumneavoastră faţă de manipularea despre care vorbeşte Ziarul Bursa, ce are reverberaţii în întreaga piaţă de capital?"
Răspunsul de atunci al ASF a fost, din nou, o promisiune:
"Având în vedere solicitarea dumneavoastră, vă informăm că Autoritatea de Supraveghere Financiară a iniţiat o investigaţie pentru a clarifica toate aspectele referitoare la această situaţie. Concluziile vor fi comunicate după încheierea acestei acţiuni, în măsura în care aceste informaţii vor putea fi făcute publice".
În realitate, cazul nu necesită nici un fel de investigaţie, după cum arătam în articolul "ASF nu ia nicio măsură să oprească manipularea; cifrele manipulate de SIF Banat Crişana continuă să fie afişate public de BVB şi AAF" /BURSA/ 14 august:
"Nimeni nu ştie în ce constă investigaţia pe care Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a comunicat că a declanşat-o în cazul manipulării de la SIF Banat Crişana, cât durează, ce urmăreşte să obţină, cu ce metode şi dacă ASF va împărtăşi rezultatele şi publicului, pentru ca aceşti paria ai societăţii noastre, amărâţii de investitori, să ştie care este soarta banilor lor.
Pare că ASF investighează aritmetica".
Investigaţia se termină când termini de citit articolul din BURSA "SIF Imobiliare - un caz care ilustrează dezmembrarea pieţei noastre de capital"/ BURSA /30 iulie şi după ce verifici că e adevărat ce scrie acolo că SIF Banat Crişana şi-a umflat Valoarea Activului Net raportată public, cu peste un miliard de lei.
Ceea ce am publicat la 14 august este la fel de valid după două luni, azi 13 octombrie, cu singura diferenţă că au trecut două luni şi este de presupus că fie investigaţia s-a întrerupt, fie că nu s-a sfârşit şi continuă, fie că rezultatele investigaţiei nu pot fi date publicităţii, dintr-un motiv misterios şi aici suntem liberi să facem orice speculaţii.
Deşi preşedintele Nicu Marcu şi-a declarat disponibilitatea pentru o relaţie corectă cu presa, până acum nu şi-a îndeplinit partea de sarcini care îi revin, pentru corecta informare a publicului.
Este motivul pentru care am depus Plângerea prealabilă, în drum către o acţiune în justiţie.
Nu ne dorim decât ca piaţa de capital să îşi recapete capacitatea de atragere a încrederii, prin restaurarea integrităţii profesionale şi morale a Autorităţii de Supraveghere Financiară şi a oamenilor săi.
Un prim pas stă în răspunsurile formulate în Scrisoarea deschisă din BURSA, aşteptate cu cel mai înalt interes de investitori.
1. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 13.10.2020, 19:26)
...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 20:11)
Domnule Goldstein apreciez ce faceti cu privire la ASF. Imi pare rau ca nu ati facut asta mai devreme cand era pres Leutzu. Nu am inteles niciodata de ce. Zilnic vad angajatii ASF fericiti, linistiti..fara griji, cu salarii vest-europene in Romania unde industrii intregi mor din cauza COVID.Si mi se rupe sufletul. Din pacate ii doare in..c..cot de solicitarile dumneavoastra, Aveti impresia ca un contabil-padurar va revolutiona ASF? Cu presedinte valah si altul silvicultor ASF e imbatabil. Vreti valuri? Vreti sa miscati ceva? Atacati fufele de acolo. Exemplu: un nimeni numit deputat Weber Mihai din satucul Tg jiu are plasat in ASF pupilul si nevasta pupilului in ASF. Nu mai zic de personaje ca Ciolacu, Misa, Zgonea....dati nume, salarii si mai ales studii. Sa stie si romanul din clasa de jos ca niste personaje ca ei...care au fuste sau nadragi sau 4 clase primesc salarii de peste 100 de milioane (lei vechi) pe luna in timp ce ei traiesc de la o zi la alta.. Domnul Cu arcu' are 15000 de euro pe luna salariul de baza!!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 20:22)
"...fostul ziarist Daniel Apostol."...domnule Goldstein. ASF e ca un desert. Fenomenul fata Morgana apare dupa o luna (la primul salariu) . Cand vezi in card un salariu de 2-3 ori mai mare ca media in Romania sau de 4-5-6 ori (daca esti sef) luna de luna...uiti de orice. Efectiv te schimba. Am trait asta. Esti supraom. Esti autoritar. Esti special. Esti zeu. Toti din afara ASF sunt muritori simpli. Holurile stramte din ASF cu fantoma lui Rangu plimbata pe holuri cu capul intr-o parte si costum larg...sunt o capcana vrajita.Uiti realitatea. Banii te vrajesc. Dar uiti ca banii vin de la toti cei care au pensii pilon II sau III, din piata de capital sau de la orice persoana care are un contract de asigurare de orice fel. Uiti orice cu bani multi.
1.3. Rusine sa va fie! (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Adevarul în data de 14.10.2020, 20:36)
Au avut nesimtirea cei din ASF sa isi negocieze cu PNL in Parlament prime pentru cazare,diurna, cand economia e la pamant si noi in privat luam salariile taiate. Au salarii de zeci de mii de euro si vor bani de cazare din banii contribuabililor RCA, cotizanti la fondurile de pensii si celor ce tranzactioneaza pe bursa. Sa le fie rusine! Rusine PNL, rusine Domnule Roman! Sa va cereti scuze in fata poporului roman! ASF trebuie desfiintat, sa se autofinanteze de la bugetul de stat si sa li se taie salariile nesimtite! Rusine PNL,rusine PSD care a mentinut sinecurile in aceasta institutie!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 19:37)
Cred ca am mai spus asta: Marcu e bărbat bine rău de tot!!! Arată într-un mare fel și are o prestanța deosebită!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 19:46)
Ce sa spun?! Exact asta ne doare pe noi.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 19:50)
Asta-i bună! Parcă nu mai avem voie să remarcăm și noi lucruri normale! Arată bine omul, nu mai fi invidios! Ce, e interzis acum să facem complimente?
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 19:56)
arata bine in partea care nu-i acoperita...
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 20:13)
Arată bine și atât. Nu mai fiți hateri!
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 20:27)
Vedeati ce spuneam de fufue....plin ASF-ul
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 20:28)
Fufele din ASF fac comentarii
2.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 20:56)
Pai probabil,cine stie?Tot saliveaza atat dupa el de zici ca e vreun "futumodel"
2.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 21:02)
Nu, nu .Este foarte bine!
2.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 21:20)
Esti Homo?
2.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 21:56)
Ce faci ,il periezi?Mai degraba ia un aspirator!
3. fără titlu
(mesaj trimis de Alex S în data de 13.10.2020, 19:43)
Felicitari!
4. fără titlu
(mesaj trimis de Bebetto în data de 13.10.2020, 19:49)
In sfârșit!!
Cineva a luat ASF ul de gât!!
Bravo Bursa.
5. Plangere!
(mesaj trimis de A în data de 13.10.2020, 20:03)
Faptul ca o parte a populatiei prin pilonul de pensii sunt detinatori de actiuni Sif1, unde asa cum argumentati s-a manipulat valoarea activului, este grav.
Probabil ca la noi autoritatiile nu se sesizeaza sa ancheteze dar probabil o plangere catre Directia generala anticoruptie, politia economica etc poate sa conteze mai mult decat plangerea catre Asf!!
5.1. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 13.10.2020, 20:31)
...
5.2. 5-5.1 (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de A în data de 13.10.2020, 21:36)
Dupa modul in care comunici pare ca esti genul de tip misto...
Mai bine argumentezi de ce consideri ca DNA nu ar avea atributii in a investiga cele de mai sus.
Intr-un comentariu se specifica ca sunt in functii sot, sotie etc.- Merituos au ajuns in ASF, cu totii.
Chiar nu exista nici o autoritate care sa verifice ASF?
5.1 oi fi eu pufarine dar sunt curios pe punga ta ce scrie.
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 21:53)
Atunci care-i solutia?
6. Sunt oameni care nu inteleg ca...
(mesaj trimis de Cristian în data de 13.10.2020, 22:23)
Sunt oameni care nu inteleg ca... pe lumea asta se verifica foarte bine chestia care spune ca: "precum in Cer, asa si pe Pamant"...
Adica, daca la nivel de sus, planetar, elitist, lumea e condusa de o mafie, de un grup financiar de crima organizata, de ce nu s-ar replica acest model la nivel de SIF de ASF si asa mai departe? Gastile sunt peste tot, pana la urma... Ele nu dau explicatii nimanui, iti pot cel mult vorbi frumos in caz ca-i intrebi ceva.. in rest isi vad de treaba lor.
Hazardul moral are radacini adanci.. fiecare isi vede de blidul propriu de orez pana vine unul mai smecher si il musca de fund incercand sa-i ia putinul pe care il are.
Starea actuala e rezultanta fireasca a mai multi zeci de ani de trait cu capul in nisip...
ASF e copia locala a mafiei financiare mondiale care trage sforile de am ajuns unde am ajuns..
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 22:41)
Ptiu, ce facusi Make? Ai luat-o pe urmele lui Fercala? Multe succesuri, ca de Fercala n-a mai auzit nimeni :D
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 22:52)
Este incredibil , ce spune articolul asta și tu o tii cu Fercala. Omule, lasă-mă. Felicitări Bursa!
7.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 22:55)
Ce spune articolul asta?
7.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2020, 23:48)
Eu i-am spus lui Make ca Marcu nu va catadicsi sa-i raspunda si asta din mai multe motive:nu il duce capul,nu are unda verde de la stapani(ca la o adica chiar daca nu le are i-ar incropi careva vreun raspuns) si nu in ultimul rand,din dispret pentru cititorii acestui ziar,cetateni ai acestei tari care meritam respect.Cine sa te respecte?Niste securisti complexati cu diplome false?Pai daca Ceauseasca era savant de renume mondial,o diploma de bacalaureat ce mai conteaza?Ne conduc fostii securisti,vampirii Romaniei.Insa la vot suntem buni,trebuie sa mergem fara numar,fara numar ,sa ne facem datoria cetateneasca.In concluzie,cei care citim ziarul Bursa si postam pe aici,nu prea avem diplome false,avem opinii care nu convin,deci nu meritam un raspuns din partea lui Marcu.Despre Make,ce sa mai vorbesc?L-au luat in vizor,il fac corupt,ii jignesc etnia si multe altele din ce am citit aici.Securistii fac ce stiu ei sa faca mai bine.Sa defaimeze!
7.4. Aiurea (răspuns la opinia nr. 7.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 09:30)
Nicu Marcu nu raspunde pentru ca Make a cerut ceva nelegal . Crede ca poate adresa orice fel de intrebari , cum ar fi , ce ati mancat de dimineata ? , da cum v-a trecut prin cap sa dati o astfel de decizie ? ce ziar cititi astazi ? Pai alea sunt intrebari pentru ASF ? Prea credeti voi ca ASF raspunde la orice aberatii .
7.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 10:18)
Pai sa raspunda la intrebari.Sa spuna ca sunt niste aberatii si sa argumenteze.Sa ne lumineze si pe noi,astia mai prosti.In plus,de ce exagerezi?De parca l-ar fi intrebat Make pe Marcu ce numar poarta la pantof .Voi nu aveti respect pentru cetatenii acestei tari!Cei de la conducere sunt in slujba noastra,a cetatenilor,nu noi in slujba voastra!Facea cumva Marcu encefalita daca dadea un raspuns?
7.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 19:05)
Nu mai mult decat defaimeaza, calomniaza si jigneste Make!
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 07:46)
Ziarul bursa a deschis sezonul la smiorcaieli prealabile. Urmează publicatiile de aceeași factura cum ar fi Arici Pogonici, Infractoarea Mov sau Cartea de Bucate. Poate o sa aveți și o secțiune de colorat pt cei mici. Ce zici barbosule?
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 08:18)
ori esti plin de bani furati ori nu-ti pasa de ceilalti
oricum sa-ti fie rusine!
8.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 08:33)
Oricum esti un prost...informat
8.3. Corect (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 09:43)
Asa e , este smiorcaiala . Cica face scrisoare deschisa si pretinde raspuns oficial la niste intrebari de sta mata-n coada !!!! Il si vezi pe Nicu Marcu cum sta in fata scrisorii deschise si se ia cu mainile de cap ca nu intelege cum il intreaba unu despre niste chestii deraiate rau care n-au nicio legatura cu realitatea sau cu legea !!!
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 08:22)
Flicitari Make
Felicitari Bursa
Astept cu nerabdare evolutia "dialogului" cu ASF
Indiferent de evolutia fenomenului starea de fapt a fenomenului trebuie sesizata la toate forurile competente, inclusiv la UE
Nu cred ca demersul va ramane fara raspuns!
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 09:42)
Subscriu, felicitari BURSA, MAKE.
speram ca forurile europene vor face ceva, in romania mori cu dreptatea
10. Răspuns prealabil
(mesaj trimis de MI7 în data de 14.10.2020, 08:29)
Autoritatea nu are obligația să vă răspundă pentru că întrebările pe care le-ați pus nu vizează drepturi sau interese ale PDG Metaring SRL. Prin urmare, societatea menționată nu este o persoană vătămată în sensul legii. Scrisoarea deschisă adresată ASF este, după cum s-a mai afirmat, un demers jurnalistic și atât. Constat însă că faceți din nou presiuni asupra instituției și a funcționarilor din cadrul acesteia. Deși pretindeți integritate profesională şi morală de la autoritate, uitați complet de aceste noțiuni când scrieți articole de blamare a autorității. Vă asigur că dl președinte Nicu Marcu nu va face altceva decât să aplice legea și nu va răspunde decât atunci când legea permite sau impune un răspuns. În cazul scrisorii dv. deschise, nu se impune un răspuns, întrucât PDG Metaring SRL nu este persoană vătămată, iar întrebările adresate nu vizează drepturi sau interese personale ale PDG Metaring SRL. Orice răspuns dat scrisorii deschise ar fi, pe de o parte, nelegal și, pe de altă parte, ar crea un precedent nepotrivit în relațiile cu presa. La toate acestea se adaugă și poziția ostilă pe care o adoptați constant față de autoritate fără o documentare corespunzătoare și fără argumente legale bine întemeiate. Vă repet, ca și în alte rânduri: autoritatea nu poate fi intimidată!
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 08:35)
in schimb autoritatea isi bate joc de o lume intreaga!
ce functie ai in aceasta cloaca musiu?
te doare undeva de toti pagubitii?
va doare in c...r de toata Romania pt ca "puteti"
10.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 08:43)
Make avea dreptate cand a spus ca esti proasta.
Legea 544/2001: Art. 1. - Accesul liber și neîngrădit al persoanei la orice informații de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relațiilor dintre persoane și autoritățile publice, în conformitate cu Constituția României și cu documentele internaționale ratificate de Parlamentul României.
Saraca de tine. In cardasie cu un hot si un idiot nu se putea baga decat o proasta.
10.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 09:04)
MI7 s-a facut de ras. Ce mahalagioaca penibila si cum facea ea pe desteapta!
10.4. Prostu la brat cu L544/2001 (răspuns la opinia nr. 10.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 09:27)
Prostovane , ala cu L544/2001 , ai citit scrisoarea deschisa a lui Make? Vezi tu in ea informatii de interes public? Nici nu stii ce e aia informatie de interes public. Asa se scrie la ziar , prosteste , fara sa ai habar de legi. Si Make zice ca a facut plangere prealabila !!!! Pai unde ai vazut tu, prostovane , plangere prealabila pe accesul la informatii de interes public? Citeste, prostovane, L544/2001 si vezi ca nu se face plangere prealabila , se face altceva , dar amatorii si prostii nu stiu . Plangerea prealabila e pe articolul 2 alin. 1 litera j din L554/2004 a contenciosului administrativ , asa ca a dat-o in bara nea Make . Cititi , prostilor , cititi , nu mai faceti pe desteptii . Ca tare va bubuie capul !!!
10.5. Ba , n-ai dreptate (răspuns la opinia nr. 10.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 09:34)
Mai , asta , dasteptu' , ti-a zis-o femeia , degeaba o faci tu mahalagioaica. Tu esti primul mahalagiu , ca nu dai argumente . Dar daca zici si tu ca Legea 544/2001 e baza, esti tare prsotovan si mahalagiu. Tu te-ai facut de ras ca nu stii ce e aia plangere prealabila si ca L544/2001 n-ar nicio legatura . Sa consulte Make avocatii ca e in ceata .
10.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 09:41)
Are dreptate si cel de la 10.3. ca esti o mahalagioaica penibila. Ia uita-te cum ti-a sarit mustarul!
Legea 544/2001: Art2 - b) prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informației;
Da, am citit scrisoarea deschisa si foarte clar pentru oricine, priveste numai informatii publice. Plangerea prealabila se face ca sa ilustrezi intentii amiabile. In articol, domnul Make mentioneaza ca astea ii sunt intentiile. Domnul Make, probabil ca nu vrea sa dea cu piciorul sa obtina informatiile cu bunavointa ASF. Din schimbul asta de replici, raman cu impresia de nesters ca MI7 nu este doar proasta, ci si mahalagioaica.
10.7. Esti varza ! (răspuns la opinia nr. 10.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 09:54)
Am impresia ca ma confunda cineva pe aici . Vad ca perseverezi in prostie , nene ! Arata mai intai unde e cererea de informatii de interes public , dupa care sa demonstrezi "informatia de interes public" , dupa care sa demonstrezi unde scrie in Legea 544/2001 ca poti face plangere prealabila . Alo , domnu' Make , va mai cazniti mult sa demonstrati ce stie o lume intreaga ? Ca sunteti pe langa lege ! Asa ca , mahalagii care striga hotii sunt primii hoti. Plangere prealabila, ai ? Nu v-ar fi rusine ! Sa vedem formularul de acces la informatii publice . Dupa care o sa va dea ASFul cu tifla ! Hai , sa mai vina prostu sa ne arate ce formular a inregistrat el la registratura si cum a indicat el documentu si informatia de interes public . Nu cumva informatia de interes public e asta "
-consideraţi că acest Regulament este obligatoriu şi pentru ASF?;
- de ce a fost nevoie ca un nou regulament ASF să fie aprobat în timpul demarării investigaţiei asupra tranzacţiilor cu acţiuni SIFI, dacă există cadrul legal european privind evaluarea activelor unui FIA, cu directă aplicare în România;"
Si ca asta sunt multe.
Ba , ce sa zic, sunteti dastepti ! Mancati plangere prealabila pe Legea 544/2001 . Hai , cautati unde e plangerea prealabila .
10.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 10:01)
MI7, mahalagismul si prostia te fac inconfundabila. Repeti prostii. Da-i cu formularu'. Te scufunzi.
10.9. Iar ai dat-o-n bara ! (răspuns la opinia nr. 10.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 10:14)
Hai , ca tot prost ramai ! Injuri ca prostu' , dar nu citesti norma metodologica de aplicare a L544/2011 si anexa 4 unde iti arata , ca la prosti , "formularul-tip cerere de informaţii de interes public " . Sa vedem formularul depus la ASF pentru acces la informatii publice . Sau mergi pe siteul ASFului sa vezi si acolo . Nu ti - e rusine cat de mahalgiu esti ? Cat de impostor si manipulator ? Si habarnist ! Esti de tot rasul , ca bubui , tata , bubui !
10.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.9)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.10.2020, 10:45)
Multumesc pentru informatie! Voi relua procesul, respectind intocmai rigorile legii, desi Nicu Marcu dadea semne ca nu conditioneaza relatia cu publicul de criterii formale meschine.
Odata cu multumirile, am rugamintea sa-ti controlezi limbajul si atitudinea, asa cum trebuie sa o faca si oponentul tau din acest schimb de replici.
Dincolo de asta, trebuie sa remarc faptul ca MI7 nu cunoaste legea, iar interventia ei este deplasata.
10.11. Asa da ! (răspuns la opinia nr. 10.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 11:08)
Ei , domnule Make , felicitari pentru curajul de a recunoaste corectitudinea unui punct de vedere ! E un pas semnificativ! Eu vorbesc frumos cu acei comentatori care merita ! Cu mitocanii , nu merge ! Eu nu inteleg de ce permiteti comentarii in care unii doar ii insulta pe altii in loc sa foloseasca argumente si limbaj civilizat . Dar , bineinteles , inteleg scopurile , dar ele nu scuza mijloacele , daca ne place sa fim corecti , drepti , onesti ... Nu cred ca MI7 nu cunoaste legea pentru ca spune la fel ca si mine sau eu la fel ca si comentatorul respectiv . In rest , numai bine va urez !
10.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.11)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.10.2020, 11:23)
Nu, nu am facut nici un pas, aici eram si nu imi trebuie curaj sa recunosc corectitudinea, asa sint educat si nu ma pot schimba la 70 de ani.
MI7 vorbeste despre alta lege si de aceea apreciez ca deplasata interventia ei, ca toate cele pe care le-a avut si care sint ghidate de o ura viscerala, mascata sub o spuza culturala destramata.
10.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 13:45)
Esti o scula marsava a unei autoritati mafiote.
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 08:48)
Foarte bine.
Nu este zi sa nu deschid ziarul Bursa, sunt curios ce se va întâmpla.
11.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 12:32)
Nu este zi sa nu folosesc ziarul bursa. Chiar și de 2 ori în funcție de necesitate.
12. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 09:15)
.......
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 09:26)
Intamplarea prezinta niste aspecte foarte interesante: oare ce l-a determinat pe Make sa-si inregistreze scrisoarea deschisa la registratura ASF ? Asta nu inseamna ca a stiut de la inceput ce fel de conduita va adopta ASF ?
Si mai este unul: cum se poate ca Apostol sa nu stie, dupa cinci saptamani, ca scrisoarea care ii este adresata sefului lui, lui Nicu Marcu, este inregistrata la registratura? Ce fel de institutie este ASF, daca seful comunicarii nu este la curent cu ceea ce este inregistrat la registratura, ca obligatie legala de comunicare a ASF?
13.1. Se stie in ASF (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 09:37)
Se stie in ASF de scrisoarea deschisa , dar nu o ia nimeni in seama . Daca are in ea intrebari de doi lei , la care ASF n-ar obligatia sa raspunda , ce faci cu ea ? O dai la cos si uiti !
13.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 10:15)
Ia-o pe asta:
"2. La 11 august, ca răspuns la întrebările Ziarului BURSA privitoare la manipularea de la SIF1, ASF a informat Ziarul BURSA că a declanșat o investigație; adresa din data de 19 august 2020 la care face referire SIF1 reprezintă rezultatul acelei investigații, este un rezultat parțial al acelei investigații sau analiza derulată de ASF la solicitarea SIF1 este un proces distinct față de investigația anunțată Ziarului BURSA?;
- Raportarea de către SIF1 a unei Valori a Activului Net, în luna iulie, umflată cu 1,5 miliarde de lei, dintr-un total de 3,99 miliarde lei, se încadrează în prevederile Legii 24/2017:
" Manipularea pieței
Art. 120.
(1) În sensul prezentului titlu, manipularea pieței reprezintă următoarele tipuri de activități:
[…]
c) diseminarea de informații prin mijloace de comunicare în masă, inclusiv pe internet sau prin orice alte mijloace, care dă sau este probabil să dea semnale false sau înșelătoare referitoare la oferta, cererea sau prețul unui instrument financiar, […] la un nivel anormal sau artificial, […]".
Vă rog să precizați la ce se referă investigațiile în acest caz, investigații care durează, deja, de trei săptămâni și care, după cum se vede, nu erau necesare, deoarece manipularea este evidentă."
Intrebarea este de 3,99 miliarde de lei, nu de doi lei. Dar tu nu stii sa numeri si mai esti si obraznic.
13.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 12:35)
Pai nu de scrisoare era vorba, mai pustiule, ci de inregistrarea la registratura.
14. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 10:37)
ASF se eschiveaza.Sunt intrebari incomode si se ascund cica dupa lege,adica dupa coada de la matura .
15. Capitol incheiat...
(mesaj trimis de dan în data de 14.10.2020, 12:11)
Din pacate sau din fericire, depinde din ce parte privesti.Orice s-ar mai intampla, nimic nu va mai fi la fel.Zarurile au fost aruncate...
16. mic investitor la BVB
(mesaj trimis de alex în data de 14.10.2020, 13:17)
Stimate domnule Goldstein,
Ca investitor pe piata de capital locala afectat de felul cum ASF gestioneaza aceasta piata, va multumesc si pentru acest articol.
Si de aceasta data remarc si apreciez faptul ca ati recapitulat principalele argumente cu trimitere la expunerile (articolele) anterioare.
Exista un mod / cont in care eu si ceilalti care dorim sa sprijinim demersurile Dvs putem contribui?
Urari de bine si felicitari intregii echipe Bursa.
Va rog sa perseverati in ceea ce faceti.
16.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16)
(mesaj trimis de MAKE în data de 14.10.2020, 13:41)
Multumesc pentru aprecieri si multumesc ca v-ati gindit sa ne sprijiniti financiar eforturile.
Ceea ce facem tine de misiunea noastra de ziaristi si tine de vocatia ziarului BURSA, menit sa sprijine piata de capital. Am reusit sa facem din ziarul BURSA un organ de presa care este sustinut financiar de public, in virtutea demersurilor sale jurnalistice si pentru serviciile specifice pe care le presteaza (publicitate, organizarea de conferinte si - atunci cind tiparim - vinzarea de copii printate).
Prin urmare, m-as simti incurcat sa primim sustinere financiara pentru ceva ce oricum facem.
Multumesc inca o data, cu recunostinta si respect.
17. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 13:34)
make , esti si tu o " oaie " ( " " ) care a facut o plangere la lup s-o salveze . stie lupul cum .....
17.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 17)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 13:57)
Dar, macar a incercat ceva. Bravo Make!
17.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 17)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 16:50)
Stai linistit,nu-ti face probleme ca mai e si lup mancat de oaie!
18. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 17:37)
Bai Make, ciurezu nu mai e dar vad ca bani are sa te mai plateasca. Mai are la saltea ?
18.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 18)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 17:45)
Normal ca au bani și Ciurezu și Fercala ca doar nu Or fi niște săracii ca tine. Vai de capul tău!
18.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 18)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 19:55)
Bai esti cu tac-tu, fa esti cu ma-ta. Dintr-un "Bai" si o "Fa" nu putea iesi decat o jigodie.
18.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 18)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.10.2020, 23:36)
multa multa m--ie
19. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2020, 20:36)
În orice lume normala orice investigație sau demers jurnalistic este susținut pana in panzele albe. S-au pus niște întrebări pertinente. De interes public, de interes mai ales pentru investitori. Nu inteleg cum dezbaterea e acum orientate împotriva presei, ca are dreptul, n-are dreptul sa întrebe, întrebările sunt bune, sau nu. Hai sa impuscam ziaristul ca e prea curios. Periculos de curios pentru unii. Păcat, mare păcat. Eu ma mir ca Make mai are chef și energie . Jos pălăria!
20. Make, ce-ti spusei cind cu scrisoarea?
(mesaj trimis de anonim în data de 15.10.2020, 23:35)
4. multa munca pentru nimic
(mesaj trimis de anonim în data de 02.09.2020, 00:54)
Stimate D-le Goldstein,
cazul e inchis in ce-i priveste. Un eventual raspuns cu referire la articole de legi va fi maxim ce scoateti de la legistii din ASF. Articolul e de cancan bursier intre cunoscatori si atit. In ce-l priveste, nicu marcu doarme foarte linistit noptea de grija d-voastra. nu cunosc individiul, dar le cunosc haita. sanatate va doresc